התכנית של ישראל כץ: פריז רבתי בצרפת, ירושלים רבתי במדינת ישראל

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אומר כי במלאות 50 שנה לשחרור ואיחוד ירושלים עלינו להרחיב את גבולות ירושלים ולחזק בה את הרוב היהודי, להחיל על יישובי עוטף ירושלים, מעלה אדומים וגוש עציון, בית"ר עלית וגבעת זאב את ריבונות ישראל ולצרף אותם לתחומי ירושלים

"באתי לפריז כשר המודיעין, ואני נפגש כאן עם גורמי ביטחון ומודיעין בכירים ביותר במטרה להדק את שיתוף הפעולה שקיים גם היום בין צרפת וישראל. בראש ובראשונה בכל הקשור למאבק בטרור האיסלאם הקיצוני, הטרור המאורגן וטרור היחידים, טרור ההשראה", אמר היום שר התחבורה והמדועים ישראל כץ.

הוא סיפר בכנס קק"ל: "ישבתי ודנתי עם שר הפנים הצרפתי וגורמי מקצוע בכירים והסכמנו להגביר את השיתוף פעולה נגד גורמי האיסלאם הקיצוני שמנצלים את הדמוקרטיה כדי לפגוע בה. דיברנו גם על הצורך בהקמת קואליציה של עקרונות שבמסגרתה יקבעו עקרונות בינלאומיים כללים למאבק בטרור, שמהם תוכל כל מדינה לגזור את הצעדים המתאימים לה, באופן שיחזק את יכולתה להתמודד בעיקר עם האיום הפנימי שמציבה תופעת המדינה האיסלאמית.

לדבריו, "במלאות 50 שנה לשחרור ואיחוד ירושלים עלינו להרחיב את גבולות ירושלים ולחזק בה את הרוב היהודי. להחיל על יישובי עוטף ירושלים, מעלה אדומים וגוש עציון, בית"ר עלית וגבעת זאב את ריבונות ישראל. ולצרף אותם לתחומי ירושלים כחלק ממטרופולין ירושלים רבתי. פריז רבתי בצרפת ירושלים רבתי במדינת ישראל! זאת התשובה הנכונה להחלטת אונסק"ו.

"אנחנו פועלים לחזק את הקשר הפיזי עם ירושלים. באותו יום בו התחלף הממשל בוושינגטון, חנכתי יחד עם ראש הממשלה את מנהרות הראל בכביש המהיר החדש לירושלים. במקום בו נלחמה חטיבת הראל על פריצת הדרך לירושלים במלחמת השחרור. במקום בו נפלו מאות מלוחמי החטיבה כדי לשמור על הדרך לירושלים פתוחה. פרצנו מחדש והרחבנו את הדרך לירושלים

"במקביל אנו עובדים במרץ על מנהרותיו וגשריו של קו הרכבת המהירה, שתגמע את המרחק מתל-אביב לירושלים בפחות מחצי שעה, ובעזרת ה' תתחיל לפעול בפסח הבא. כולכם מוזמנים בפסח הבא לעלות על טיסות ה-low cost המוזלות, לאחר חתימת הסכם "השמיים הפתוחים" עם האיחוד האירופאי אותו יזמתי. לנחות בנתב"ג ולקיים את מצוות העלייה לרגל המודרנית. בנסיעה חופשית מנתב"ג עד לתחנת בנייני האומה בירושלים בתוך עשרים דקות.

"ובעתיד כאשר נאריך את תוואי קו הרכבת, עד לאזור הכותל בעיר העתיקה, שם תוקם תחנת רכבת תת קרקעית נוספת שתיקרא "תחנת הכותל" – ליבו הפועם של העם היהודי מזה אלפי שנים. כמאמר הנביא ישעיהו בפנייתו אל אומות העולם להכשיר את הדרך לעם ישראל השב לארצו ולירושלים: "עברו עברו בשערים, פנו דרך העם. סולו סולו המסילה סכלו מאבן, הרימו נס על עמים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו