Miriam Alster/FLASH90

סקר: פער של 1% בין נתניהו לסער בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

סקר חדש המתפרסם הבוקר מעלה כי יש עתיד מתחזקת במנדט על חשבון מפלגת ימינה הנחלשת במנדט אחד. כך, גוש 'רק לא ביבי' כבר מצליח להשיג רוב של 62 מנדטים • למרות התחזקות יש עתיד, הציבור לא רואה את לפיד מתאים לראשות

סקר חדש המתפרסם הבוקר (שני) ברדיו 103 ונערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, מעלה תוצאה מוזרה עבור יאיר לפיד: מפלגתו מטפסת במספר המנדטים, אך הוא נשרך מאחור בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה.

לפי תוצאות הסקר, אם הבחירות היו נערכות היום הליכוד עם 28 מנדטים, יש עתיד עם 19 מנדטים, תקווה חדשה עם 13 מנדטים וימינה עם 11 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 9.

ש"ס עם שמונה מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים. ישראל ביתנו עם 7 מנדטים, העבודה עם 6, ואילו כחול לבן, מרצ והציונות הדתית על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים לכל מפלגה.

כך, גוש מתנגדי נתניהו מתחזק ל־62 מנדטים. גוש נתניהו, החרדים והציונות הדתית עומד על 47 מנדטים, וגם בצירוף ימינה (עם 11 מנדטים) לא מגיע לרוב של 61 המאפשר לו הקמת קואליציה.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בחנו בסקר קרב של ראש בראש. בין בנימין נתניהו לגדעון סער, מקבל ראש הממשלה המכהן 43 אחוזי התאמה, בעוד הטוען לכתר עם 42 – הכי צמוד אי פעם.

גם בקרב עם נפתלי בנט נרשם פער קטן של 4 אחוזים בלבד מבין כלל המשיבים: 40 אחוזים לנתניהו מול 36 לבנט. הפער הגדול ביותר, בניגוד לתמונת המנדטים, הוא דווקא בין נתניהו לראש המפלגה השנייה בגודלה בסקרים, יאיר לפיד. על פי הסקר, מבין כלל המשיבים, לנתניהו 50 אחוזי התאמה מול 37 אחוזים בלבד ללפיד – פער של 13 אחוזים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו