נתניהו: ניסיון לבצע הפיכה שלטונית בדרך לא דמוקרטית

בתגובה לדברי אהוד ברק היום כי "האופוזיציה היום במדינה בנויה מ-5 אנשים: דרוקר, אלדד יניב, אמנון אברמוביץ', ליאור שליין ואהוד ברק", כותב ראש הממשלה: "יצא המרצע מהשק: לחץ של אנשי תקשורת ופוליטיקאים על היועץ המשפטי כדי שיגישו כתב אישום בכל מחיר"

אהוד ברק אמר בראיון שמתפרסם היום: "אתה מסתכל מסביב ורואה שאין אופוזיציה. האופוזיציה הייתה צריכה להגיד את הדברים שאני אומר בטוויטר. מישהו אמר לי שהאופוזיציה היום בנויה מחמישה אנשים: רביב דרוקר, אלדד יניב, אמנון אברמוביץ, ליאור שליין ואנוכי. המחנה הציוני מתעסקים בעיקר בכך שלא יזהו אותם כאוהבי ערבים, ולפיד נראה כאילו הוא מתעסק רק בכך שלא יזהו סדק בינו לבין ביבי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציטט את דבריו, יחד עם התבטאות של ח"כ מיקי רוזנטל: "גורלו של ראש הממשלה הזה לא ייחרץ בבחירות, זאת תהיה החלטה משפטית", והתבטאות נוספת של פעיל השמאל אלדד יניב שאמר כי "רביב דרוקר לוחץ בטלוויזיה, והיועמ"ש פותח בבדיקה", וטוען כי יצא המרצע מן השק.

בהודעה שפירסם נתניהו לרבבות עוקביו, הוא כותב כך: "יצא המרצע מהשק: לחץ של אנשי תקשורת ופוליטיקאים על היועץ המשפטי וגורמי האכיפה כדי שיגישו כתב אישום בכל מחיר נגד רה"מ נתניהו. זהו ניסיון לבצע הפיכה שלטונית בדרך לא דמוקרטית".

שלטון החוק: האם היועמ"ש מקבל החלטות על פי לחץ תקשורתי?

יצוין כי בראיון לאתר וואלה נזהר אהוד ברק מלדבר במפורש על פרשת 1000 ופרשת 2000 בהן מעורב נתניהו, אך אינו חוסך ביקורתו מממשלת הימין וגם מהתנהלותו של נתניהו. "נתניהו נגרר, הוא לא מוביל את המדינה. מדינה שמתנהלת בצורה הזאת לא מתנהלת נכון והולכת לכיוונים מסוכנים מאוד, ואני לא רוצה לדבר על הצל של המועקות אחרות שיושבות על נתניהו. זאת ממשלה שאין לה לא חזון ולא דרך. הפסיביות, הפסימיות, החרדתיות, ומידה של קורבניות שנתניהו עצמו נכלא בהם וגורר איתו את כל הממשלה. זה מתכון להידרדרות שיכולה להביא לקריסת הפרויקט הציוני כולו. היום זאת ממשלה שכשנסכם אותה, גם אם היא תמשך עוד 15 שנה, זה יהיה אין כלום כי לא היה כלום ולא יהיה כלום".

"במדינה מתוקנת, נתניהו לא היה יכול להמשיך לתפקד. אם יש המלצה להגיש כתב אישום, נתניהו צריך להודיע שנבצר ממנו להמשיך לתפקד. כולנו מאחלים לו שבתקופה קצרה תוכח חפותו, אבל ראש ממשלה איננו יכול לתפקד כשעוסקים בהגשת כתב אישום נגדו על התנהגותו האישית. הרי היועץ המשפטי לממשלה, שבמציאות הישראלית הוא גם התובע הכללי, צריך לדון עם ראש הממשלה על עוד נושאים כמו עמונה, ואחר כך ללכת לחדר השני ולדון בהגשת כתב אישום נגד אותו ראש הממשלה. ההתנהגות של היועץ המשפטי מוזרה אבל אני לא חושב שצריך להשעות אותו, אלא הוא צריך לפעול בצורה הרבה יותר החלטית".

"אי אפשר להסביר מדוע רביב דרוקר חוזר מהמספנות מגרמניה עם דיווחים מצמררים, וחוקרי המשטרה עוד לא שם כדי לבדוק. אי אפשר להבין מדוע רגע אחרי שהיועץ סיים לקרוא את תמלולי השיחות בין ביבי למוזס הוא לא קורא לראש הממשלה ומורה לו להעביר את תיק התקשורת מאחריותו. יש כאן דברים שלא מתקבלים על הדעת. אני מקווה שהיועץ המשפטי לממשלה יתעשת ויבין את האינטרס הציבורי. אני גם מאחל, יחד עם כולם, שנתניהו יצא מזה בשלום".

"יש אנשים שאוהבים לעשן סיגר וזה טוב", אומר ברק עם עקיצה לנתניהו. "גם אני מעשן סיגרים, רק ההבדל הוא שאני קונה אותם. קיבלתי לפני 20 שנה מאולמרט סיגרים, ויכול להיות שחבר מגיע ומביא חפיסה עם כמה סיגרים. אני לא רואה בזה את הבעיה. מה שמטריד זה מה שעולה מתוך ההקלטות, ואני לא רוצה אפילו לחזור על זה כי אני לא יודע אם ראינו הכול, שיוצר דפוס שיטתי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי אל תפחד, תמשיך בססמאות אין כלום כי לא היה כלום, כי באמת לא יהיה כלום,
עוד מעט גם יאשימו אותך שלקחת אש להדליק את הסיגרים, שים פס על כולם, ותמשיך לשדר עוצמה, ואל תתייחס בכלל לנושא, ותשדר עסקים כרגיל, ומי ששואל אותך כדי להביך אותך, תגיד אני חוזר ואומר לא יהיה כלום, ותמשיך ללכת,
זהו אני כבר מגזים, אבל מקווה שהבנת אותי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו