הרצוג: "אם נתניהו יוותר על 'הבית היהודי' נשקול להצטרף לקואליציה"

למרות ההצהרות הלוחמניות בענין, יו"ר האופוזיציה מאותת כי הצטרפות לממשלה עדיין על הפרק. יחימוביץ': "אם נתניהו וליברמן יובילו מהלך אמיתי - האצבע שלנו תהיה שם". בנט: "אם יהיה תהליך מדיני - נפיל את הממשלה"

סוגר דלת אבל פותח חלון: יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, מאותת כי למרות הצהרותיו הלוחמניות בנושא, כניסה לממשלה עדיין רלוונטית מבחינתו בקונסטרלציה מסויימת.

"אם נתניהו יוציא את הבית היהודי מהקואליציה אנחנו נתכנס כמפלגה ונשקול את הדברים", דברי הרצוג.

הרצוג הוסיף: "נתניהו בחר ללכת עם הקיצוניים"…אני לא רואה סרט שהוא נפרד מהם. אני מנהיג קבוצה חזקה ואידאולוגית. אם הוא ייפרד מהימין הקיצוני אנחנו נתכנס ונחליט. אני מנהיג הקבוצה אבל לא דיקטטור. זו לא מפלגה של מנהיג עם דחלילים".

מי שעוד הפתיעה בנושא היא יריבתו הגדולה של הרצוג, ח"כ שלי יחימוביץ' שהתייחסה לאפשרות שמפלגתה תצטרף לקואליציה ואמרה: "אם נתניהו וליברמן יובילו מהלך אמיתי, האצבע שלנו תהיה שם, אנחנו נהיה אופוזיציה קונסטרוקטיבית. יתירה מזה, אם יהיה מהלך מדיני מעשי, ולא בדיבורים, הסיפור הפוליטי יכול להיפתח מחדש".

מי שלא אהב את הרמיזות האמורות הוא יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט שאמר הערב: "נפיל את הממשלה על כל דבר שיוביל לחלוקת ארץ ישראל ולהקמת מדינת פלסטין, נילחם נגד זה".

בנט הוסיף: "לא תקום פה מדינת פלסטין, אעשה הכול כדי למנוע זאת. אנחנו בממשלה שבקווי היסוד שלה אין מדינת פלסטין. כל עוד אנחנו פה, לא תקום מדינת פלסטין על כביש 6, חמש דקות מכפר סבא, לא יחלקו את ירושלים".

כזכור, ביום שישי דיווחנו כי ראש הממשלה ממשיך במאמצים להקמת ממשלת אחדות ומוכן לשם כך לעשות צעד נוסף – דרמטי במיוחד – לכיוונו של הרצוג.

גורמים פוליטים טוענים כי במהלך הימים האחרונים חודש המו״מ בין אנשי נתניהו לקבוצת חברי כנסת מ׳המחנה הציוני׳ בראשות הרצוג, כשעל הפרק ההצעה הבאה: נוסף על תיקי החוץ והכלכלה מבטיח נתניהו להוציא את ׳הבית היהודי׳ מהממשלה ולהעניק ל׳הרצוג ואנשיו גם את תיקי החינוך והמשפטים.

מדובר בהצעה מרחיקת לכת מבחינתו של נתניהו בעיקר בשל הביקורת שהיא תעורר במחנה הימין. מנגד, מבחינתו הרצוג יוכל לרשום הישג כפול: גם אידיאולוגי – סילוק המפלגה הימנית ביותר מהממשלה, וגם מיניסטריאלי: תיקי החינוך והמשפטים.

בכירים בליכוד מציינים כי מה שמניע את נתניהו להמשיך לפעול בנושא הוא הזעם הרב שהצטבר אצלו בעקבות ההתנהלות של בנט בתקופה האחרונה – בעיקר במה שקשור בסוגיית הקבינט.

בלשכת הרצוג מכחישים מכל וכל את הדיווחים ומבהירים כי ״נתניהו בחר בקיצוניות ועליו לשלם את מחיר בחירתו״.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו