נחשף מידע שסייע ללכידתו של אל-בגדאדי: מרגל שהושתל ודגימת דם

מפקד הכוחות הסורים הדמוקרטיים חשף בראיון את הפרטים המודיעיניים שהעביר לארצות הברית והביאו לחשיפתו וחיסולו של מנהיג דאע"ש: סוכן המקורב לאל-בגדדי סיפק בגדים ודגימת דם שאימתו את זהותו, וגם תיאור מפורט של המתחם שבו הוא הסתתר

מפקד הכוחות הכורדיים בסוריה, מזלום עבדי, חשף הלילה (שלישי) פרטים על המידע המודיעיני שאנשיו סיפקו לארה"ב, אשר הוביל לחיסולו של מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי. בין השאר הוא סיפר כי סוכן כורדי מסר לאמריקנים בגדים שבהם השתמש אבו בכר אל-בגדדי וכן דגימת דם שלו, ובאמצעותם ניתן היה לבצע בדיקת DNA שאימתה כי אכן מדובר בטרוריסט המבוקש ביותר בעולם.

בריאיון לרשת NBC, אמר הגנרל הכורדי כי לכוחותיו היה מקור עמוק בשורות המעגל הפנימי של אל-בגדאד, שתיאר בפירוט של חדר אחר חדר את המתחם שבו הסתתר מנהיג דאעש בצפון סוריה, כולל מספר השומרים ומתאר הקומות והמנהרות. לדבריו, גורמי המודיעין הכורדיים שניהלו את המקור העבירו את המידע לכוחות האמריקניים, שקיבלו הבנה טובה יותר בנוגע למקום המסתור שלו לפני שתקפו אותו. הוא ציין כי המקור היה בשטח בזמן המתקפה, ועזב יחד עם הכוחות האמריקניים אחרי החיסול.

על פי דיווחים, שמונה מסוקים אמריקניים הגיחו לשטח האווירי של מחוז אדליב בצפון סוריה כשהם מלווים בשני מל"טים שהגיעו ממזרח ולוו מרחוק במטוסי אף-16 אמריקניים. ארבעה מהמסוקים הפציצו את אזור הבית בכמה טילים. מיד לאחר ההפצצה, הוצנח כוח מן המסוקים האחרים של לוחמי קומנדו, והם צרו על מנהרה שאליה נמלט אל-בגדאד – שם הוא פוצץ את עצמו עם שלושה מילדיו. הלוחמים שהונחתו חזרו למסוקים כשבידיהים גופתו של אל-בגדאדי. כל הפעולה הזו ערכה בערך ארבע שעות.

אמש (שני) חשף נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את תמונתו של אחד מהכלבים שלקחו חלק במבצע, והביאו לחיסולו של אל-בגדאדי. טראמפ פרסם את תמונת הכלב בעמוד הטוויטר שלו וכתב: "הסרנו את הסיווג מעל לתמונתו של הכלב הנהדר הזה, שעשה כזו עבודה טובה בלכידתו וחיסולו של מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי". הגנרל האמריקני מארק מילי אמר כי עדיין אי אפשר לחשוף את שמו של הכלב.

הנשיא טראמפ חושף את הכלב בטוויטר

רמטכ"ל צבא ארצות הברית, הגנרל מארק מילי, הודיע אתמול כי ארצות הברית נפטרה משרידי גופתו של מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי – גורמים המעורים בעניין סיפרו כי שרידי הגופה של המנהיג האכזר הושלכו אל הים לאחר טקס דתי אסלאמי. "ההיפטרות משרידי גופתו הושלמה וטופלה כראוי", אמר הרמטכ"ל האמריקני.

בתדרוך לעיתונאים בפנטגון אמש חשף הרמטכ"ל כי שני גברים נעצרו כשהם חיים במהלך המשימה לחיסולו. כמו כן, התייחס מילי לקריאתו של הנשיא טראמפ לפרסם את תיעוד מותו של אל-בגדאדי ואמר כי בשלב זה ארצות הברית לא תפרסם תמונות או סרטונים מהאירוע. לדברי הגנרל האמריקני, לא ידוע לו מקור התיאורים של טראמפ על רגעיו האחרונים של אל-בגדאדי בעולם, אך ייתכן כי שמע אותם בשיחה עם הלוחמים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טראמפ אוהב להמציא המצאות שלא היו ולא נבראו, והציבור אוהב את זה..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו