Olivier Fitoussi/Flash90

ח"כים בליכוד מאיימים במרד: "השותפות עם רע"ם מורידה לנו מנדטים"

"אנחנו נהיה שווים 25 מנדטים במקרה הטוב. עכשיו נתניהו בא אלינו עם רשימה בירידה ועוד שבעה שריונים לבנט", זועמים חברי הכנסת על האפשרות להקים ממשלה עם בנט ובתמיכה ערבית, ומאיימים כי במקרה כזה ייעדרו מההצבעה על השבעת הממשלה

חברי כנסת בליכוד, בעיקר מהשורות האחוריות, מאיימים שלא יגיעו להצבעה אם נתניהו יקים ממשלה עם ימינה ובנט, שנשענת על מנסור עבאס ורע"ם. על כך, מדווח לראשונה הפרשן הפוליטי שלום ירושלמי באתר זמן ישראל.

הוא מצטט ח"כ מהליכוד אומר: "השותפות של נתניהו והליכוד עם רע"ם מורידה לנו מנדטים, זה ברור. אנחנו נהיה שווים 25 מנדטים במקרה הטוב. עכשיו נתניהו בא אלינו עם רשימה בירידה ועוד שבעה שריונים לבנט, על חשבון חברי כנסת נאמנים של הליכוד. אל תשכח גם שנתניהו כבר לוקח ארבעה-חמישה שריונים לעצמו. אז מה נשאר, בעצם, מהליכוד? למה שנצביע בעד מהלך כזה? רק כדי להציל את נתניהו?".

שלום ירושלמי כותב כי הכול עדיין נעשה בשיחות סגורות, בשו-שו, במפגשים קטנים עם פעילים מרכזיים. בניגוד לפעמים אחרות שבהן חברי הכנסת חששו לצאת נגד נתניהו בגלל הפחד ממתפקדי הליכוד, הפעם הם מעריכים כי המצב יהיה שונה. הנחת העבודה היא כי רוב המתפקדים לא מוכנים לקבל את ההישענות על מנסור עבאס ורע"ם.

מוסיף הח"כ, "המתפקדים שלנו לא אוהבים גם את נפתלי בנט. אין לנו סיבה מיוחדת לקבל אותו אצלנו, להעניק לו שריונים בלי סוף ולמסור לידיו את ההנהגה. אנחנו לא נצביע נגד, אבל לא נהיה באולם המליאה. כך נביע את מורת רוחנו, וכולם יבינו אותנו. זו לא תהיה בגידה בליכוד אלא בגידה במנסור עבאס".

הפתרון שלהם, הוא להריץ את בנימין נתניהו לנשיאות המדינה כדי להציל את המפלגה. "אנחנו יודעים שזה קשה, אבל הליכוד נמחק ככה. נתניהו תוקע הכול ואף אחד לא מדבר, רק בשקט. אבל זה יתפרץ בסוף".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו