צילום מסך: אינסטגרם

דרמה בוושינגטון: נחשף תמליל השיחה בין טראמפ לנשיא אוקראינה

מהתמלילים עולה כי הנשיא האמריקני ביקש מוולודימיר זלנסקי "לבדוק" את ענייניהם של סגן נשיא ארה"ב לשעבר ובנו האנטר ביידן באוקראינה: "מה שתוכל לעשות בעניין ביידן ובנו - יהיה נהדר". מנגד, בשיחה לא אוזכר נושא הסיוע הצבאי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הממשל האמריקני פרסם אחר הצהריים (רביעי) את תמליל השיחה בין דונלד טראמפ לנשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי, שהובילה לפתיחת הליך הדחה נגד נשיא ארה"ב בבית הנבחרים. בשיחה מבקש טראמפ מזלנסקי לחקור אם ג'ו ביידן, סגן הנשיא לשעבר והמועמד המוביל בפריימירז הדמוקרטים, פעל לסגור חקירה בעניין חברת גז אוקראינית שבה עבד בנו.

"יש הרבה דיבורים על הבן של ביידן, שביידן עצר את ההעמדה לדין ושהרבה אנשים רוצים לגלות את זה, כך שכל מה שאתה צריך לעשות עם התובע הכללי יהיה נהדר", אמר טראמפ בשיחה עם הקומיקאי היהודי לשעבר שהפך לנשיא. "ביידן התרברב שהוא עצר את ההעמדה לדין, כך שאם אתה יכול לבחון את זה, זה נשמע לי נורא", אמר טראמפ לפי המזכר שפרסם משרד המשפטים.

בשיחה בין השניים, כפי שעולה מהתמלולים, אמר טראמפ למקבילו האוקראיני כי הוא "מעוניין לבדוק מה קורה לגבי המצב עם אוקראינה", וציין כי עורך דינו, רודי ג'וליאני, יגיע למדינה. זלנסקי השיב לו כי הוא ייפגש עם ג'וליאני כאשר הוא ינחת במדינה. "אני אדאג שג'וליאני יתקשר אליך, ואני גם אדאג שהתובע הכללי, וויליאם בר, יתקשר ונרד לעומק העניין. אני בטוח שתפתור את זה", הוסיף טראמפ.

מנגד, מהתמליל עולה עוד כי טראמפ לא הפעיל לחץ על זלנסקי וכלל לא הזכיר את הסיוע האמריקני לאוקראינה במסגרת השיחה, טענה שנשמעה לפני פרסום תמלילי השיחה. טראמפ עצר לפני שהתקיימה השיחה סיוע בשווי של 400 מיליון דולר לאוקראינה, שנמצאת במלחמה מול בדלנים פרו רוסים במזרח המדינה, ולאחר השיחה אישר את העברת הכסף.

הנשיא טראמפ התייחס זמן קצר לאחר פרסום התמלילים לדברים. "הדמוקרטים הם שלחצו על השלטון הקודם באוקראינה לרדת מחקירת השחיתות שהם היו מעורבים בה. מדובר כאן בציד מכשפות הגדול בהסטוריה האמריקנית. אני עצמי התעקשתי לשחרר את תמליל השיחה עם זלנסקי". הנשיא האמריקני הגיב: "השיחה הייתה נהדרת וחברותית. לא היה שם כלום, לא היה בכלל לחץ נגד אוקראינה. הרבה אנשים אמרו לי שהם לא ידעו שאני יכול להיות כל כך נחמד".

התמלול המלא by מערכת Jdn on Scribd

כזכור, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הודיעה הלילה (רביעי) על פתיחה בהליך להדחתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. זאת, לאור הדיווחים על הלחץ שהפעיל הנשיא על מקבילו באוקראינה, כדי שיחקור את המועמד הדמוקרטי הבכיר לנשיאות ג'ו ביידן ומשפחתו. "הנשיא חייב לתת דין וחשבון", הבהירה פלוסי. "אף אחד לא מעל החוק".

"טראמפ עבר על החוק ופעל בניגוד לחוקה. הוא צריך לקחת אחריות, אף אחד לא מעל החוק. אנו מתחילים בהליך להדחתו", אמרה פלוסי. בהודעה בקונגרס אמרה יו"ר בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית כי במעשיו הפר טראמפ את החוקה האמריקנית ובגד בשבועת האמונים שלו כנשיא. ״אני יכולה לומר באחריות שמעשי ממשל טראמפ פוגעים בבטחוננו הלאומי".

בסדרת ציוצים בטוויטר הגיב הנשיא לדברים: "היה יום חשוב באו"ם, והדמוקרטים היו חייבים להרוס אותו בכוונה עם עוד זבל של חדשות על ציד מכשפות. זה רע למדינה", כתב טראמפ. עוד טען כי, הם אפילו לא ראו מעולם את תמליל השיחה". בציוץ אחר הסתפק בשתי מילים: "הטרדה נשיאותית", בציוץ נוסף כתב כי, "זה ציד מכשפות".

בהמשך צייץ טראמפ סרטון מתעמולה הבחירות בו נראים כמה מחברי המפלגה הדמוקרטית קוראים להדחתו, אחד מהם אף אומר כי "אם לא נדיח אותו הוא ייבחר שוב".לאחר מכן הוא נראה נואם בקמפיין בחירות אודות הניסיונות האלה. הסרטון מסתיים עם הכיתוב: "בזמן שהדמוקרטים מתמקדים אך ורק במלחמה בטראמפ, הנשיא טראמפ נלחם עבורכם".

ההחלטה של פלוסי באה אחרי ש-165 מ-235 הדמוקרטים החברים בבית הנבחרים הביעו תמיכה בפתיחת הליך שכזה. יצוין כי אף שהליך הדחה הוא צעד הצהרתי חריף נגד הנשיא, סיכוייו להביא לכדי הדחה ממשית של טראמפ נמוכים מאוד: לצורך הדחה בפועל נדרש אישור של הסנאט, שבניגוד לבית הנבחרים נשלט כעת על-ידי רוב רפובליקני.

כזכור, ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח לפני מספר ימים כי הנשיא טראמפ לחץ על נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לפתוח בחקירה נגד בנו של ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות וסגן הנשיא לשעבר. לפי הדיווח, טראמפ שב וחזר בשיחה עם זלנסקי שמונה פעמים על בקשתו לפתוח בחקירה ולהיעזר במסגרתה בעורך דינו האישי, רודי ג'וליאני, שהעלה טענה כי ביידן סייע לבנו להימנע מחקירה של חברת גז באוקראינה שבה היה מעורב.

בניו יורק טיימס נטען כי טראמפ הורה באופן אישי על הקפאת כספי סיוע בגובה 391 מיליון דולרים לאוקראינה, בימים שקדמו לשיחתו עם הנשיא האוקראיני ולודימיר זלנסקי. על פי הדיווח, שני בכירים בממשל טראמפ אמרו כי הנשיא פנה בנושא לראש המטה שלו בפועל, מיק מלבאני, שביקש לבדוק עם אגף התקציבים והפנטגון אם מדובר בהוצאה הכרחית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ירון.אל.תתפוק חשבון לאף אחד.תמשיך.לעבוד לעם ישראל

שטויות במיץ עגבניות. משעמם לגויים. אין להם במה לעסוק. עם ישראל דווקא כן צריך את טראמפ. הוא טוב ומעודד את עם ישראל מכל הגלות החשוכה והקשה שאנו עוברים.

רודפים א. האמת כמו את ביבי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture