יש מקום ותאריך: טראמפ ופוטין ייפגשו ב-16 ביולי בהלסינקי

לפי ההודעות שיצאו במקביל מהבית הלבן והקרמלין, הפגישה בין שני המנהיגים תיערך בבירת פינלנד ב-16 בחודש הבא. מוקדם יותר דווח כי הדיונים יעסקו בעיקר בנוכחות האיראנית בסוריה. עד כה נפגשו המנהיגים פעמיים, אך לזמן קצר ובשולי ועידות בין-לאומיות

הקרמלין והבית הלבן הודיעו היום (חמישי) כי הפגישה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין תיערך ב-16 ביולי בהלסינקי, בירת פינלנד. וושינגטון ומוסקבה הגיעו להסכמה על הפסגה הצפויה אתמול.

בתוך כך, דיפלומט מערבי בכיר אמר היום לעיתון 'אל חיאת' כי זה הנושא שיעמוד במוקד הפגישה. לדבריו, טראמפ ידרוש מפוטין לדאוג להסתלקותה של איראן מכל שטח סוריה, פוטין מצדו צפוי להיענות לדרישה, או לכל הפחות לרובה, בתמורה להכרה אמריקנית בעצם הלגיטימיות של שלטון אסד. לדברי הדיפלומט הבכיר, "פוטין לא ישכב על הגדר למען האיראנים בסוגיה הזו".

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו אמר אמש כי הוא בטוח בכך שבפגישה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למקבילו הרוסי ולדימיר פוטין, יבהיר המנהיג האמריקאי לזה הרוסי כי "התערבות בבחירות האמריקאיות בלתי מתקבלת על הדעת".

הסיכום על המפגש התקבל במהלך ביקורו של ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ, במוסקבה, במהלכה נפגש היום עם הנשיא פוטין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו