טראמפ בועידת הG7צילום: דוברות הבית הלבן

טראמפ: "מי שיעשה עסקים עם איראן – לא יעשה עסקים עם ארה"ב"

נשיא ארצות הברית כתב היום כי "אני מבקש שלום עולמי". והוסיף כי "מדובר בסנקציות הנושכות ביותר שאי פעם הוטלו ובחודש נובמבר הן יעלו עוד שלב". הסנקציות ימנעו מאיראן לרכוש דולרים, לסחור במתכות, בפחם, בתוכנות תעשייתיות ויפגעו גם בתעשיית הרכב שלה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ היום (ג') כי הסנקציות האמריקניות המחודשות הוטלו על איראן באופן רשמי, בעקבות עזיבת ארצות הברית את הסכם הגרעין. כבר אתמול הזהיר טראמפ, עם חתימה על הצו לחידוש הסנקציות, כי מי שלא ישתף פעולה וימשיך להיות בקשרים כלכליים הדוקים עם איראן – עלול לסבול מ"השלכות קשות". היום הוא צייץ: "כל אלה שעושים עסקים עם איראן לא יעשו עסקים עם ארצות הברית. אני מבקש שלום עולמי, לא פחות". טראמפ צייץ עוד כי מדובר בסנקציות "הנושכות ביותר שאי פעם הוטלו" והוסיף כי בחודש נובמבר "הן יעלו עוד שלב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול על החזרת הסנקציות ומסר כי "זה רגע חשוב לישראל, לארצות הברית, לאזור ולעולם כולו. הוא מסמל את הנחישות לבלום את התוקפנות האזורית של איראן וגם את התוכניות המתמשכות שלה להתחמש בנשק גרעיני".

הסנקציות, שהוסרו במסגרת הסכם הגרעין אך חודשו הלילה לאחר החלטתו של הנשיא לפרוש מההסכם, ימנעו מאיראן לרכוש דולרים אמריקניים, לסחור במתכות, בפחם, בתוכנות תעשייתיות ויפגעו גם בתעשיית הרכב שלה. סבב נוסף של סנקציות, שיפגע במגזר האנרגיה ומטרתו לצמצם עד כמעט לאפס את יצוא הנפט מאיראן, ייכנס לתוקף ב-6 בנובמבר.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לב מלכים ושרים ביד השם
לראות ולא להאמין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו