בפעם השנייה: החוקרים הגיעו לביתו ראש הממשלה לחקירה נוספת

שלושה ימים לאחר החקירה הראשונה, הגיע צוות החוקרים למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים • נתניהו ממשיך להכחיש כי "אין כלום" אך היום דווח כי מקורב לאחד מאילי ההון סיפר על משקאות חריפים וקופסאות סיגרים באלפי שקלים כל אחת שהועברו לנתניהו באמצעות שליחים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר היום בפעם השנייה בחשד לקבלת טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים משני אנשי עסקים. לקראת השעה 17:00 נכנסו חוקרי יאח"ה למעונו הרשמי שבירושלים, והחלו בחקירה. בתחילת השבוע הוא נחקר במשך שלוש שעות, על ידי קציני היחידה בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור.

ביום שני נחקר נתניהו בפעם הראשונה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). כבר בתחילת החקירה, שנערכה במעון ראש הממשלה בירושלים ונמשכה כשלוש שעות, הודיעו החוקרים לנתניהו כי הוא נחקר באזהרה בחשד שקיבל טובות הונאה מאילי הון.

פרשת טובות ההנאה תעלה גם בחקירה הערב. פרשת נוספת שמעסיקה את צוות החקירה הפועל תחת ראש יאח"ה, תת-ניצב כורש ברנור, טרם נפרסה בפני ראש הממשלה, וגם לא הוזכרה בהודעה שפרסם השבוע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בפרשה המרכזית מעורב אדם נוסף ששמו מוכר לציבור, ועל פי מקורות שנחשפו לפרטיה, בכוחה להרעיד את אמות הסיפים.

בהודעה שפורסמה לאחר חקירת נתניהו הראשונה, כתב היועץ המשפטי לממשלה כי המשטרה גבתה עדויות מעשרות מעורבים בפרשה, בארץ ובחו"ל, ותפסה מסמכים רלוונטיים. היועץ ציין כי התגבשה תשתית ראייתית שהצדיקה מעבר מבדיקה לחקירה פלילית. ההתפתחות נוגעת בין השאר לעדויות שנגבו מאילי הון שמעורבים בפרשה, וחיזקו את החשדות נגד ראש הממשלה.

היועץ כתב בהודעתו כי "הטענות אשר הובילו בסופו של יום להחלטה על קיום חקירה באזהרה עלו במסגרת הבדיקה אך לפני כשלושה חודשים כחשדות ראשוניים, ומאז נעשתה עבודה מאומצת של משטרת ישראל לברר את טיבן ולתמוך אותן בראיות".

עוד מסר מנדלבליט כי "בחודש האחרון נאספו ראיות ששינו את המצב הראייתי בהקשר זה. נוכח ממצאי הבדיקה עד כה החליט היועץ המשפטי לממשלה לאשר את חקירת ראש הממשלה באזהרה, ובכך להפוך את הבדיקה המתנהלת בעניין זה לחקירה. מטבע הדברים לא נוכל להתייחס בשלב זה לנושאים התלויים ועומדים. מסירת מידע נוסף לגביהם תישקל מעת לעת בהתאם להתפתחויות, ומידע יימסר ככל שלא יהיה בכך כדי לפגוע במהלכי המשטרה".

טובות הנאה: משקאות וסיגרים

רכישת משקאות חריפים, אספקת קופסאות סיגרים באלפי שקלים, דפוס קבוע ותכוף במימון אורח החיים של ראש הממשלה – ומעורבות של דמות מפתח בעלילה, איש העסקים ארנון מילצ'ן. כך מתברר מפרטים חדשים שהגיעו לידי "הארץ" על חקירת המשטרה נגד בנימין נתניהו בפרשת טובות ההנאה, הפרשה המשנית מבין שתי הפרשות שנחקרות.

מילצ'ן מצוי בקשר טוב עם כמה אישים בצמרת הפוליטיקה הישראלית, בהם גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. לפני שנה וחצי דיווח "הארץ" כי בתוך שבועות ספורים ביקר נתניהו ארבע פעמים בביתו של מילצ'ן, כאשר באחד הביקורים נכח בבית גם יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג. בלשכת הרצוג טענו אז כי היה זה אירוע רב משתתפים, אולם מצלמות האבטחה במקום לא תיעדו הגעה של אורחים נוספים.

בחקירה נגד נתניהו הוזכר שמם של כמה אילי הון שעל פי החשד העניקו לראש הממשלה תשורות יקרות ערך. לא פעם המימון הזה לאורח חייו של ראש הממשלה התבצע על פי החשד לפי בקשות מפורשות של נתניהו, או לחלופין לבקשת רעייתו.

מקורב לאחד מאילי ההון סיפר על דפוס קבוע שבו התבקש איל ההון לעתים תכופות לרכוש עבור נתניהו מתנות יקרות ערך, בעיקר קופסאות סיגרים בעלות של אלפי שקלים כל אחת – וכן משקאות חריפים. טובות ההנאה לא ניתנו בהכרח במפגשים חברתיים שבהם נכחו אילי ההון והזוג נתניהו, אלא הועברו בין השאר באמצעות שליחים מטעמם. בשבוע שעבר חשף "הארץ" כי במשטרה חושדים שבשיטה הזאת הוזרמו לראש הממשלה טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים.

נתניהו מגיב לחקירה: שנים ארוכות של רדיפה התבררו כלא כלום

הגבירו את הרמקולים: הרמיקס של ביביטן "לא יהיה כלום"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תחזיק חזק עלה "קטן שלי"…..
ימותו הקנאים !!! ביבי לנצח !!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו