Olivier Fitoussi/Flash90

דרעי לועג לסיכוי לממשלה עם לפיד: "לא רואה איך מדביקים בשר וחלב יחד"

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי הדגיש כי לא יתמוך בממשלה בראשות לפיד: "מעריך שיהיו לנו מעל 60 מנדטים כולל בנט. ללכת עם לפיד זה ללכת עם ליברמן, יש להם הסכם עודפים" • דרעי הוסיף כי "נתניהו שגה עם סער, והיה צריך לתת לו מעמד של שר"

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי אומר היום (שלישי) כי מערכת הבחירות תסתיים עם ניצחון של גוש הימין. "אני מעריך בסבירות גבוהה מאוד שיהיו לנו למעלה מ-60 מנדטים, כולל בנט. רוב הציבור הימני המסורתי הדתי של למעלה מ-50 מנדטים רוצה את נתניהו כראש ממשלה".

בראיון לרדיו 103 הוסיף והסביר מדוע ש"ס לא תשב בממשלה תחת לפיד: "לפיד חתם הסכם עודפים עם איווט ליברמן, איווט ליברמן עולה בשלטים נגד חרדים ולפיד לא מגנה אותו. הוא אמנם לא תוקף את החרדים כפי שתקף, אבל עם כל הכבוד, לפיד זה ללכת עם ליברמן ועם אחרים שאין לי שום דבר משותף בנושא של מדינה יהודית, עזרה לחלשים ומה שאני מאמין לו".

דרעי הדגיש כי "אין אפשרות להקים ממשלה של לפיד, יש ממשלה של נתניהו והחרדים או לפיד עם אחרים", ולעד לאפשרות להקמת ממשלה בראשות לפיד עם המפלגות החרדיות באומרו: "אני לא רואה איך מדביקים בשר וחלב יחד".

המראיינים, גולן יוכפז וענת דוידוב תהו האם להערכתו גדען סער יחבור ביום שאחרי הבחירות לממשלת נתניהו, על כך הוא אמר: "אני לא יודע, חבל מאוד. אני חושב שנתניהו עשה טעות גדולה עם סער במהלך השנים, הוא היה צריך לתת לו מעמד של שר חשוב".

עם זאת, למרות שגילה הבנה לעובדה שנתניהו זלזל בסער הוסיף דרעי, "אבל זה לא אומר שבגלל זה הולכים ושוברים את מחנה הימין, ולהכתיר את לפיד והשמאל בגלל שפגעו בך אישית – אני אומר לאלקין ולסער".

בסיום הריאיון דחה השר דרעי את הטענות כי הוא היה ערב לקיום הרוטציה בין נתניהו וגנץ, והבהיר: "שקר וכזב, תחזרו על השקר הזה 500 פעם, אני יודע מה זה ערב. אני אמרתי מבחינה ציבורית שאני תומך בממשלה הזאת ואעשה הכול כדי לקיים אותה. אבל מה לעשות שניסנקורן מהיום הראשון החליט לעשות הכול כדי להתגרות בנתניהו?".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו