צילום: אתר הקרמלין

חושש לכיסאו: נשיא איראן מאשים את ארה"ב וישראל במחאות

נשיא איראן, חסן רוחאני, התייחס הערב למשבר כלכלי ולמחאות במדינה ואמר כי "לא ניכנע לארה"ב". רוחאני אמר שהממשלה תישאר עד תום הקדנציה ויהיה עליה להציע תוכנית עבודה לשיפור המצב הכלכלי. המחאות באיראן נמשכו גם היום

נשיא איראן, חסן רוחאני, התייחס הערב למשבר כלכלי ולמחאות הנדירות במדינה ונשא היום נאום לאומה האיראנית, והפנה אצבע מאשימה לישראל ולמערב.
 
"מדובר בקמפיין ישראלי אמריקני נגד איראן", אמר רוחאני על רקע קריסת המטבע המקומי וההפגנות הנדירות באיראן. "לא ניכנע לארה"ב. אני מנשק את ידי כל בני העם האיראני, ואנו אומרים לעולם שלא ניתן לערער את השלטון שלנו".

רוחאני אמר שהממשלה לא תפורק, ותישאר עד תום הקדנציה. הוא אמר שיהיה עליה להציע לעם האיראני תוכנית עבודה בת חמישה סעיפים, שתכלול התייחסות לבעיות האבטלה במדינה, ייצור מקומות עבודה, יישום פרויקטי שיכון, העלאת התל"ג של איראן ופיקוח ממשלתי על המחירים.

כמו כן ציין רוחאני כי "למגזר הפרטי יש הזדמנות גדולה מאוד, ותפקיד חשוב בהתמודדות עם הסנקציות האמריקניות". בכך הוא ממשיך בעצם את הקו של הממשל באיראן לפיו יש לשאוף לעצמאות בכמה שיותר תחומי ייצור, כדי להפחית את התלות בייבוא ממדינות זרות.

המחאות באיראן המשיכו גם היום. כוחות הביטחון התפרסו בכמה מוקדי עימותים. היום הפגינו האיראנים בבירה טהרן ובערים בנדר עבאס, טבריז, משהד ואיספהאן. חנויות בבזאר הגדול של טהרן נותרו גם היום סגורות במחאה על קריסת הריאל האיראני – שהובילה לעליית מחירים. לבזאר הגדול יש תפקיד כלכלי, מסחרי, תרבותי וחברתי חשוב באיראן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו