צילום: פלאש 90

בעיה נוספת לממשלת השמאל: אלקין לא יצביע בעד אם המשותפת תתמוך

אם ניר אורבך ממפלגת ימינה יתנגד להקמת ממשלת השמאל, נפתלי בנט ויאיר לפיד צפויים להישען גם על קולות הרשימה המשותפת - דבר שנתקל בהתנגדות של זאב אלקין מתקוה חדשה שהודיע כי במקרה כזה, גם הוא יצביע נגד הממשלה המתרקמת

האם אנשי הימין הבודדים שהיו אמורים להיות עלה התאנה בממשלת השמאל של יאיר לפיד ונפתלי בנט מתחילים להתפקח? לפי מפלס הלחץ העולה אצל בכירי הקואליציה המתרקמת, נראה כי התשובה חיובית.

ח"כ ניר אורבך ממפלגת ימינה כבר הודיע כי הוא מתנגד להקמת הממשלה הנשענת על קולותיהם של תומכי טרור ומתנגדים למדינת ישראל, אך נפתלי בנט ואיילת שקד מפעילים עליו לחץ שיתפטר ולא יצביע נגד.

החשש הוא כי אם אכן יצביע נגד ממשלת השמאל, ח"כים ימניים נוספים לא ירשו לעצמם לתמוך בממשלה המנוגדת לצו מצפונם רק כי ראשי מפלגותיהם מעוניינים בג'ובים ותפקידים בכירים ויתנגדו אף הם.

אם אורבך יצביע נגד, הקואליציה תקום רק אם חברי כנסת מהמפלגה הערבית 'הרשימה המשותפת' יצביעו אף הם בעד הממשלה. במקרה כזה, מפרסם עמית סגל בחדשות 12, זאב אלקין ממפלגת תקוה חדשה יתנגד אף הוא.

גורמים במפלגה של גדעון סער אמרו לחדשות 13 כי לכל אורך הדרך במהלך המו"מ הבהיר זאב אלקין את מורת רוחו מהממשלה המסתמנת. ההערכה היא כי מדובר רק בסנונית ראשונה ואנשי ימין נוספים יתנגדו מימינה ותקוה חדשה יתנגדו בסופו של דבר לממשלת השמאל של יאיר לפיד ונפתלי בנט.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו