הספין החדש של מרצ: הסתה נגד צופרי השבת בתל אביב

לא שקט בתל אביב: אחרי סערת ההפרדה בכיכר סערה חדשה: הסתה נגד צופרי השבת. יו"ר מר"צ בתל אביב פנתה למשטרה בדרישה לעצור את פעילות צופרי השבת בעיר. סגן ראש העיר החרדי: "ספין בגלל הבחירות שבפתח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

למעלה מ-100 ימים לבחירות המונציפאליות וסיעת מרצ בעיר תל אביב לא מפסיקה לנסות לקושש כותרת על גבו של הציבור החרדי. לאחר סערת ההפרדה באירוע 'משיח בכיכר' שהגיע לפתחו של בית המשפט והפכה לזירת אגרוף תקשורתית, בעת הגיע תורם של צופרי השבת לעלות על המוקד התקשורתי ולהפול לכתם 'שחור' של הדתה ו'התחרדות' חלילה של העיר.

דווקא בעיר החילונית בה המגזר החרדי נמצא בשוליים, כל המתמודדים מנסים להביא קולות אליהם על גב המגזר החרדי ואחרי 'הצלחת' עמיתתה מירושלים לסלק את דוכן הנחת התפילין מרחבת התחנה המרכזית, פנתה יו"ר מר"צ בתל אביב משטרת ישראל בדרישה לעצור את הצופרים המודיעים על כניסת השבת בשכונות תל אביב.

יצוין כי בתל אביב מדובר על כריזה נעימה של שירי שבת בניחוח יהודי ולא בצופרים. יו"ר מרצ בתל אביב המכהנת כסגנית ראש העיר פנתה למשטרה כשלטענתה בחודשים האחרונים ומדי סוף שבוע מופעלים צופרים ומושמעת מוסיקה יהודית מבתי כנסת בתל אביב-יפו, ולטענתה הדבר מהווה הפרה בוטה של השקט הציבורי.

הפנייה יוצרת תסיסה רבה בקרב תושביה הדתיים והמסורתיים של העיר, כאשר הם חשים כי מדובר ברדיפה מכוונת ובעשייה פוליטית של התססה והמרדה סביב כל מה שריח יהודי נודף ממנו. "לא מדובר בהפרעה או בצופרים. מדובר במוזיקה מסורתית של שירת 'לכה דודי' המוכרת בכל בית, ואכן התגובות בעיר חיוביות עד מאוד. יש שציינו שהמנגינה מזכירה להם להדליק נרות או להניח את הסירים לחימום, חלק נזכרים באווירת בית אבא, וחלק למרבה הצער ממשיך בשגרת החולין. לבוא ולומר כיח מדובר בהפרעה? זו דמגוגיה. כל מצעד בעיר נחגג בהפרעת ענק למאות אלפי תושבי העיר והבאים בשעריה, מוזיקת ענק והפרעה בכל דרך, מעולם לא שמענו כל תלונה או מחאה. אך כשמדובר בסממן יהודי כלשהוא, קמה עדת מצקצקים בניסיונות לייצר קרע ולרכב על הגל העכור עד למועצת העיר" אמרים התושבים.

בתגובה למשטרה, הגיב נתן אלנתן, סגן ראש העיר, ויו"ר ש"ס בעיר ומי שאחראי על הצבת הצופרים בעיר, כי הצופרים עומדים בכל דרישות החוק. במכתב הממוען לניצב דוד ביתן מפקד מחוז תל אביב, כותב אלנתן כי "נודע לי מהתקשורת שהגב' להבי (יו"ר מרצ) פנתה אליך בתלונה על מערכות הכריזה לשבת שהותקנו ברחבי העיר בשנה האחרונה. רציתי לציין שאני עומד מאחורי היוזמה להתקין את המערכות הנ"ל".

אלנתון הוסיף כי "יש לציין שכל פעולותיי הינן במסגרת החוק והתקנות, והמערכות אינן עוברות על החוק ותקנות הרעש. לפני שהתחלתי במהלך של התקנת המערכות, בדקתי היטב את החוק והתקנות בנושא ופעלתי לעמוד בדרישות החוק. הסעיף הרלוונטי בתקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש) התשנ"ג 1992, למערכות אלו (כמו למערכות ההגברה של המואזין) הינו סעיף 3 שכותרתו: רעש באמצעות מכשירי קול. על פי סעיף זה אין שום מניעה להפעלת המערכות הספציפיות שהתקנתי ברחבי העיר, (אגב על פי סעיף זה, נראה בבירור שהמערכות המשמיעות את קריאת המואזין, בחלק מהקריאות, אינן עומדות בתנאי סעיף זה ועוברות על החוק). אשמח לעמוד לרשותכם בנושא ולענות על כל שאלה שיש לכם כדי לבדוק את התלונה ולהגיע לחקר האמת."

בשולי מכתבי הוא מציין, שלדעתו, כל הסיבה שלשמה עשתה הגב' להבי את כל הרעש והתלוננה אצל כבודו, היא בגלל הבחירות שבפתח וכל המטרה היא להרוויח רווח פוליטי גרידא.

בינתיים במענה ששלחה המשטרה ליו"ר מר"צ מיטל להבי, התבקשה האחרונה להמציא חוות דעת מקצועיות שאכן עוצמת הרעש חורגות מהוראות החוק, טרם תבחן המשטרה את התמונה הכוללת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

החולדה התעוררה שוב .. מרץ טפשים יש לכם מרץ להפגין כוח אל מול בורא עולם .. אתם חמורים לא מבינים מה מחכה לכם בגיהנום . וי לאותו יום שנולדתם . אתה הזויים .. אבל הבושה שתהיה לכם שם ..וי וי וי .. אני אתפלל שיראו לכם דוגמית בחלום . אתם בטוח תחזרו בתשובה .. הבלים אוי אוי .ותהיו מחזירי תדובה לכל באי עולם ..

אנטישמית לערבים מותר להפיל צופרים בבוקר לחרדים אסור בכניסת השבת

ככה זה אנטישמיות. היטפלות ליהודי ללא כל סיבה. ואפילו אם ברור כשמש שהשונא סותר את דרישותיו ביחס לציבור אחר. אין הגיון באנטישמיות

אבקש תגובות שלאנשים יותר אינטלגנטים, ולא צ'חצ'חית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture