Yonatan Sindel/Flash90

שוב בחירות? סקר: הציבור מאשים את נתניהו ולא רוצה אותו בנשיאות

במקרה של בחירות נוספות, למרות התחזקות צפויה של יאיר לפיד, לא יהיה שינוי במפת הגושים - מה שאומר כי אלו לא יביאו להכרעה • עוד בדק הסקר מי המועמד המועדף להחליף את בנימין נתניהו בראשות מפלגת הליכוד והאם מעדיפים ממשלה בתמיכת רע"מ או בחירות

סקר המתפרסם הערב (מוצאי שבת" בתכנית פגוש את העיתונות מעלה כי 54% מהציבור מעדיף ממשלה בתמיכה או הימנעות של רע"ם מסבב בחירות נוסף. הסקר נערך על ידי מכון "מדגם" בראשות מנו גבע.

לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ב-30 מנדטים בדומה לבחירות האחרונות. יש עתיד בראשות יאיר לפיד שומרת על כוחה ומקבלת 19 מנדטים, שניים יותר ממה שקיבלה במערכת הבחירות הרביעית. ש"ס עם 7 מנדטים ומפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי עם 8 מנדטים.

ימינה בראשות נפתלי בנט, יהדות התורה וכחול לבן בשוויון עם 7 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת והציונות הדתית שומרות על 6 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער עם 5 מנדטים, מר"צ עם 5 מנדטים ורע"ם עם 4 מנדטים.

באשר לגושים, גוש מרכז-שמאל היה מקבל 47 מנדטים ואילו – גוש הימין עם 52 מנדטים. לצד אלו, ימינה עדיין עם 7 מנדטים ורע"ם שנחשבת ללשון המאזניים בבחירות האחרונות עם 4 מנדטים.

איזה ממשלה הציבור מעדיף? 37% מהמשתתפים במדגם מעדיפים ממשלה בראשות נתניהו עם החרדים, ימינה והציונות הדתית בתמיכה או הימנעות של רע"ם, 29% מעדיפים ממשלה ברוטציה בין לפיד ובנט כשלפיד ראשון עם מפלגות כחול לבן, ישראל ביתנו, תקווה חדשה, העבודה ומרצ בתמיכה או הימנעות של רע"ם. לעומת זאת, 11% מעדיפים ממשלה ברוטציה בין בנט ולפיד כשבנט ראשון עם מפלגות כחול לבן, ישראל ביתנו, תקווה חדשה, העבודה ומרצ בתמיכה או הימנעות של רע"ם.

במקרה שנלך לבחירות חמישיות, הרוב המוחץ של הציבור הישראלי רואה בראש הממשלה נתניהו כאשם לכך – ועל כך מעידים 43% מהמשתתפים בסקר. 15% מכלל המדגם מאמינים שבנט יהיה האשם לכך, 12% השיבו שסער, 6% סמוטריץ', 5% טענו שמישהו אחר ו-12% טענו שהם לא יודעים.

עוד עולה מסקר חדשות 12 כי המועמד המוביל להחלפת נתניהו בראשות הליכוד הוא ניר ברקת – עם 26%. 10% ציינו את גלעד ארדן, 8% השיבו שאדלשטיין הוא המתאים ביותר, 5% אמרו שישראל כ"ץ, 3% מהנשאלים אמרו שיריב לוין ו-1% בלבד ראו במירי רגב כמתאימה להחליפו.

בנימין נתניהו מתאים להיות נשיא המדינה? 11% מהמשתתפים בסקר טענו כי הם תומכים מאוד בבחירה בו, 18% די תומכים, 29% מהמדגם בסך הכול תומכים, 10% די לא תומכים, 43% מאוד לא תומכים, 53% סה"כ לא תומכים ו-18% לא יודעים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו