בעקבות הכישלון: מדינות ערב גנזו הצעה לפיקוח על מתקני הגרעין בישראל

שגריר הליגה הערבית במטה האו"ם בווינה אמר כי אחרי שלוש שנים שבהן לא הצליחו להעביר את ההחלטה בוועידת סבא"א, הוחלט להשעות את המאמצים להביא לפיקוח על הקריה למחקר גרעיני בדימונה

שגריר הליגה הערבית במטה האו"ם בווינה, ואאל אל-אסד הודיע כי מדינות הליגה הערבית החליטו לגנוז את הצעת ההחלטה השנתית המוגשת בפגישה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בשבוע הבא, הקוראת להפעלת לחץ על ישראל להסכים לפיקוח בינלאומי על מתקני הגרעין שלה.

ההחלטה התקבלה בעקבות כישלון היוזמה עד כה. לדבריו, גניזת הצעת ההחלטה התקבלה לאור שינוי בטקטיקה שבה הן ינקטו מדינות ערב בנושא, עקב הכישלון בהעברתן של החלטות מסוג זה בשלוש השנים האחרונות.

"מדינות ערב אומרות מספיק", אמר אל-אסד לסוכנות הידיעות רויטרס. "אנו צריכים להתמודד עם המצב באופן מוכוון תוצאה. איננו מעוניינים בהחלטות שאינן כוללות מנגנון שיאפשר את ישומן". לדבריו, "עלינו לחפש דרכים אחרות, ואנו כעת בתהליך של בחינת המצב".

יצוין כי ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שאינה חתומה על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני.הוא לא פירט על השינויים שבהם מתכוונות לנקוט חברות הליגה הערבית, ודחה את הטענות לפיהן מדובר בניצחון לישראל. "איננו מודאגים מניצחונות קצרים שנמשכים חמש דקות", טען.

מאז 2013 לא מצליחות מדינות ערב להעביר הצעת החלטה הנוגעת לישראל. גם הניסיונות החוזרים והנשנים של מדינות ערב לקיים כנס הנוגע לגרעין במזרח התיכון עלו בתוהו, שכן ארצות הברית המשיכה להטיל וטו על המהלך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו