נתניהו: בקרוב אשחרר ממני כמה מהתיקים

ראש הממשלה התייצב לדיון על משרד החוץ בראשו הוא עומד ושחרר סדרת הצהרות מפתיעות על הבידוד המדיני כביכול בה מצויה ישראל ועל המשא ומתן עם הפלסטינים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

רא הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום לוועדה לענייני ביקורת המדינה, על מנת לענות לשאלות של חברי הוועדה, בתפקידו כשר החוץ. נתניהו סיפר על מאמצי ההסברה, ואף שלף מפה בה תיאר את המצב של ישראל בעולם.

בתחילת הדברים אמרה אלהרר: "משרד החוץ אמור להיות האחראי הבלעדי על מדיניות ההסברה והוצאתה לפועל בדרך הטובה ביותר, אבל בינתיים קמו להם משרדים נוספים שלא ברור כלל מה הצורך בקיומם. נושא הפיחות בכוחו של משרד החוץ נדון בדוחות מבקר קודמים ולמרבה הצער לא טופל, למרבה הצער, אדוני ראש הממשלה, מאז הקמת הממשלה הנוכחית אין שר חוץ במשרה מלאה ומי שמכהן בתפקיד החשוב הזה הוא אתה אדוני ונזכיר כי זאת בנוסף לתפקידך כשר לשיתוף פעולה אזורי, שר הכלכלה ושר התקשורת וכמובן כראש ממשלה. אין דרך טובה יותר לומר את הדברים והם מצערים אותי אבל הפסדנו בקרב על סימון המוצרים. וזו רק דוגמה אחת. תפקודו של משרד החוץ בתנאים הנוכחיים ויכולתו ליצר הסברה עדכנית וטובה שמשרתת את האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל היא קריטית".

נתניהו השיב לדבריה של אלהרר: "במשך כל הימים של עמוד ענן וצוק איתן לא היתה שום יכולת לכפות עלינו החלטה במועצת הביטחון. המבחן העליון של ההסברה הוא האם יקשרו לנו את הידיים כשנצטרך להגן על עצמנו. האם נקבל החלטות מועצת ביטחון שינסו לכפות עלינו. אתם עוסקים בתהליכים – אני לא מתעסק בתהליכים. מדיניות החוץ של ישראל היא הצלחה גדולה. מי קבע שצריך להיות מרוכז? אני קובע אחרת".

במהלך הדברים, כשנשאל האם הוא יוכל להמשיך ולתפקד כך גם כאשר יהיה צריך להיות עסוק במבצע צבאי בעתיד, הצהיר נתניהו כי "בקרוב אני מתכנן לשחרר מעליי כמה תיקים", והפתיע את חברי הוועדה.

בהמשך התייחס ראש הממשלה ליוזמת השלום המצרית: "אנחנו בקשר הדוק ורציף עם מצרים מאינטרס כפול – הראשון, בטחון ויציבות בשל האיומים של דאעש, והשני – קידום תהליך השלום בינינו לבין הפלסטינים". לדבריו, "המחשבה שלי ושל א-סיסי היא כיצד נוכל לרתום מדינות באזור לסייע ולהניע את התהליך ולתת לו גיבוי".

ח"כ ציפי לבני טענה כי "המצב הוא לא כמו שאתה מציג. ניסית למנוע הסכם עם איראן וזה נכשל. דיברת על ממשלות שמתערבות כאן, אבל גם בפרסום צריך שתהיה אמת". בתגובה אמר ראש הממשלה כי אלמלא המאבק והפעילות המדינית לאיראן מזמן היה נשק גרעיני. לבני המשיכה ותקפה: "אתה יודע שהבנייה בהתנחלויות היא פיגוע הסברתי שסותרת את טענתך כי אתה מחויב למדינה פלסטינית. את המחיר של הפער הזה אנחנו משלמים". בתשובה לדבריה של לבני אמר ראש הממשלה: "הרעיון שצריך לעקור ולטהר אתנית את היהודים שחיים ביהודה ושומרון – אני לא מקבל אותו. לא חושב שזה מה שמונע הסכם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture