אומן: 2000 מתפללים טופלו ע"י זק"א & איחוד הצלה

שיתוף פעולה מבורך בין ארגון זק"א ל'איחוד הצלה' הוביל להקמת מרפאה מיוחדת סמוך לציון הקד' של רבי נחמן מברסלב באומן. במהלך ימי ראש השנה טיפלו המתנדבים באלפיים מתפללים שנזקקו לטיפול רפואי. יו"ר זק"א משי זהב סיפר על פעילות מאומצת להפעלת המרפאה במשך כל ימות השנה.

כאלפיים מתפללים נזקקו לטיפול רפואי במרפאת מרכז ברסלב העולמי שפעלה באומן במהלך ימי ראש השנה על ידי חובשי איחוד הצלה וזק"א * בין המטופלים גם מתפלל שנדקר על ידי גוי מקומי ונפצע באורח קל.

קרא עוד:

[postim]

שיתוף הפעולה הבין-ארגוני המבורך המשותף זק"א, ל'איחוד הצלה' ו'מרכז ברסלב העולמי', ניכר היטב ברחבי אומן במהלך ימי ראש השנה. כ-35 אלף מתפללים הגיעו מאז השבוע האחרון לאומן, כדי לשהות בציונו של רבי נחמן מברסלב זי"ע בראש השנה. כדי לשמור על בריאותם של המתפללים נחנכה מרפאה מיוחדת שהעניקה את כל שירותי הרפואה הנדרשים.

המרפאה המשתרעת על פני קומה שלימה ברחבת ה'קלויז' תפעל במהלך השנה כולה על ידי מרכז ברסלב העולמי. בשבוע האחרון הפעיל את המרפאה ראש סניף 'איחוד הצלה' גליל, ר' נחמן קליין, והיא אוישה בידי צוות של עשרות רופאים, פרמדיקים, חובשים ו'אחים' המתנדבים באיחוד הצלה ובזק"א. המרפאה כוללת חדר מיון קדמי, מיטות אשפוז, ציוד כירוגי מתקדם ותרופות לכל סוגי המחלות ל"ע, ותספק מגוון טיפולים לכל הבעיות, ממקרים קלים הדורשים טיפול תרופתי וכדומה ועד פציעות חמורות וטיפולים פסיכיאטריים.

לצד המרפאה פעל חפ"ק מרכזי, בפיקודו של מפקד צוות זק"א אומן ר' שמעון גרוסמן, שהזניק את עשרות חובשי זק"א ואיחוד הצלה למקרי החירום השונים. במהלך שני ימי החג, ערב החג והשבת שקדמה לה, נרשמו ברחבי אומן כאלפיים פציעות – רובן חבלות שנגרמו כתוצאה מהצפיפות הרבה. באחד המקרים אף טיפלו חובשי 'מרפאת אומן' במתפלל שנדקר על ידי גוי מקומי ונפצע קל. לאחר טיפול ראשוני במרפאה, פונה האיש לבית החולים המרכזי בקייב. הרקע לאירוע לא ברור והמשטרה המקומית פתחה במצוד אחר התוקף.

במהלך הימים שקדמו לראש השנה נפתח חפ"ק משותף של זק"א וחדר המצב של משרד החוץ והיה ערוך לתת מענה לישראלים שנתקלים בבעיות באומן. כיומיים לפני החג הוקפצו צוותי המתנדבים באומן לטפל במספר נפגעים וחולים, כאשר המידע על העזרה הרפואית לו נזקקים המתפללים באומן הגיע ממוקדי החירום בארץ.

באחד המקרים פנתה אמו של אחד הנוסעים לאומן למוקד 'איחוד הצלה' וסיפרה כי הוא נזקק לתרופות, אך אין לו אותם בנמצא. המוקד העלה לקו את החפ"ק המבצעי באומן ויחד עם הצליחו לאתר את התרופה הנדרשת ולהעבירה לחולה.

הערב (מוצאי צום גדליה) נערכה במרפאה ישיבת הפקת לקחים ונבחנו דרכי ההפעלה של המרפאה בעתיד. "מרפאת ה'מרכז' פעלה סביב השעון", אומר מנכ"ל מרכז ברסלב העולמי, ר' שמעון בוסקילה. "אנו מודים לצוות המסור של החובשים, הרופאים והמטפלים שלא נחו לרגע ובמסירות נפש נתנו יחס אישי לכל מטופל, החל ממקרים קלים וכלה במקרים הקשים ביותר".

"צוותי הרפואה באומן פעלו במשך ארבע יממות רצופות תוך שיתוף פעולה הדוק בין כלל הכוחות", מסכם יו"ר איחוד הצלה, ר' זאב קשש. "באירועים בסדר גודל שכזה ההיערכות המקדימה הינה קריטית להצלחת מערך האבטחה, והמרפאה שפעלה בפיקודו של חבר הנהלת 'איחוד הצלה' ר' נחי קליין – אשר אחראי על האבטחה הרפואית באומן מזה מספר שנים – תפקדה ללא לאות והוכיחה את עצמה בסיוע יעיל ומקצועי. זו הרגשת זכות עבורנו בכך שסייענו לרבבות העולים לאומן ושמרנו על ביטחונם".

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, אמר כי "אכן מדובר בפעילות מורכבת מאוד, אני שמח שלא היו אירועים חריגים ועברנו את החג ללא אירועים חריגים. אנו פועלים בכל המרץ ביחד עם מרכז ברסלב העולמי שנפעיל את המרפאה במהלך כל השנה".

צילום: עוזי ברק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו