צילום: הבית הלבן

דיווח: המתלונן נגד טראמפ הוא קצין CIA שהוצב בבית הלבן

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי חושף פרשת "אוקראינה-גייט" הוא קצין בארגון הביון האמריקאי שהוצב בבית הלבן וחזר לסוכנות. לדבריו, בממשל הבינו את בעייתיות השיחה וניסו להסתיר אותה. הנשיא טראמפ כינה את המקור של הפרשה: "כמעט מרגל"

איש המודיעין שהגיש תלונה לפיה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ניסה לגרום לאוקראינה לפתוח בחקירה נגד סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן הוא קצין ב-CIA – כך דווח הערב (חמישי) ב"ניו יורק טיימס". לפי שלושה גורמים שמכירים את זהותו של איש המודיעין, בשלב מסוים הוא עבד בשירות הבית הלבן, ובהמשך הוחזר לסוכנות הריגול.

המתלונן הגיש את התלונה בחשאי, ובה דיווח כי נודע לו שבשיחה עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ניסה הנשיא טראמפ ללחוץ על עמיתו לקדם חקירה נגד המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן ונגד בנו, שהיה עד לא מזמן חבר הנהלה של חברת גז אוקראינית. מאז התפוצצות הפרשה נשמרת זהותו של המתלונן חסויה, וגם חברי הקונגרס ואפילו רוב בכירי המודיעין האמריקני אינם יודעים במי מדובר.

 

נחשפה תלונת איש המודיעין: "פעולות טראמפ סיכנו את הביטחון הלאומי"

 

עוד דיווח המתלונן כי לאחר שגילו על תוכן השיחה המדוברת של טראמפ, בכירים בבית הלבן ניסו להעביר את הקלטת השיחה ואת התמלול המדויק שלה למערכת נפרדת, שבה נעשה שימוש רק עם מידע רגיש במיוחד. לדברי "חושף השחיתויות", הגורמים בבית הלבן הבינו מיד את חומרת הדברים וניסו להסתיר את פרטי השיחה.

עוד דווח בניו יורק טיימס כי האופן שבו התלונה נוסחה מרמזת כי הוא בעל הכשרה כאנליסט. בנוסף, ניכר כי הוא בקיא בפרטי מדיניות החוץ של ארה"ב כלפי אירופה וכי הוא בעל הבנה עמוקה בפוליטיקה האוקראינית וידע מסוים במשפטים. עורכי הדין של מגיש התלונה נגד טראמפ סירבו לאשר את הפרטים עליו, כך מדווח העיתון, והדגישו כי פרסום מידע כלשהו בנוגע לזהותו עלול לסכן אותו.

 

דרמה בוושינגטון: נחשף תמליל השיחה בין טראמפ לנשיא אוקראינה

 

הלילה צוטט טראמפ, בהקלטות שצוטטו לראשונה בניו יורק טיימס ופורסמו לראשונה בלוס אנג'לס טיימס, כי מי שחשף את התוכן המטריד של השיחה – עליה התלונן חושף שחיתויות, שפעל לפי חוק המחייב חשיפת דברי עבירה חמורים המתקיימים על ידי גורמי ממשל – הוא "כמעט כמו מרגל" וצריך להיענש על בגידה.

בתוך כך, 218 חברי קונגרס הודיעו עד כה על תמיכתם בפתיחת הליך הדחה נגד טראמפ. מדובר ברוב של חברי הקונגרס, שיכולים להצביע בבוא העת על הדחת הנשיא ולהעביר את ההכרעה לסנאט. יצוין כי אף שהליך הדחה הוא צעד הצהרתי חריף נגד הנשיא, סיכוייו להביא לכדי הדחה ממשית של טראמפ נמוכים מאוד: לצורך הדחה בפועל נדרש אישור של הסנאט, שבניגוד לבית הנבחרים נשלט כעת על-ידי רוב רפובליקני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו