Miriam Alster/Flash90

ככה הוא מנסה להרכיב ממשלה? יאיר לפיד טס לחופשה בארה"ב

בימים בהם הוא אמור להיות בשיא פעילות כדי למנוע מבנימין נתניהו להרכיב ממשלה ולהשאיר את נפתלי בנט לצידו, החליט יו"ר יש עתיד להמריא לחופשה של מספר ימים בארצות הברית • לפני שעלה לטיסה הסביר איזה ממשלה הוא רוצה להרכיב

רגע אחרי הטלת המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו על ידי נשיא המדינה רובי ריבלין, בשיא המשא ומתן הקואליציוני, האיש שביקש להיות ראש הממשלה הבא של ישראל, יאיר לפיד נעלם מהאופק וממריא לחופשה בארה"ב.

אתמול עלה למטוס, ומהחופשה ישוב רק בשבוע הבא. כך, בחר לפיד לנפוש במקום להילחם ולמנוע מנתניהו להצליח ולהשיג את התמיכה של נפתלי בנט, ואולי אפילו את תמיכת גדעון סער או עריקים אחרים.

במערכת הפוליטית העלו תמיהה בנוגע למועד נסיעתו של לפיד לחופשה, ברקע העובדה שבימים האחרונים יש נתק מוחלט בינו ובין בנט ונראה כי יו"ר יש עתיד כלל לא מתאמץ להצליח למנוע מנתניהו את הרכבת הממשלה.

אתמול, לפני שעלה למטוס, פרסם פוסט ארוך בו הסביר כיצד הוא רוצה שתיראה הממשלה הבאה: "השלב הראשון לא פעל לטובתנו. נתניהו קיבל את המנדט ראשון. חבל, אבל זה לא אומר שאנחנו מפסיקים לעבוד. המטרה היתה ונשארה אחת: להקים ממשלת הסכמה לאומית, שתטפל במשבר העמוק שאנחנו נמצאים בתוכו. ישראל היא מדינה פצועה. כלכלית, חברתית ולאומית. תפקידנו לעשות הכל כדי לשנות כיוון".

עוד כתב לפיד, "בימים האחרונים מתקיים דיון תקשורתי זועף, רצוף עלבונות, בשאלה אם זו תהיה "ממשלת ימין" או "ממשלת שמאל". התשובה היא שזו תהיה ממשלתם של הישראלים המודאגים. אלה שחושבים שכרגע הרבה יותר חשוב לדאוג לפרנסה ולשלום-בית בחברה הישראלית. החשדנות לא תוביל אותנו לשום מקום. עלינו לבצע "קפיצת אמונה". לבנות ממשלה שמבוססת על כך שאנחנו מאמינים בכך שגם אנשים אחרים, שחושבים אחרת, מעוניינים שיהיה פה טוב".

"יהיו בממשלה שאנחנו מנסים להקים 3 מפלגות ימין מובהקות (ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו), שתי מפלגות מרכז (יש עתיד וכחול לבן) ושתי מפלגות שמאל ציוני (העבודה ומרצ). זה אומר שאף אחד לא יקבל את כל מה שהוא רוצה, אבל יהיה איזון שיכריח אותנו להתמקד במטרות מעשיות: תקציב, בריאות, חינוך, הצורך הדחוף להוריד את הלהבות בחברה הישראלית. בדרך, עלינו לשנות גם את שיטת הממשל הפגומה שלנו".

עוד כתב יו"ר יש עתיד, "איש לא יזנח את האידיאולוגיה שלו, אבל כרגע יש לנו בעיות דחופות יותר. הילדים לא היו השנה בבית הספר, בתי החולים קורסים, אנחנו צריכים להיערך ליום שבו מאות אלפי ישראלים יפסיקו לקבל דמי אבטלה. הבעיות האלה אינן של ימין ושמאל, אלא של אנשים אמיתיים שיש להם חיים אמיתיים. הן לא יפתרו בידי כותרות, אלא בידי שרים שבאים לעבוד".

"כלי העבודה העיקרי של ממשלה כזו יהיה היכולת לדבר ולמצוא פתרונות. רק בשביל זה כדאי לנו שהממשלה הזו תקום. כדי שאנשים יבינו שגם מי שחושב אחרת מהם, יכול לרצות בטובתם. הממשלה הזו תהיה מבוססת על כבוד הדדי אזרחי ישראל מוכרחים לראות מולם מנהיגים שיודעים לשים בצד את המחלוקות ולפעול למען מטרה משותפת".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד ככה רוצה להרכיב ממשלה אחריות מדינה ועוד

הוא לא צריך לעשות כלום כי אין פה שום סיכוי להקמת ממשלה… אולי בבחירות עשיריות…
וחוצמזה הוא ממש סומך על ביבי לאחרונה גם בקמפיין שביבי עשה בשבילו וגם ממשלה ביבי ירכיב בשבילו.
כי בנינו עדיף עוד בחירות מאשר ראש ממשלה שכל הזמן נופש ובכלל לא מעוניין לעבוד או לעשות משהו…

לך לא רוצים אותך

בנ"א אומלל רואה את מדינת ישראל כמדינה שצריכה שיקום ברור שיש לאן להתקדם ותמיד יהיה אבל זה ברור שאנחנו המדינה שיצאה מהמצב הנורא שהיה בצורה הכי טובה והקבה בחר את ביבי לשליח למצוא לנו חיסונים ולהוציא אותנו מהמצב הכלכלי הקשה אם הקבה בחר בביבי מי אנחנו שנהרהר במיוחד שהרבנים הולכים איתו תנו לקבה להוביל!!! והוא שיוביל תצמו לארהב שישאר שם לנצח!

דווקא הזדמנות טובה להרכיב ממשלה כשמזיק הזה לא בסביבה, מילים כמו חול ואין מה לאכול

מעניין , למה לשיטתו, בתי מלון שלא עבדו שנה שלמה לא יכולים לארח אותו ולתפרנס ממנו. אם הכלכלה היתה מעניינת אותו ולעזור לישראלים היה נופש בארץ, אם כן כל האידאולוגיה שלו רקובה.

מסכימה אם בת ציון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו