הרצוג: האחים בנט ולפיד רבים והחברה הישראלית מפסידה

יו"ר המחנה הציוני התייחס לביטול חובת לימודי הליבה לידי החינוך החרדי וטען כי אסור להשאיר את החרדים ללא השכלה • עם זאת, תקף את לפיד שהסית נגד הציבור החרדי

בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני, אמר יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, כי בתקופה האחרונה הוא מקיים חוגי בית רבים בערים חרדיות וכי חרדים רבים מעוניינים להשתלב בשוק העבודה.

"בחודשים האחרונים אני פוגש קבוצות רבות של חרדים, אברכים ואנשים עובדים, צעירים ומבוגרים, מחסידויות וחצרות שונות ומגוונות. אני מגיע לחוגי בית בערים החרדיות, יושב איתם בשעות הלילה המאוחרות ושומע על הקושי במציאת עבודה, על המצוקות הכלכליות, על הרצון להתקדם, לרכוש השכלה ומקצוע, על השינויים שעוברים על הציבור החרדי בכל גווניו".

לדבריו, "זה לא קורה לאור הזרקורים, לא מקבל כותרות בתקשורת החילונית אבל התהליך בשיאו. זרמים תת קרקעיים שמזיזים את הלוחות הטקטוניים בחברה החרדית. אסור להתעלם מזה. אסור להשאיר את הציבור הזה בבורות כפויה ובהיעדר כלים למקצוע, פרנסה ורווחה כלכלית".

"מהצד השני", הוסיף הרצוג, "אני לא מוכן ללבות את שיח השנאה הגזעני כלפי החרדים. את הקרעים בחברה הישראלית לא פותרים במכות גסות לאוכלוסיות שלמות. אי אפשר לתקן את מערכת החינוך החרדית בבעיטות ובכפייה כמו לפיד ואי אפשר להתעלם מהבעיה הקשה של מאות אלפי ילדים שלא מקבלים חינוך ראוי כמו שבנט מנסה לעשות".

הרצוג הוסיף, "לפיד עשה סיבוב מכוער כשניסה לדרוך על החרדים בחקיקה אלימה ואח שלו, מר "5 יחידות מתמטיקה" ממשרד החינוך, עושה סיבוב עוד יותר מכוער ואולי אפילו מסוכן כשהוא מבטל את לימודי הליבה בחקיקת בזק פחדנית. כשר חינוך הוא מחויב להקניית כישורי חיים בסיסיים, יכולות שפה, מתמטיקה וידע, כלים פרקטיים שיצמצמו את הפערים ההולכים וגדלים ויובילו לשילוב בעולם התעסוקה, בכלכלה ובחברה הישראלית. אבל בנט לא מייצר שום פתרון לסוגיה הבוערת הזו. הוא מעדיף שזו תהיה הבעיה של מישהו אחר.

"האחים בנט ולפיד רבים והחברה הישראלית מפסידה. הם עסוקים בכותרות, לא בחינוך, לא באיחוי השסעים. למה להם? הם מרוויחים מהוויכוח והקרע. הם מרוויחים והילדים מפסידים. בקיצור, שוב ציון נכשל. והפעם, זה על חשבון הילדים של כולנו".

עוד בנושא:

ליצמן צדק: לפיד שוב מסית נגד החרדים בשל ביטול חוק הליבה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו