לפיד: הבחירות השנה, אחרי הניצחון אתקשר לליכוד ולעבודה

יו"ר מפלגת יש עתיד מתייחס לדיונים בקבינט על המנהרות מעזה, מעריך כי הבחירות יתקיימו עוד השנה ומצהיר מה יעשה אם ייבחר לראשות הממשלה • "בלתי נסלח בעיניי שראש ממשלה ומו"ל עיתון גדול במדינת ישראל מנהלים סחר-מכר על חופש הביטוי בישראל"

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד מעריך כי לאור החקירות האחרונות נגד נתניהו, בחירות צפויות להיערך עוד השנה. "כשראש הממשלה יושב כל הזמן עם עורכי דינו או עם חוקריו, ועוד פרשה ועוד פרשה ועוד פרשה – בסוף המדינה לא מנוהלת".

לדבריו, נתניהו חייב יהיה להתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום. "ראש ממשלה לא יכול לשבת בתפקידו עם כתב אישום", אמר. בהתייחס לפרשת נתניהו-מוזס אמר לפיד כי "בלתי נסלח בעיניי שראש ממשלה ומו"ל עיתון גדול במדינת ישראל מנהלים סחר-מכר על חופש הביטוי בישראל".

כאשר נשאל לפיד כיצד ינהג אם מפלגתו תנצח בבחירות, הוא ענה כי "אם מחר אנחנו מנצחים בבחירות, שני הטלפונים הראשונים יהיו לליכוד ולעבודה. זה לא רק שאנחנו צריכים ממשלת אחדות, מה שמדינת ישראל צריכה זה להתחבר מחדש. אנחנו צריכים אחדות לאומית כבני אדם, כחברה אנושית ואם תהיה לנו ממשלה שתשקף את זה – זה עוד יותר טוב".

הוא ציין כי אינו מוכן לפסול אף מפלגה בכנסת כשותפה פוטנציאלית לממשלה בראשותו והוסיף כי הוא מצטער על אמירתו "הזועביז" ב-2013. "אם אני מסתכל על זה אחורה, לא צריך להגיד על ציבור שלם לאפיין אותו דווקא באשה הכי קיצונית ובעייתית שלו".

בראיון לקלמן ליבסקינד בתאגיד השידור הציבורי "כאן" תקף לפיד את ראש הממשלה ואמר כי בניגוד לטענתו של בנימין נתניהו, הקבינט המדיני-ביטחוני לא דן בנושא המנהרות מעזה בזמן מבצע "צוק איתן". הוא הוסיף כי לא התערב בוויכוח על מידת המוכנות של ישראל למנהרות, "עד שראש הממשלה התחיל פתאום לטעון שהוא עשה את כל הדיונים הנדרשים שזו לא האמת. רק אז קמתי ואמרתי 'סליחה, אני הייתי שם, זו לא האמת והוויכוח התנהל".

לדברי לפיד, הנושא "הוזכר פה ושם בדיונים אבל אם אתה בדיון של ארבע שעות ומישהו אומר שלושה משפטים זה לא דיון". לפיד, שהיה חבר הקבינט בזמן המבצע הוסיף כי דו"ח מבקר המדינה קובע מפורשות כי נתניהו לא פעל כנדרש: "המבקר קרא את הפרוטוקלים ואמר 'סליחה, ראש הממשלה אינו אומר את האמת', והדו"ח משתמש במלים חריפות כלפי ראש הממשלה".

לפיד אמר כי הוא עדיין סבור כי הממשלה ניהלה כראוי את המבצע, אך "יש את הדרך בה הגענו למערכה שאחר כך התברר שפשוט לא הובאו לקבינט הרבה עובדות. הרבה דיונים, הרבה מאמצים שצריכים היו להיעשות ולקבינט היה חסר. וזה מאוד לא בסדר וזה נעשה מהסיבות הלא נכונות, זה נעשה מהפחד הפוליטי שיהיו יותר מדי חלופות… ראש הממשלה הפך את הקבינט – בדיעבד אנחנו מגלים – למקום שאליו מביאים דיונים בעצם מיותרים לגמרי".

כאשר נשאל לפיד על תפקודו של שר הביטחון דאז משה יעלון, השיב חבר הכנסת כי עובדתית יש רק אדם אחד שאחראי על הקבינט וזה ראש הממשלה. "הניסיון להסיט עכשיו את האש אל שר הביטחון לשעבר הוא פשוט ניסיון להסיר אחריות מראש הממשלה".

בהמשך נשאל לפיד על עמדתו בנוגע לסיפוח מעלה אדומים והשיב: "אני בעד סיפוח מעלה אדומים בהסדר, אני לא בעד צעדים חד-צדדיים". עוד אמר כי במידה ותעלה הצבעה בנושא, הוא יתנגד. לפיד התייחס בהקשר זה לממשל טראמפ: "אם אנחנו נעשה צעדים שקובעים עובדות בשטח, במוקדם או במאוחר – וכנראה שמוקדם – הם יכעסו. זה מה שאנחנו רוצים עכשיו? עד שיש לנו ממשל ידידותי החלטנו שלא ננוח ולא נשקוט עד שלא נרגיז אותם?"

בהתייחס להודעה של ראש הממשלה ושר הביטחון על בניית 2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון אמר לפיד: "הסתכלתי על הפרטים, רוב מוחלט זה בגושים. זה בתוך גידול טבעי, לא מאוד הפריע לי". עם זאת, הוא הדגיש כי החלטות מסוג זה צריכות להתקבל תוך תיאום עם הממשל האמריקני. "אני רוצה לדעת שהם דיברו קודם עם הממשל האמריקני ולא הפתיעו אותו… אנחנו צריכים להיות מסוגלים לעמוד על האינטרסים החיוניים שלנו מול האמריקאים, אבל אנחנו צריכים גם לזכור שהיחסים שלנו עם האמריקאים הם אינטרס חיוני".

בסיום, התייחס לפיד לפרשת אלאור אזריה ואמר כי "נושא החנינה של אלאור אזריה הוא בסמכות הצבא והוא צריך להשאר בסמכות הצבא". לפיד עומת עם טענות לפיהן עמדתו בנושא החנינה לאזריה עמומה והסביר: "אני לא אעשה את זה כל עוד זה בסמכות הצבא. אם זה יעבור לסמכות האזרחית, אם זה יגיע לנשיא, אז אני אתבטא. אני לא יודע אם זה עמום להגיד שאני לא רוצה להתערב בצבא".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחח העיתון שמגבה אותו לאורך כל הדרך, ללא סחר ומכר. זה בסדר, שיש עיתונים בלתי אובקטייבים, זה סבבה. אבל לנסות להטות לכיוון שלא מתאים, נו נו נו….

מר לפיד, כבר ראינו מה שווים כל הסקרים, אתה ראש ממשלה לא תהיה!!!

אל דאגה, ללפיד מחכות עוד הרבה שנים באופוזיציה

שמאלן בן שמאלן עם צקצוקי מילים כאילו לא להיראות שמאלן, נגד אזריה, נגד ריבונות מעלה אדומים, נגד בנייה בגושים אפילו, בעד הזמנה לקואליציה של מפלגת הטרור המשותפת, וצביעות מגעילה בעניין פרשת ביבי מוזס שבנה ובונה את לפיד…. דובר בזמנו שהטורים שלפיד קיבל בידיעות שווה ערך ל600 אלף ש"ח קמפיין תעמולה ! איזה צבוע. גם ההתנערות מהאחריות שלו כחבר קבינט ( טוב הוא בוגר במחנה גל"צ רבל שהחרדים יתגייסו ) , בקיצור גיבובי מילים שמאלניים.

ה"יאיר" נשאר אותו "יהיר" אחרי הבחירות הבאות ב 2019 תוכל להתקשר לעבודה ולמר"צ ולריב מי יהיה יו"ר אופוזיציה בהצלחה יהיר תחזור לחלום……

אני לא מבין למה אתם חושבים שיש לו הרבה שנים באופזיציה! לדעתי עוד מעט הוא גם שם כבר לא יהיה!…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו