צילום: האו"ם

נשיא איראן באו"ם: "לא נקיים משא ומתן עם ארה"ב תחת לחץ"

נשיא איראן חסן רוחאני נשא נאום בפני העצרת הכללית של האו"ם, וכצפוי תקף את ישראל ואת ארה"ב: "שטות אחת עלולה להצית אש גדולה". על עסקת המאה: "הדיל הזה הוא חלק ממזימה של ארה"ב והציונים, לספח את ירושלים והגולן לכוח הכובש"

נשיא איראן חסן רוחאני הגיע לנאום היום (רביעי) בבניין העצרת הכללית של האו"ם, והזהיר את ארה"ב וסעודיה מהסלמה מסוכנת באזור. אחרי שנה מתוחה במיוחד בין איראן לארה"ב הבהיר רוחאני פעם נוספת שכרגע אין סיכוי למפגש פסגה עם דונלד טראמפ, ושאם ארה"ב מעוניינת בהסכם גרעין חדש וושינגטון "תצטרך לשלם יותר".

"תשובתנו לקיום שיחות תחת לחץ – היא לא", אמר רוחאני על רקע המשבר בין המדינות סביב תכנית הגרעין של ארצו. בכך הוא דחה את האפשרות שייפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשולי העצרת השנתית של הארגון, המתקיימת בניו יורק. רוחאני האשים את ארצות הברית ב"טרור כלכלי חסר רחמים" וב"פיראטיות בינלאומית".

"אנחנו המדינה שסובלת מהטרור הכלכלי הכי חמור שיש", אמר רוחאני, והוסיף: "הממשל האמריקאי מטיל בפראות סנקציות על איראן, כדי למנוע ממנה להשתתף בכלכלה הבינלאומית. אנחנו האיראנים היינו החלוצים של תנועת החופש באזור. אנחנו מחפשים שגשוג ושלום עבורנו ועבור שכנינו. אף פעם לא נכנענו לאגרסיביות של כוח זר. איראן לעולם לא תשכח ותסלח על הפשעים האלו".

הנשיא רוחאני בנאומו בעצרת הכללית. צילום: האו"ם

"לרוע המזל אנו שומעים רק מילים יפות ללא מעשים", המשיך נשיא רפובליקת הטרור לתקוף את המערב. "ארצות הברית נסוגה ממחויבותיה ואירופה לא מסוגלת למלא את מחויבותיה. עצרו את הסנקציות, ובכך תפתחו את הדרך למשא ומתן. הסכם הגרעין היה המינימום עבורנו ועבורכם. אם אתם רוצים יותר, אתם גם צריכים לתת יותר".

רוחאני התייחס במהלך נאומו לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר: "ארה"ב והציונים מוציאים תכנית כמו עסקת המאה שמספחת את ירושלים והגולן לכוח הכובש. אלו ניסיונות שיכשלו. המזרח התיכון בוער ברוח המלחמה טרור וקיצוניות. תחת הנסיבות האלה הפלסטינים הם הקורבנות האומללים ביותר".

במהלך נאומו סיפר רוחאני כי מדינתו תיזום "קואלציית תקווה" להגנה על הניווט הימי במפרץ הפרסי ובמצרי הורמוז. "אני רוצה להזמין את כל המדינות שנפגעו מהאירועים האחרונים במצרים להצטרף לקואליציה", ותקף את הקמת הברית של המדינות המערביות שפועלות להגנה על הניווט הימי במפרץ הפרסי, ואמר: "כל יוזמה באזור שחברים בה כוחות זרים, היא התערבות ברורה בענייני ריבונות המדינות שבמפרץ".

 

רוחאני: "ישראל מסייעת לדאעש, ארה"ב היא הגורם לטרור במזרח התיכון"

טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם: "לא נסבול שנאה אנטישמית כלפי ישראל"

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו