העיתון הצרפתי לה-מונד: המחבל מטולוז לא פעל לבד

העיתון חושף מסמכים המוכיחים את היקף הפעילות של המחבל, ושל שירותי הביון שעקבו אחריו ועם כל זאת לא הצליחו ללוכדו לפני ביצוע זממו

בכתבה שפרסם העיתון הצרפתי לה-מונד (Le Monde) נחשפים מסמכים סודיים מתיק חקירת המשטרה של אירוע הטרור בבית הספר היהודי 'אוצר התורה' בטולוז. במסמכים מופיעים מספר רמזים שמוכיחים כי המחבל לא פעל לבד וכי לא מדובר במעשה טרור של צעיר ש'הקצין את עצמו' כהגדרת סוכנות DCRI, אלא ברשת מתוחכמת של טרור חובק עולם, ואשר המודיעין הצרפתי היה ער לו, ביצע מעקבים נסיעות והאזנה טלפונית רציפה. המסמכים בעיתון מצוטטים מסוכנות המודיעין DCRI.

קרא עוד:

[postim]

במסמכים מופיעים פירוט שיחותיו של המחבל, בהם ניתן לראות כי הוא ביצע מעל 1,800 שיחות ל- 180 אנשי קשר שונים ברחבי העולם הנמצאים ב -20 מדינות שונות. כמו כן מופיע פירוט נסיעותיו של מראח, ביניהם ניתן לראות יעדים כמו אפגניסטן מרוקו, קניה, קזחסטאן, מצרים, ערב הסעודית, בהוטן ובריטניה. ומדינות שונות במזרח התיכון. בכירים בשרותי המודיעין של צרפת טוענים כי מראח החליף את כרטיס הסים שלו שהיה על שם אמו בתדירות גבוהה ובכך ניסה להקשות על עוקביו.

מראח נודע לשירותי המודיעין כבר בשנת 2009, לאחר שכבר בעקבות אחותו, סועאד, ואחיו, עבדל קאדר, הנמצאים עתה בשני בתי מעצר שונים של המשטרה, גם הוא נחשד כעוסק בטרור. המסמכים מראים כי שירותי מודיעין נרשמו לטיול במצרים במטרה לעקוב אחרי מהלכיו של מראח. בחודש פברואר 2011, סוכנים גרמניים גילו את תשומת ליבם של עמיתיהם הצרפתים על נסיעותיו של מראח בקו קהיר דרך פרנקפורט טולוז. כל המעקבים האלו מצטרפים למעקב עמוק יותר שביצעו שירותי הביטחון במסע ארוך לאפגניסטן, שמראח היה נתון תחת מעקב הדוק יותר. ועם כל המעקבים והנסיונות לא הצליחו לעצור את הטבח המחריד והמזעזע.

כזכור בפיגוע בטולוז מראח רכוב על אופנוע פותח באש לעבר בית הספר היהודי 'אוצר התורה' שבעיר טולוז בדרום צרפת, כאשר ילדים נכנסים לבית הספר. תוצאות הירי הם ארבעה הרוגים, ביניהם אדם מבוגר ושני ילדים. ארבעה נפצעו, ביניהם ילדה שנפצעת באורח אנוש. סופו של המחבל כוחות מיוחדים של המשטרה הצרפתית פושטים על דירתו של מראח בצהריים אחרי 32 שעות של מצור. אנשי היחידות המיוחדות משליכים רימוני הלם לדירתו, פורצים פנימה ובדירה מתפתח חילופי יריות, במהלכם נורו כ-300 קליעים. מהירי נפצעים חמישה שוטרים, מצבו של אחד מהם קשה. מראח מגיח מהשירותים ויורה לכל עבר. ונורה בראשו בזמן שמנסה לקפוץ מהחלון.

פרסום מסמכים אלו ככל המסתמן יביאו לפתיחה מחדש של חקירת האירוע ולהפקת לקחים, וביותר איך לראות ששוב לא יישנה מקרה שכזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו