Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו מגיב – ותוקף: "ספין ילדותי וטיפשי של איתמר בן גביר"

עו"ד איתמר בן גביר הודיע כי יסכים להצטרף לקואליציה רק בתנאי שחוק החסינות ישונה ויאפשר גם לעצור את המשפט של ראש הממשלה, ועל כך מגיב בנימין נתניהו: "המשפט מתנהל ואין שום סיבה לעצור אותו. מיום ליום כולם רואים שהתיקים התפורים נגדי קורסים"

עו"ד איתמר בן־גביר, מקום 3 במפלגת "הציונות הדתית", הודיע כי יסכים להצטרף לקואליציה רק בתנאי שחוק החסינות ישונה ויאפשר גם לעצור את המשפט של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי דרישתו, שנחשפה בעיתון ידיעות אחרונות, חוק החסינות ישונה ביחס לראש הממשלה ולשרים, ואלה ייהנו מחסינות אוטומטית שתוסר רק במקרה שבו הכנסת תצביע באופן אקטיבי בעד הסרת חסינותם.

סעיף נוסף מאפשר למעשה את עצירת משפטו המתנהל של רה"מ נתניהו. בטיוטת הצעת החוק שניסח בן־גביר נכתב: "דין פלילי שהתנהל נגד חבר הממשלה טרם כניסתו של חוק זה לתוקף יעוכב תוך 30 ימים, ויחודש רק במידה שניטלה מחבר הממשלה החסינות לגבי האשמה הנדונה".

בן גביר הסביר לידיעות אחרונות: "הגענו למצב שבו היועמ"ש יכול לקבוע בהינף יד מי יכהן כראש ממשלה או שר, ומחזיק את הממשלה בגרון. תיקון חוק החסינות כך שהיא תינתן אוטומטית, יאפשר לשרי הממשלה ולעומד בראשה לתפקד באופן מלא ללא חשש".

על כך הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לרדיו חיפה: "זה ספין ילדותי וטיפשי של בן גביר שאין לו שום אחיזה במציאות. המשפט מתנהל ואין שום סיבה לעצור אותו. מיום ליום כולם רואים שהתיקים התפורים נגדי קורסים ומתפוררים. יהיו לנו הרבה יותר מ-61 בלי בן גביר, לכן זה קשקוש".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הגיב: "בן גביר אומר את מה שנתניהו עדיין מסתיר. זאת תהיה התוכנית של ממשלה נוספת בראשות נתניהו. רק תקווה חדשה גדולה תסכל את תוכניתם, תחליף את נתניהו ותביא שינוי לישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו