Olivier Fitoussi/Flash90

סקר: כחול לבן לא עוברת; הימין רוצה לראות את איתמר בן גביר בממשלה

סקר מנדטים חדש מגלה כי בגזרת המפלגות הגדולות אין שינוי של ממש, אך בתחתית הרשימות - מהפך: מרצ מתחזקת לעומת כחול לבן שלא עוברת את אחוז החסימה • וגם: בניגוד לדברי נתניהו, בקרב מצביעי הימין, רוצים את עו"ד איתמר בן גביר בממשלה

סקר 103fm שנערך על ידי מנחם לזר – מנהל פאנלס פוליטיקס ומתפרסם הבוקר (שני) מעלה כי לפי מפת המנדטים, אין חדש בקרב המפלגות הגדולות. החדשות מתרכזת דווקא בתחתית הרשימה.

הליכוד עם 29 מנדטים, יש עתיד עם 18 מנדטים, תקווה חדשה עם 14, ימינה עם 13 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 9, ש"ס עם שמונה מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים.

ברשימת המפלגות במחצית השנייה, דווקא יש שינויים. ישראל ביתנו עם 7, העבודה נשארת יציבה עם 6 מנדטים, הציונות הדתית מתחזקת ל-5 מנדטים ומרצ עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

מי שלא עוברת את אחוז החסימה לפי סקר זה, הוא בני גנץ עם מפלגת כחול לבן. האיש שבכנסת הנוכחית הוא ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, יראה את הכנסת הבאה – מבחוץ.

תוצאות הסקר הזה מעניקות לנתניהו תוואי אפשרי להקמת קואליציה – תרחיש שברוב הסקרים הקודמים לא היה אפשרי. איחוד של הליכוד עם המפלגות החרדיות והציונות הדתית, וצירופו של נפתלי בנט לצד הפוליטי הזה, מביאים את הגוש בראשות נתניהו ל־62 מנדטים.

מהעבר השני, הרשימות המתנגדות להמשך כהונתו של נתניהו רושמות 58 מנדטים, ללא ימינה, וניכר כי גם להן יש סיכוי רב להקמת הממשלה הבאה, למרות השסעים בין המפלגות השונות המרכיבות את הגוש.

מה חושבים על איתמר בן גביר?

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשבוע האחרון כי בן גביר יהיה חבר בקואליציה אך לא בממשלה. מנתוני הסקר עולה כי בקרב מצביעי הימין, יש יותר שהיו מעדיפים כן לראות אותו מתמנה לשר.

על פי הסקר, בין מצביעי הימין קיים רוב התומך בכך שבן גביר ימונה לשר בממשלה הבאה. לא פחות מ־37 אחוזים מהנשאלים השיבו זאת, לעומת 31 אחוזים שהתנגדו. כשמבודדים את מצביעי הליכוד המגמה אפילו חזקה יותר – 38 אחוזים תומכים בישיבת בן גביר בממשלה ו־25 אחוזים מתנגדים.

עם זאת יצוין כי מקרב כלל הנשאלים, התמונה הפוכה: 46 אחוזים מהם מתנגדים לכניסת בן גביר לממשלה, בפער משמעותי מעל התומכים בכך – 25 אחוזים בלבד.

הסקר בחן גם את עמדת הנשאלים על השתתפותה של הרשימה המשותפת בממשלה הבאה – וגם כאן נרשמה התנגדות מובהקת למהלך שכזה, עם 64 אחוזים שלא מעוניינים בממשלה עם הרשימה המשותפת, מול 21 אחוזים בלבד התומכים בכך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו