Marc Israel Sellem/POOL

סקר דרמטי: ש"ס וישראל ביתנו מקבלות מספר מנדטים גבוה מבנט ומגדעון סער

הליכוד מזנק ל-32 מנדטים, ש"ס וישראל ביתנו עם 9 מנדטים לעומת ימינה היורדת לשמונה מנדטים ותקווה חדשה של גדעון סער המתרסק עם 7 מנדטים בלבד • לפי תוצאות הסקר, נתניהו מצליח להרכיב ממשלת ימין עם המפלגות החרדיות, הציונות הדתית וימינה

סקר עומק שנערך במהלך 48 השעות האחרונות וכלל 6,436 משיבים בוגרים, מציג נתונים דרמטיים על תוצאות הבחירות הצפויות. הסקר נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD.

לפי הסקר, הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר, תוך שהיא רושמת עליה בכוחה ומקבלת 32 מנדטים, אחריה יש עתיד המאבדת משמעותית מכוחה ומקבלת בסקר זה 17 מנדטים בלבד.

במקום השלישי, מהפך: ש"ס וישראל ביתנו עם 9 מנדטים לכל מפלגה. רק אחריהם, ימינה של נפתלי בנט היורדת לשמונה מנדטים ואז תקווה חדשה של גדעון סער המתרסקת ומקבלת 7 מנדטים בלבד.

יהדות התורה מקבלת בסקר זה 7 מנדטים. גם כחול לבן והרשימה המשותפת עם 7 מנדטים למפלגה. הציונות הדתית יציבה על 5 מנדטים, ואילו העבודה, מרצ ורע"מ על גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים למפלגה.

ב'דיירקט פלוס' ניתחו את תוצאות הסקר שלהם. לפניכם ההסבר המלא:

בהתאם להוראות החוק, אנחנו יכולים לתת כעת את תמונת המגמות האחרונה למערכת הבחירות הנוכחית, שמתבססת על תהליכי העומק של 48 השעות האחרונות ועם אלפי נדגמים, נקודת השיא של מעקב רציף לאורך כל החודשים האחרונים.

בחרנו הפעם לסמן בחץ ירוק או אדום את המומנטום של הימים הקרובים, בחלק מהמפלגות בהם הוא קיים. די ברור כי לא נוכל לדייק בשלב זה את תוצאות האמת.

נתחיל מהתחתית: לפי תמונת המגמות שלנו, שלוש מתוך ארבע המפלגות בתחתית נמצאות במגמה חיובית ובסבירות גבוהה להיות בכנסת הבאה. אחת מהן להערכתנו תהיה גם הברבור השחור של מערכת הבחירות: כחול לבן, שחוזרת דה פקטו מאי המתים. כך גם הציונות הדתית ורע"מ שמתחילות להתייצב בפנים.

בכלל, מגמת הישראליזציה בחברה הערבית, אותה הצגנו בסדרת סקרי עומק במהלך השנה האחרונה, הגיע למימוש הפוליטי שלה. רע"מ היא לא תאונה פוליטית, היא תחילתה של מגמה שתמשיך להעסיק את הישראלים.

בטווח המומנטום השלילי ועם פריכות גבוהה, נמצאות שתי מפלגות שאיש לא חזה את מצבן כך בעת הזו: מפלגת העבודה ומפלגת תקווה חדשה.

בסקר שערכנו לאחרונה, קבעו יותר מ- 80% מהנדגמים כי ימינה תצטרף לגוש הימין לאחר הבחירות. גם אנחנו מעריכים כך.

גוש ימין בראשות הליכוד, המאגד סביבו את החרדים, הציונות הדתית וימינה מגיע לפי סקר זה ל- 61 מנדטים ומאפשר הכרעה והקמת ממשלת ימין.

נראה כי בשונה מהסבבים הקודמים, בימין הפיקו את הלקחים ודאגו לא לשרוף אף קול. ימינה, גם אם לא התכוונה לכך, הפכה להיות סוכנת שמירה על מנדטים של הימין מרכז, שמאז פרישת כחלון לא מצאו בית פוליטי מתאים.

ופרדוקס אחרון לסיום: על לפיד הופעל לחץ לסדר את הקולות בגוש המרכז – שמאל. השבוע הוא הצהיר "כי מי שרוצה להצביע למרצ – שיצביע לה". נראה כי מי שנענע לקריאתו של לפיד היו בעיקר בוחרי העבודה, ועכשיו שתי המפלגות, מרצ והעבודה, עם סכנה ברורה ששתיהן תפולנה מתחת לאחוז החסימה אם אחוזי ההצבעה יעלו דרמטית. הקרב בין השתיים צפוי להיות אחת מהדרמות הגדולות של מערכת הבחירות הנוכחית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו