קרדיט: חיים לוי

בחירות בצל קורונה: אוטובוסים יוסבו לקלפיות; ייתכן ויציבו קלפי בנתב"ג

מחסור בעובדים ומאמץ לסיים את ספירת הקולות עוד לפני חג הפסח: ישראל נערכת לבחירות בצל מגיפת הקורונה והגדילה את תקציב הבחירות בסכום של 237 מיליון שקלים • מנכ"לית ועדת הבחירות הסבירה כי "התוספת נועדה להגנה על בריאות הציבור בבואו להצביע"

ועדת הבחירות המרכזית הסבה 50 אוטובוסים של חברת אגד לעמדות קלפי. באוטובוסים אלו, הותקנה עמדת קלפי כנדרש, ובה מקום לשלושה חברי ועדת קלפי, מקום למשקיף, ומקום למפקח טוהר הבחירות.

הקלפי-בוס נועד לתגבור עמדות קלפי בכל 19 הוועדות האזוריות של ועדת הבחירות, באם יתגלו מקרי עומסים בקלפיות, ינותב הקלפי-בוס למקום כדי לווסת את העומסים, ולהקים קלפי נוספת, או למקרים של גידול במצביעי "הצבע וסע" – במקרים בהם ועדת הבחירות תצטרך להעמיד עמדות נוספות של "הצבע וסע", יוצב במקום הקלפי-בוס, לוויסות העומסים.

במקביל, מנכ"לית ועדת הבחירות, עו"ד אורלי עדס, אמרה היום כי נבדקת האפשרות לפתוח ביום הבחירות קלפיות בנמל התעופה בן-גוריון. בהתייחסות לאוטובוסים אמרה עדס, "אם לא נידרש לאוטובוסים האלה במהלך היום, אנחנו מתכננים באזור השעה 16:00 או 17:00 להציב אותם במקומות עם הרבה חולים ומבודדים כדי לתגבר את הקלפיות ולהבטיח שלא יווצרו עומסים".

היום בצהריים אושר לוועדת הבחירות התקציב לעריכת מערכת הבחירות לכנסת ה-24, והוא עומד על כ-674 מיליון שקלים. עדס הסבירה, "237 מיליון שקלים מהתוספת לעומת הבחירות הקודמות נובעות בעיקרו מהדרישה לעריכת בחירות בצל הקורונה, שיש לה השלכה על כל סעיפי התקציב. עיקר התוספת נועדה להגנה על בריאות הציבור בבואו להצביע".

היא הוסיפה כי יש מחסור בעובדים בקלפיות, וציינה כי למרות העלייה הצפויה בהצבעות במעטפות הכפולות, הם מקווים כי יספיקו לסיים את ספירת הקולות עד לערב פסח.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture