מונסי: רב מנסה לאסור את קיום ברית המילה כהלכתה

רב חרדי במונסי מנסה לאסור את קיום 'המציצה בפה' בשעת ברית המילה כפי שנאסרה בניו יורק. דובר אגודת ישראל בתגובה: לא ניתן יד לניסיונות שיפריעו לקיום המצווה כהלכתה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הלם במונסי: רב חרדי מנסה לגרום לאיסור קיום המציצה בפה בעת קיום ברית המילה, כפי שנאסרה בניו יורק ע"י ראש העיר מייקל בלומברג.

קרא עוד:

[postim]

ימים ספורים חלפו מאז נגזרה הגזירה בניו יורק האוסרת קיום מציצה בפה בשעת ברית המילה ללא חתימת ההורים, הערב (רביעי) אמר הרב משה דוד טנדלר ממונסי כי בכוונתו לאסור את קיום המציצה גם בעירו. לטענת הרב טנדלר, המחזיק בתואר במיקרוביולוגיה ונחשב כמומחה בעל שם עולמי בהלכה ואתיקה רפואית – אין שום מצווה לקיים את המציצה בפה בשעת המילה.

לדבריו כל עניין המציצה הינו תרמית שהמציאו חלק מהרבנים ואין שום סיבה שבגללם תינוקות רבים יגיעו לידי סכנת חיים בלי שום סיבה.

הרב טנדלר פועל עכשיו לדאוג שגם במונסי יאלצו ההורים לחתום על טופס בו הם מאשרים את קיום המציצה. הוא הזהיר כי אם הרבנים לא ימנעו את 'המציצה' הוא ידאג שזה יגיע מצד משרד הבריאות המקומי.

בתגובה לדבריו אמר דובר אגודת ישראל ר' אבי שפרן: "ישנם רבנים שלדעתם קיום המציצה בשעת הברית הינו מיותר, אך רבנים רבים חולקים עליהם וסוברים כי קיומה הינו חלק בלתי נפרד ממצוות המילה".

יצויין כי אגודת ישראל בניו יורק מתעתדת להגיש תביעה כנגד עיריית ניו יורק בגין פסיקתם נגד 'המציצה'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
33 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ידעתי מיד שהבעיה בארצות הברית זה לא הגוים אלא היהודים הם לא מאמינים בכלום ובפרט לא במנהגי ישראל שיסודתם בהררי קודש
אין להם שום עליונות בחיים הרוחניים – דור ששופט את שופטיו – צוחקים על כל רב ורבי בישראל – לוקחים את הקב"ה רק איפה שנוח להם כמו רפורם –
ולכן הם בעצמם מחליטים על כל דבר אם זה אסור או מותר ואין מנהיגים לישראל כהיום בארה"ב – וכמובן הפועל יוצא שיש הרבה מאוד יהודים חרדים מווילמסבוג שסוברים שזה צודק להגביל את הדת כשזה מתנגש עם הדמוקרטיה – וגם אח"כ אפשר למצוא איזה רב מודרני שיגיד כך – תאמינו לי שחלק גדול מיהודים חרדים בארה"ב דעתם שחייבים להגביל את כל עריכת ברית מילה – ועל זה אמרו חז"ל שאני מינות דמשכי.

הרב טנלר שליט"א הוא לא סתם "רב בניו יורק" הוא אחד מהפוסקים היותר גדולים בעיר וחתנו של הגר"מ פנישטיין זצ"ל!

בושה וחרפה, הרב הזה הוא לא פחות ולא יותר מחתנו של הגאון הקדוש שר התורה הגאון רבי משה פיינשטיין זי"ע, טנדלר תתבייש לך, השווער שלך מתהפך בקבר מרוב צער, אל תבייש את כבוד התורה

מה יועיל ""ייחוס"" אם הוא כופר?!? הגיהינם מלא ""מיוחסים"".
עכשיו הבירור האחרון!

איך לא מתביישים לקוראו בתואר "רב" בעצם זה לא בושה כי ה"רב" הראשון בת וה"ק היה עשו הרשע, הה"ד ו"רב" יעבוד צעיר

עוכר ישראל ישן

כל עמי הארצות שבכאן, הרי לא יודעים פסיק ממה שיודע הרב טנדלר.
הבה נציב אתגר לכל הגולשים הנכבדים: היכן מוזכר בגמ'/רמב"ם/טור שחייבים לעשות מציצה בפה? באיזה פוסק מוזכר מצוה זו של מציצה בפה?

הגאון הרב טנדלר מפורסם כל השנים עם פסקותיו התמוהים ולא מעריך מי יודע מה את האחרונים ,קרי: המגן אברהם והט"ז פרמ"ג וכו' מחשיב את עצמו גם כאחד מן האחרונים
והדברי יואל אמר כבר עליו שהוא מן התחתונים ולא מהאחרונים

קודם כל, טנדלר לא נחשב כרב חרדי אלא שייך לחוגי המזרחיסטים ד"ישיבה יוניברסיטי" וגרורותיה, וזה שאינו לובש כיפה סרוגה אינו ראיה כלל, כמו הרבנים המזרחיסטים בא"י. כששאלו את הג"ר ראובן פיינשטיין שליט"א היאך לקחו הגר"מ זצ"ל לחתן, אמר בזה"ל: "באותה שעה כשר היה".

לידעתי, זהו ממש מוציא שם רע על מאות אלפי יהודים כשרים לומר שלא מאמינים בכלום וכדומה, בפרט שזה בורות מוחלטת לומר שבוויליאמסבורג חושבים שזה צודק להגביל את הדת – הרי וויליאמסבורג היא אחד ממעוזי ההתנגדות לשינויים!
גם לומר שאין שם מנהיגים זוהי שטות שאין כדוגמתה, הרי יש את האדמורי"ם מסקולען נובומינסק רחמיסטריווקא סאטמר באבוב ויז'ניץ סקווירא ועוד, וראשי הישיבות הגר"י רוזנבלום הגר"ח עפשטיין הגרא"ב וואכטפויגל הגר"ש קמינצקי הגר"מ הרשקוביץ הגר"א שכטר ועוד, והפוסקים הגר"ד פיינשטיין הגר"י בעלסקי הגר"ש מילר הגר"פ כהן הגר"א לוין ועוד, כולם גדולי תורה ויראה לא פחות מבא"י. גם אלפי בני תורה יראים ושלמים ישנם, וב"ה שאין שם את נגע המחלוקת ושנאת חינם "לשם שמים" כמו שיש בא"י לצערנו הרב.
לומר דברים כאלו חמורים על רבבות יהודים כשרים חסידים ובני תורה, זה ממש מוציא שם רע והכותב צריך לבקש מחילה מכל אלו שהוציא עליהם שם רע.

טנדלר אינו נחשב חרדי כלל ועיקר, למרות הכובע והחליפה. הגר"ר פיינשטיין שליט"א אמר בתשובה לשאלה למה לקחו הגר"מ זצ"ל לחתנו, כי "באותה שעה כשר היה".

אכן הוא טנדלר שר"י לא "סתם רב" אלא רב כראבייס הרעפורמיים באז יסוד הרעפורמי, טנדלר שר"י הוא עוכר ישראל המנסה להרוס היהודת המסורתי זה שנים רבות, והוא שונא חרדי אמיתי מובהק – כעת הוא מזהיר בהתראות הישנות כמו היעווסקעס והקומיניסטים, שהוא יפסיק לקיים ברית כתיקונה גם במונסי, כולנו מצפים ומאחלים לאותו זקן אשמאי ומבקשים בתפלה שלא יזכה עוד אפילו לקיים התראותיו, ויכתב בספרן של ר… גמורים

משנה מפורשת בשבת פרק י"ט משנה ב'

חילול ה'
ומה עם המכתב של כל הרבנים בעניין המציצה, על זה הוא לא שמע?

חילול ה'.
משנה מפורשת בשבת פרק י"ט משנה ב'!!!

רבותי, תנסו ללמוד קצת. אני שואל היכן כתוב שצריכים למצוץ בפה!!!???
ואתם עונים לי שכתוב במשנה. מה כתוב במשנה? ומוצצים. נו, היכן כתוב בפה? מי אמר שלא טוב למצוץ ע"י כלי שאיפה, או לשאוב את הדם עם מזרק?

היו מקומות שבכלל לא הקפידו על מציצה בפה, וולא בגלל בלומנברג.

זה מגוחך שכל מיני "מבינים" מתרגזים על כך שהוא הולך נגד משניות והלכות מפורשות. הרי הגם שהשקפתו בעייתית, מ"מ לדעת הלכה הוא יודע, יותר מכל הכותבים והקוראים החכמים. לחשוב שהוא אומר כך בגלל שהוא הולך כנגד המשנה, זה לא הגיוני. הנידון כאן הוא נידון אידיאולוגי ולא הלכתי, וההלכה היא כיסוי לאידיאולוגיה, שהרי טנדלר יודע את הראיות לחייב מציצה בפה וסובר שאינן ראיות, והמחייבים ג"כ יודעים שאין מקור הלכתי לחייב אלא שהיות ומנהג ישראל כן אסור לתת לממשלה לעקור מנהגי ישראל, וטנדלר מחמת השקפותיו המזרחיסטיות אינו מבין דבר זה. אבל איך שיהיה, הויכוח הוא השקפתי ואידאולוגי בלבד, ולא הלכתי כלל וכלל, בדיוק כמו הרבה מחלוקות "הלכתיות" אחרות בדורינו, כגון היתר מכירה, שימוש בחשמל בשבת, איסור הפאות וכדומה.

לאלו ה'מוחים' על 'כבוד התורה' של ראביי טנדלר,
בדקו נא את ההיסטוריה שלו ואת הרקורד שלו בנוע לשלומי אמוני ישראל ואת יחסיו ליהדות,
אגב, ממתי 'בן/חתן/נכד/וכו' של גדול זו ראיה לגדולתו הוא?…

תמיד בכל ויכוח הלכתי, הויכוח בתחלתו הוא בהלכה, ואחר זמן הוא מפסיק להיות בהלכה ועובר להשקפה. הצועקים נגד חשמל בשבת זה לא מחמת שלמדו הסוגיא ויצא להם לאיסור… אלא מחמת שהם חזונאישניקים וסוברים שכל החולק על החזו"א כחולק על השכינה, והמתירים רוצים ליישב מנהג העולם. הצועקים נגד היתר מכירה ג"כ אינו מחמת שכך יצא להם להלכה, בודאי לא אחר שהגרי"א ספקטור ור' יהושע מקוטנא, מהרי"ל דיסקין ור' שמואל סלנט הסכימו לו (באופן חד פעמי), אלא מחמת שהיום זה נהיה חלק מהייצוג של הציבור החרדי האשכנזי, בפרט של חברי מפלגת "דגל התורה מיסודו של רבינו הגדול זיע"א". גם הזועקים חמס נגד הפאות הוא ענין אידיאולוגי\מפלגתי, אם בגלל שרוצים להזדהות עם הגר"ע יוסף או בגלל שיש להם השקפה שמרנית ורוצים להתלבש כמו פעם (ע"ע שאלים).
מי שמוח לו בקדקדו, ידע להזהר שלא להביע דעתו וודאי שלא לצעוק אותה, טרם למד את הסוגיא להלכה בלי נגיעות קודמות.

אלא מאי, למצוץ עם היד, או אולי עם הרגל???
לשון מציצה זה עם הפה, אתה לא יודע???

כואב לי לכתוב השורות הבאות אבל אי אפשר לברוח מהמציאות,
חינכו בווילמסבורג דור שלם של אברכים ובחורים אלפים במספר, על השיטה הזאת שרימו את הרה"ק מבעלזא בענין הבחירות באר"י והרה"ג מטשעבין טעה בזה ורוב רובם של הרבנים והרבי'ס מכל העולם כרעו לבעל (הציוני) עפ"ל. בגלל שהיו משוחדים והשוחד יעור עיני חכמים וכו',
"היצא מכל זה שרבנים ורבי'ס אפשר להטעות ולרמות ולשחד" ועל כן כמעט ואף אחד בווילמסבורג מהדור הצעיר לא מתרגש מפסק של רב ורבי ומו"ץ, ובפרט כשהדעת תורה של הרב נוגד את דעתו
נקודה.. אין כזה דבר דעת תורה בווילמסבורג כי אפשר לשחד את כולם גם את משה רבינו
נתגדל דור שלא מאמינים ברבנים וכמו שכותב הרמב"ם שזה מביא לא להאמין במנהגי ישראל המקובל לנו ממשה רבינו בעצמו כי הא תלי בהא.
ובגלל זה (שלא מאמינים ברבנים) יש המון אברכים חרדים שומתומ"צ שתובעים את חבריהם לדין בבית משפט של העכו"ם ולא בדין תורה בלי שום היתר הם דורסים על השולחן ערוך עם שתי רגלים, ולכן יש כל כך הרבה שיושבים בכלא כי אם מותר לך לקרוא אותי לבית משפט במקום לדין תורה א"כ מותר לי ג"כ להתלונן עליך שאתה מעלים מיסים וכן הלאה
ועל זה בעיקר אשם נחום רוזנברג ואלתר משה גולדברגר וכל אלו שמנסים לפקור את הדור הצעיר ברבנים ושלא לסמוך על רבנים והכל נובע מתוך קנאה טמורה בלב אולי הם רצו גם כן להיות רבנים ולא הלך להם על כן הם מתנקמים בכל הרבנים להורים מעלתם בעיני הסתם עמך

עליך רואני שהבעיה בארה"ב זה לא הגוי אלא ה'יוד.
על כן בא נבהיר לך כמה פרטים,
הרמב"ם ז"ל מחלק את התורה באופן הזה
א] שיש תורה שבתב מה שאמר הקב"ה למשה רבינו לכתוב,
ב] ויש תורה שבעל פה, דהיינו מימות משה רבינו נהגו כלל ישראל בעוד הרבה הלכות והנהגות לאין שיעור ובאו חז"ל במשניות לרכז את כל ההלכות האלו ואח"כ באו חז"ל בגמרא להסביר מאיפה נובע כל ההלכות הלאו אם זה מדיוקא דקרא או שזה הנהגה ממשה רבינו ואסמכוה אקרא או שזה סתם הלכה למשה מסיני בלי מקור בהתורה
ג] יש הרבה הנהגות שכלל ישראל החמירו על עצמן עד למשה רבינו! בלי מקור בהתורה ומבלי הסבר בגמ' על זה שרצון השי"ת היה שישאר לעולם בגדר תורה שבע"פ וזהו נקרא בלשונם של הגאונים מנהגי ישראל הקדושים, ובעיקרו ניתן לרבנים שבכל דור ודור להחליט מה אנו מחויבין בתור מנהג ומה לא
ועיין בשערי תשובה הלכות פסח דעתו בזה מתי מחויב לנהוג כמו הוריו משום מנהג ומתי לא נקראת מנהג וכן בפרמ"ג בהל' פסח וביור"ד לרוב, וברמ"א מחמיר על מנהג עוד יותר מהלכה לגבי ביטול ברוב ועוד ענינים,
ולסיום עיין בתשובת חת"ם סופר שאחד שאלו בנוגע לאתרוג שמצא עוד סוג פרי הדר באילן משנה לשנה ואולי התורה התכוון לזה ולא לאתרוג, ועונה לו החתם סופר וזהו תמצית דבריו: שאינו יכול להיות שהלא אבותינו בכל הדורת לקחו ד' מינים עד למשה רבינו ואין מציאות שישכחו בשנה אחד להתחיל לקחת מין אחר , וזהו מה ששקלו וטרו בגמ' בגלל שזהו סדר הגמ' להסביר הכל ממהתחלה אבל בוודאי ובוודאי כל הדורת עד משה רבינו בלי שום הפסק לקחו הד' מינים האלו,וכל מי שיש לו ספק בדברים אלו הריהו אפיקורס גמור, ע"כ.
ושאני מינות דמשכי

ידוע מהרה"ק המהרי"ד מבעלזא שהיה פשוט אצלו שמי ששואל על מנהג איפה זה כתוב הריהו אפיקורס ויש הסבר גדול בזה וכן נהג החת"ס וראו פלאות בזה דאיתגליין מטמרוהי,
ופשוט הוא בכאן דיצא הרבה מכשולות בנוגע למציצה דאין דבר שברור במציצה כמו הפה
ומציצה חייבין מדאורייתא והמל ולא מצץ הרי הוא כאילו לא מל וחייבין להטף מחדש דם ברית ולמצוץ וכל זמן שמסתובב כך הרי הוא בכרת על שלא מל
והיות ויסודן של ישראל תלויה בזה על כן ח"ו לשנות בזה
וכן פשוט שאין שום סכנה בזה כל מוהל יודע לשטוף את פיו באלכוהול ומי סבון ולא שמענו בדורות האחרונים שום סכנה שיצא מזה
וכן באם ניקל ראש בכאן מי יודע מה יולד יום וברור כשמש שבעוד עשרים שנה יצא חוק שאומר שכל ענין המילה היא סכנה ולא חוקי

אל מלמד הרפורמי
זה באמת היה תמיד השיטה של המחדשים, והמסכילים, והרופורמים, לשאול כל דבר איפה זה כתוב" היתי שואל אותך איפה כתוב שצריכים ללכת עם כיפה על הראש?

זה אכן לא מוזכר בגמרא אבל יש מנהג ישראל שתורה הוא מאז נתינת מצות מילה שהמציצה בפה, וכי אנו נתחכם נגד מנהג ישראל ?
וכבר האריך בזה האבני נזר ועוד פוסקים שאין לשנות המנהג.
מלבד זה, על פי קבלה יש ענין לעשות המציצה דוקא בפה.

זהו אותו "ראביי" שעולה להר הבית בריש גלי ומצטלם בוידאו כדי להסית כמה שיותר אנשים לעשות כמוהו.
כיוון שהוא לא פוגע בי באופן אישי, מותר בכה"ג למסור דינו לשמים, בורא עולם בשמים, האיש הזה פוגע בדתך ובתורתך הקדושה, והגרוע מכל משתמש בתורה שלך ובשם שלך כדי לפגוע. אנא קנא לשמך הגדול והנורא שכך מתחלל!

מלמד – ראובן – מיכאל – דוד
נכשלתם!!!
להבא תחשבו פעמים לפני שהנכם מגיבים שטויות והבלים ממש
ומהאתר הנכבד אנו מבקשים להעלות מחדש את המזק על העמוד הראשון

מלמד – ראובן – מיכאל – דוד
נכשלתם!!!
להבא תחשבו פעמים לפני שהנכם מגיבים שטויות והבלים ממש
ומהאתר הנכבד אנו מבקשים להעלות מחדש את המבזק על העמוד הראשון

אל מלמד עפרא לפומיהו עליך אנו מתפללים וכל הרשעה כולה בעשן תכלה

עפרא לפומיהו עליך אנו מתפללים וכל הרשעה כולה בעשן תכלה

לא הבנתי מה שטויות והבלים בזה, וכי השמות שמניתי אינם גדולי תורה ויראה? אם זו כוונתך, הרי נכשלת בביזוי הרבה ת"ח, והוי זהיר בגחלתן שלא תכווה.

לעיירה אחת הגיע אורח מהעיר הגדולה, וראה מצב תמוה מאד: אין ת"ת אלא המלמד מלמד את הילדים בביתו, ואין כיתות לפי גיל ורמה אלא כולם לומדים יחד. אין ישיבה, כיון שרוב הילדים אחרי בר מצוה מפסיקים ללמוד ועוזרים לפרנסת משפחתם לבד מכמה מעטים שנשלחים לישיבה במקום רחוק. אין כולל אברכים כלל כיון שכולם עובדים לפרנסתם בנפחות וסנדלרות וכדומה. אך זה מילא; הגרוע ביותר הוא, שהבנות יורדות מן הדרך כיון שלא ניתן להם חינוך, היות ואין בית ספר לבנות בעיירה כלל וכלל. גם הבנים מתקלקלים ברובם כיון שאין ספרי קריאה חרדים, וממילא הולכים הם לספריה הלאומית ומביאים ספרים חילוניים לקרוא בהחבא. נזדעזע האורח ושאל את בני העיירה: למה לא תקימו ת"ת כמו כולם? נענה: "כך נהגו אבותינו מאז ומעולם, אנחנו לא נשנה". למה לא תקימו כולל? "כך נהגו מאז ומעולם". למה לא תקימו ישיבה? "כך נהגו מאז ומעולם". למה לא תקימו בית יעקב? "כך נהגו מאז ומעולם". למה לא תביאו ספרי קריאה כשרים להצלת הנוער? "כך נהגו מאז ומעולם". נתרגז האורח וקרא: "וכי בגלל שכך נהגו מאז ומעולם כל הדור הבא יעזוב את דרך התורה? איפה כתובים המנהגים האלו?". כשמוע העם את שאלתו זו, מיד קראו כולם פה אחד ואמרו: "עוכר ישראל! מערער על מנהגי ישראל אתה, אפיקורס רשע וכופר!" ומיד זרקוהו מביהמ"ד. וימים רבים היו עוד מספרים נכדיהם (החילוניים) איך לא שינו אבותיהם את מנהגי העיירה המקודשים בגלל איזה אורח "משכיל".
נ.ב. אין הכוונה בזה לזלזל במנהגי ישראל ח"ו, אלא שלא כל דבר שנהוג הוא מנהג. דווקא מציצה בפה היא כן מנהג ישראל, אבל הסיפור דלעיל ממחיש שצריך לחשוב לפני שמנופפים במנהגים.

סיפור יפה… הגם שבמקרה הזה הוא ודאי מנהג ישראל מקודש כפי שהסכימו כל גדולי ישראל, אבל צריך לברר היטב לפני שצועקים על מי שמשנה מנהג שהוא אפיקורס. בדורינו זה לא כ"כ גרוע להיות אפיקורס, כי כמעט כל חוג הם בגדר אפיקורסים לשיטת החוג החולק עליו. צריך להזהר לא לקרוא אפיקורס אלא למי שמוגדר בחז"ל כאפיקורס, כגון המבזה ת"ח (וזה יכול להיות גם קנאי מנטורי קרתא או בריסק, לאו דווקא חילוני מתל אביב עם עגילים).

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture