ברק טוען: התנהלות נתניהו גרמה לפגיעה בביטחון ישראל

ראש הממשלה לשעבר לא פירט במה מדובר אך הוסיף ותקף את התנהלות ראש הממשלה בפרשת הסיוע התקציבי של ארה"ב • בליכוד הזכירו לו בתגובה את הכסף שהבטיח בעת הנסיגה מלבנון

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שוב עולה להתקפה מול ראש הממשלה בנימין נתניהו – אותו האשים הערב כי גרם לאחרונה לנזק ולפגיעה בביטחונה של מדינת ישראל בשל התנהלותו והתנהלות הממשלה. ברק לא פירט במה מדובר.

"מחיר כבד יש גם להתרחשות נוספת, שגם בה, שוב, צרוף מדאיג של חוסר יכולת לשפוט אינטרסי ביטחון עמוקים ואת סדר העדיפויות שהם מכתיבים. זאת, לצד העדר הפנמה של פוטנציאל שיתוף הפעולה עם ארצות הברית וכן התנהלות אופרטיבית לא מוקפדת, הובילו לחשיפה מטרידה ביותר של ישראל מול אתגר ביטחוני מרכזי".

בהמשך דבריו, במהלך פאנל של תנועת "דרכנו", תקף אהוד ברק את התנהלות ראש הממשלה גם בפרשת כספי הסיוע הביטחוני מארצות הברית. "כאשר ייחתם בקרוב הסכם הסיוע הצבאי האמריקני לעשור הבא, יסתבר לכל היקף הנזק מהימורו המופקר של נתניהו בניהול היחסים עם הבית הלבן", טען ברק.

לדבריו, "במקום לקבל ארבעה וחצי מיליארד דולרים לשנה, כפי שהיה צפוי ומעשי לפני שנה, מיד לאחר חתימת ההסכם בווינה תקבל ישראל 3.8, וגם זאת רק בכפוף להתחייבות שלא לדרוש תוספות מהקונגרס. מלבד זאת, ישראל תידרש לוותר בהדרגה על יותר מ-750 מיליון דולרים של המרות לשקלים. זהו נזק נוסף ישיר של שלושה מיליארד שקלים בשנה לתעשיות הביטחוניות שלנו".

הוא הוסיף כי הסכם הסיוע העומד על הפרק הוא הסכם רע. "איש לא יכול היה למנוע מאתנו להבהיר את עמדתנו כי ההסכם הוא בעינינו רע. וחתימתו – שגיאה כבדה. אבל במקום שיח גלוי עם הנשיא ברק אובמה מאחורי דלתות סגורות, מה שהיה עושה כל ראש ממשלה אחר, חזינו בכניסה ברגל גסה אל תוככי הוויכוח הבין-מפלגתי שם, הזדמנות לנאום טוב בקונגרס במחיר הליכה מאחורי גבו של נשיא מכהן, טלטלה עמוקה בתמיכה הדו-מפלגתית בישראל ובדעת הקהל היהודי. וכל זאת רק כדי לפגוש שוב בכישלון הידוע מראש וכעת גם במחירו הקונקרטי. איזו הפקרות בלתי נסלחת".

מהליכוד נמסר בתגובה: "כשמדובר בסיוע ביטחוני מארצות הברית, ברק הוא האחרון שיכול לדבר. בשעה שראש הממשלה נתניהו עומד להביא להסכם סיוע חסר תקדים עם ארצות הברית, של קרוב ל-40 מיליארד דולר, אנחנו עדיין מחכים לכמיליארד הדולרים של סיוע בטחוני מארצות הברית שברק הבטיח שנקבל בזמן נסיגתו החפוזה מלבנון, נסיגה שהובילה להשתלטות איראן וחיזבאללה על דרום לבנון וירי של אלפי טילים משם על ערי ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו