סערת הצוללות: "ראש הממשלה פעל בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה"

כך טוען מי ששימש כחשב הכללי באוצר בתקופת כהונתו של נתניהו • דיווח: התאגיד הגרמני שמייצר את הסוללות הסתבך בעבר בפרשיות דומות • יחימוביץ': "מדובר בפרשת שחיתות מהחמורות שידענו" • ומה טוענים מקורבי רה"מ להגנתו? • סקירה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מה שהתחיל כעוד דיווח על שחיתות לכאורה של רה"מ בערוץ 10, דיווח שנבלע בדציבלים הגבוהים של חוק המואזין ובבלאגן סביב חוק ההסדרה, מסתמן כפוטנציאל לפרשת שחיתות שעשויה / עלולה להוביל לתמורות פוליטיות מרחיקות לכת.

תחילה להתפתחויות האחרונות בפרשה: ירון זליכה, מי ששימש בתפקיד החשב הכללי במשרד האוצר בתקופת כהונתו של נתניהו כשר אוצר (2003-2005) טוען הבוקר כי היועמ"ש דאז, מני מזוז, אסר על ראש הממשלה לעסוק בכל ענין שקשור לפרקליטו אמנון שומרון, גם אם הוא אינו יודע על קשר כזה.

נזכיר שבמוקד הפרשה עומד החשד כי נתניהו פעל בניגוד עניינים מאחר שהחברה ממנה החליט לרכוש את הצוללות – מיוצגת ע"י פרקליטו האישי אמנון שומרון. "בתקופתי הייתה הנחיה ברורה וחד משמעית ממשרד היועץ המשפטי לממשלה, שאסור למר נתניהו לעסוק בעניין שקשור ללקוחותיו של מר שמרון, גם אם הוא כלל לא ידע שמדובר בלקוח של מר שמרון.

מר שמרון ידע שמר נתניהו מעורב בכך, ידע וגם ידע שלנתניהו אסור לעסוק בעניינים שקשורים ללקוחותיו והעיסוק של נתניהו היה גלוי, כל המדינה ידעה", דברי זליכה הבוקר בגל"צ.

בתוך כך, הבוקר נודע כי כבר בשנת 2015 דיווחה התקשורת הגרמנית על כך שהתאגיד הגרמני 'תיסנקרופ' שיחד בכירים במדינות רבות כדי שיורו על רכישה של הסחורה אותה הוא מייצר. בין היתר נטען באותם תחקירים כי בדרך זו הצליח התאגיד לקדם עסקאות בטורקיה, בדרום קוריאה, בפקיסטאן, באינדונזיה וביוון. התנהלות זו מעלה את החשד לפיו גם עסקאות עם ישראל קודמו בדרך זו.

המערכת הפוליטית סוערת, כצפוי, בעקבות ההתפתחויות האחרונות. ח"כ אייל בן ראובן (המחנה הציוני) קורא ליועץ המשפטי להתערב, ואילו חברת מפלגתו, שלי יחימוביץ', קובעת הבוקר: "מדובר בפרשת שחיתות מהחמורות שידענו".

בדברים שפרסמה יחימוביץ' היא תוקפת במילים קשות את נתניהו, משבחת את עבודתו העיתונאית של רביב דרוקר וטוענת שזו הסיבה שגורמת לנתניהו להלחם בכלי התקשורת. "פרשת הצוללות היא פרשת שחיתות קשה שמעידה על רקב שלטוני. והיא גם פיסת המידע האמיתית היחידה שהוגשה לכם השבוע, יחד עם כל הבולו בולו והפקה פקה חסר השחר של מהומות השבוע. באדיבות רביב דרוקר, העיתונאי שנתניהו רוצה להשמיד, עכשיו אתם גם מבינים למה", כותבת יחימוביץ'.

היא מוסיפה: "שלוש הצוללות הגרמניות שצה"ל אינו רוצה בהן ואינו זקוק להן, אלה שנתניהו כפה אותן על מערכת הבטחון, אלה שאתם שילמתן עליהן 6 מליארד שקלים, אלה שהאדם הכי קרוב לנתניהו שמספק לו שרותים "בהתנדבות" גזר עליהן קופון מטורף – זו פרשת שחיתות מהחמורות שהיו בישראל.

האם זה יסתיים בהליך פלילי, באישום ובהרשעה? לא בטוח. אבל כדאי לחדד: לזהות שחיתות, להבין שהיא כזו, לקרוא לה שחיתות, לא למחול עליה – לא קשור בהכרח להרשעה פלילית.משתי סיבות:

אחת: כי המושחתים הגדולים יודעים להתיש, להרתיע ולשחוק את המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט.

שניה: כי הרוב המכריע של קשרי הון שלטון נעשה בחסות חוקים שמגנים על המושחתים הגדולים באמת".

בתמונה: טקס קבלת צוללת בנמל חיפה
טקס קבלת הפנים לצוללת אחי רהב בנמל חיפה. צילום קובי גדעון-לעמ 8

יחימוביץ' מבקשת לחדד שוב את הפרטים "לתועלת הציבור"", כהגדרתה: "לראש הממשלה יש יועץ משפטי-משפחתי, דוד שימרון. הוא תמיד שם. קרוב קרוב. מייעץ משפטית, מסתער בלי אלגנטיות יתירה על יריביו ועל מבקריו של הבוס. והוא עושה את זה, שנים רבות, בחריצות ובמסירות – בהתנדבות.

ובעוד שימרון מתנדב ומתנדב אצל נתניהו ללא לאות, מתרקמת לה עיסקה מוזרה. ראש הממשלה מחליט לבדו על רכישה של שלוש צוללות גרמניות, בעלות של 6 מליארד שקלים.

מערכת הבטחון מתנגדת בחריפות, משר הבטחון, עבור ברמטכ"ל ועד מפקד חיל הים. הם מסבירים לנתניהו שהצוללות האלה, על עלותן המטורפת, בכלל לא נמצאות בסולם הצרכים הרבים החיוניים של צה"ל. גם לא של חיל הים.

נתניהו מתעקש. הרכישה מכה בתדהמה את מערכת הבטחון ומשאירה אותה עם גרון חנוק. כספית ובטחונית. לא מעט דגלים שחורים הונפו מעל העיסקה. כל מי שכמוני חבר בועדת החוץ והבטחון ראה זאת. בן כספית, עוד עיתונאי שנתניהו מתעב אותו ועושה הכל לנטרל אותו – כתב על זה.

רביב דרוקר חשף השבוע את החתיכה החסרה בפאזל, שמסבירה הכל, והוסתרה מהציבור, ממבקר המדינה, מהיועץ המשפטי לממשלה: שמי שגזר קופון שמן ותיווך בעיסקה השערורייתית, הוא אותו מקורב-מתנדב מסור, החבר דוד שמרון. בדיעבד מתברר שיותר מכך: שימרון מייצג בתשלום את ממשלת גרמניה כולה.

כבר מזמן לא נרשמה התנדבות כל כך משתלמת (לא לנו). זה הסיפור".

את דבריה היא מסיימת בכך ש"נתניהו יודע שהצוללות האלה יהיו אנדרטה לשחיתות, להפקרות, לזלזול בבטחון הממדינה, לבוז שהוא רוחש כלפיכם. לקשרים דוחים של הון ושלטון במובן הכי בוטה שלהם. לשיעבוד של מדינה שלמה, אזרחיה ומשאביה – לגחמותיו ולצרכיו האישיים.
לכן כשאתם שומעים אותו מגדף את רביב דרוקר ומסית נגדו, מנסה להכחיד את ערוץ 10 או להשתלט עליו, מנסה באופן שקרי להציג את החשיפה כסוגיה של ימין ושמאל, או, התוספת מאתמול בפוסט שלו מכנה את ערוץ עשר "ערוץ שמטפטף רעל" – אנא, אל תקנו את זה. ולא משנה באיזה צד של המפה הפוליטית אתם נמצאים.

כי זה לא רעל, אדוני ראש הממשלה. להיפך. זה בדיוק החיסון שאנחנו צריכים נגד מעשים רעילים".

"אין ניגוד עניינים". ליברמן

Defense Minister Avigdor Liberman arrives at the weekly cabinet meeting at PM Netanyahu's office in Jerusalem on September 4, 2016. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** ????? ????? ?? ??????? ??????? ??????  ??? ?????? ?????? ?????? ???? ?? ??????? ????? ?? ???? ????? ?????? ???
Defense Minister Avigdor Liberman arrives at the weekly cabinet meeting at PM Netanyahu's office in Jerusalem on September 4, 2016. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** ????? ?????
?? ??????? ??????? ??????
??? ?????? ?????? ??????
????
?? ???????
????? ??
???? ?????
??????
???

ומה אומרים בסביבת נתניהו

בהמשך לגיבוי שהעניקו לראש הממשלה אמש שר הביטחון והמל"ל מפרסם היום דובר צה"ל גירסה מעט שונה לדינמיקה של רכישת הצוללות. בהודעה ששיגר דו"צ נאמר כי לא מדובר בצוללות שנקנו סתם כך אלא בכאלו שנועדו להחליף את הישנות, וגם זה יקרה רק בעוד עשור. "דובר צה״ל מבקש להבהיר כי בעניין הצוללות מדובר על רכש עתידי, בעוד יותר מעשור, של שלוש צוללות שיחליפו צוללות שיתיישנו. הצורך הוצג על ידי צה״ל בדיון קבינט שנערך לאחרונה, בהמשך לשיח השוטף המתקיים בדרגים השונים (ראש הממשלה, שר הביטחון, דיוני קבינט וועדות חוץ וביטחון) בנושאים מעין אלה", נוסח ההודעה.

מי שכיהן כראש המל"ל, האלוף במיל' יעקב עמידרור, הוסיף: "היתה הצעה לרכוש 6 צוללות חדשות וראש הממשלה טירפד אותה. אם אכן הוא מרוויח מהרכישה הזו, מה הסיבה שהוא וויתר על כפול רווח?".

במקביל, שר הביטחון חזר על דבריו מאתמול לפיהם "לא היה ניגוד עניינים ברכישה" וציין: "גם לכיפת ברזל היו מי שהתנגדו בהתחלה, זה לא אומר שמי שתמך בה מושחת".

כאמור, לפי שעה מסתפקים בסביבת נתניהו בגיבוי החיצוני של הגופים האמורים ובטענות מפי מקורבים. במערכת הפוליטית מעריכים כי ככל שהפרסומים יתגברו – יאלץ נתניהו לעמוד מול המצלמות ולשטוח את גרסתו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture