החרדים ידרשו מנתניהו לבטל את מתווה הפשרה בכותל המערבי

ראשי המפלגות החרדיות התחייבו בפגישה עם הרבנים הראשיים לפעול לביטול המתווה שהיה מכיר בתנועה הרפורמית ומעביר לשליטתה חלק מרחבת הכותל המערבי • השליטה בכותל הדרומי תהיה בידי נציג ממשלתי ובכותל המערבי ינהגו על פי פסיקת רב הכותל

בישיבה של ראשי הסיעות הדתיות והחרדיות ביחד עם הרבנים הראשים לישראל הוחלט להודיע לראש הממשלה כי הם דורשים לבטל את מה שנקרא "מתווה הכותל", שאינה תואמת את החלטת מועצת הרבנות הראשית לישראל.

בישיבה אצל הרבנים הראשיים, הראשון לציון הגר"י יוסף והרה"ר הגר"ד לאו השתתפו: רב העיר העתיקה הרב אביגדור נבנצל, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, שר הפנים אריה דרעי, שר החקלאות אורי אריאל, שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים משה גפני ושר הדתות דוד אזולאי.

המשמעות של ההחלטה שהתקבלה, היא מחיקת ההישג הרפורמי שהביא בעקיפין להכרה בתנועתם כזרם רשמי ביהדות, על ידי קבלת שליטה בניהול החלק הדרומי של שריד בית מקדשנו. השר ליצמן הדגיש במהלך הדיון: "יש לנו כאן שתי מלחמות, יש מלחמה על הכותל ויש מלחמה על הרפורמים".

שר הפנים אריה דרעי אמר במהלך הדיון, כי "מטרת הרפורמים והקונסרבטיבים היא לקבל הכרה. מאז שחוק הכותל שלנו מונח על שולחן הכנסת כולם מדברים איתנו על פתרונות", אמר דרעי, והוסיף: "אנחנו צריכים מתווה חדש לפיו ברחבת הכותל חייבים לנהוג רק לפי רב הכותל".

WhatsApp Image 2017-01-29 at 15.47.09

WhatsApp Image 2017-01-29 at 15.47.11

WhatsApp Image 2017-01-29 at 15.47.12

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה קרה פתאום? הרי המועצת אמרה שדרעי עשה הכל על דעתם, והם אישרו שמתווה הכותל יעבור בשתיקה. ודרעי אמר על הרב עמאר שהוא לא מחליט, פתאום מקבלים את דברי הרב עמאר. בחירות בפתח!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו