מילה זה מילה? ליברמן אינו ימין ולא שמאל, הוא פרובוקטור • דעה

בעבר טען ליברמן כי צריך להוציא את ההקפאה מהלקסיקון, אתמול הכריז שצריך להקפיא בנייה מחוץ לגושי ההתיישבות. בעבר איים להפיל ממשלה על פינוי מאחז, היום הוא תומך. ומה עם הנייה וחוק עונש מוות למחבלים?

הרבה זמן לא שמענו את שמו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בתקשורת. למעשה, מאז נכנס לתפקידו, ניתן למנות על יד אחת את מספר הפעמים בהם הגיע לכותרות הראשיות.

אחד החוקים הבסיסיים בפוליטיקה אומר כך: "עשית ולא פרסמת – כאילו לא עשית. פרסמת ולא עשית – כאילו עשית". אך אם אין מעשים ואין פרסום, כמו בתקופה האחרונה אצל ליברמן, על בסיס מה ינסה לרוץ שוב לכנסת?

וכך, לפתע פתאום, כבר יומיים ברציפות ששר הביטחון שלנו נמצא בכותרות הראשיות, מקום בו היה רגיל להיות לפני הצטרפותו לממשלת נתניהו, כאשר מידי יום שני, בפתח כינוס ישיבת סיעתו, היה תוקף בחריפות את ראש הממשלה וסיעתו.

השעמום ככל הנראה הכריע אותו, והוא הצטרף לממשלה של האיש אותו כינה בכינויי גנאי נוראיים והתחייב שממשלתו לא תשרוד. אתמול אגב, הוא כבר נשמע אחרת לחלוטין כאשר הצהיר כי אין כל סיבה שהממשלה לא תסיים את ימיה. מה שרואים מכאן, לא רואים משם.

בימיו הראשונים במשרד הביטחון, עוד זכה ליברמן לאזכורים רבים בתקשורת כאשר רבים מהאופוזיציה תקפו אותו ואת מינויו. משם והלאה, כמעט דממה. מלבד איסור להשתתפות חיילים בפעילות בגן לילדי מסתננים, לא שמעו ממנו עד לתוכניתו שזכתה לשם "המקל והגזר". הרבה גזרים ומעט מאוד מקלות לאוכלוסיה הפלסטינית.

התוכנית לא זכתה לסיקור תקשורתי כפי שהיה מן הראוי לתוכנית כוללת מעין זו שמציע שר בכיר בממשלה, בעיקר בשל העיתוי. ימים של פיגועים היו אז והכותרות רדפו זו את זו בלי לתת לאף אחת מהם ביטוי. מאז, עד הימים האחרונים, לא מצאנו באף כלי תקשורת מרכזית ידיעה הנושאת את שמו של שר הביטחון, מלבד חתימה על עניין טכני כמו מינוי מפקד וכדומה.

רבים תמהו בעת פרסום תוכנית המקל והגזר, ורבים לא מבינים גם עכשיו לאור התבטאויותיו האחרונות על הצורך בהקפאת בנייה מחוץ לגושי ההתיישבות האם ליברמן הוא איש ימין, כפי שהציג עצמו במהלך הבחירות, או שמא, הוא איש אשר דעותיו נטועות בצד השמאלי של המפה הפוליטית בישראל, כפי שהוא מציג עצמו כעת.

האמת היא, שהוא אינו ימין והוא אינו שמאל. הוא בסך הכל מחפש את הכותרת התקשורתית. באופוזיציה הוא עקף מימין עם הצהרות על חיסול הנייה ונגד הרשימה המשותפת. מהקואליציה הוא מצטייר כ"מתון" עם הצהרות על הקפאת בנייה. והתקשורת, שכל כך מחפשת מישהו שידבר ויביע עמדות המנוגדות לראש הממשלה בנימין נתניהו, נותנת לו את הבמה.

רק חבל שאף אחד לא עוצר לרגע ושואל אותו: את איסמעיל הנייה כבר חיסלת? או שעדיין לא עברו 48 שעות מאז נכנסת לתפקידך?. חוק עונש מוות למחבלים כבר חוקקת? או שאתה כבר לא מחוייב לכלום כשאתה יושב שם במשרדך בקרייה?

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תמיד היה שמאלן במסווה של ימין..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו