צילום: אינסטגרם

בעקבות ההפגנות ההמוניות: ראש ממשלת לבנון הודיע על התפטרותו

ראש הממשלה סעד אל-חרירי הודיע על התפטרותו בעקבות המחאה ההמונית ברחובות שנמשכת כמעט שבועיים. חרירי התייצב בפני המצלמות והכריז: "עלינו להגן על בטחון הפנים והכלכלה מפני קריסה ולשמור על לבנון מפני התלקחות"

ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי הודיע היום (שלישי) על התפטרותו. זאת ברקע ההפגנות חסרות התקדים שמתרחשות במדינה זה השבוע השני ברציפות, בדרישה להתפטרות הממשלה על רקע הזעם נגד ההנהגה הפוליטית המואשמת בשחיתות.

"הגעתי למבוי סתום ואלך לנשיא להגיש את התפטרותי", אמר חרירי בנאום שנשא. הוא קרא לציבור לשמור על שלום אזרחי ולמפלגות הפוליטיות שזהו תפקידן להגם על לבנון. "תפקידים באים והולכים, אבל כבוד המדינה וביטחונה חשובים יותר.

לבנון הפכה בשבועיים האחרונים לזירת הפגנות לאחר שאלפים החלו למחות נגד הצעת חוק חדשה שתטיל מס על שיחות באפליקציות מסרים דוגמת ווטסאפ ופייסבוק. ההפגנות התפתחו בהמשך למחאה על יוקר המחיה במדינה, והיום, ההפגנות האלימות התחדשו לאחר הודעת ראש הממשלה.

במהלך ימי המחאה נדרש לעניין גם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שבלבנון יש לארגון הטרור שלו גם זרוע פוליטית החברה בממשלה. נסראללה הביע התנגדות נחרצת להתפטרות הממשלה, בטענה כי הכשלים שעליהם מתלוננים בצדק האזרחים הם כשלים של עשרות שנים, ושממשלה חדשה תיאלץ להתמודד עם אותן בעיות ואין טעם בה.

בד בבד, בכיכר ריאד א-סלח, מוקד ההפגנות המרכזי בביירות שבלבנון, פרצו היום (שלישי) עימותים בין מפגינים לתומכי חיזבאללה. לפי ערוץ "אל-ערביה" אנשים המזוהים עם ארגון הטרור פשטו על הכיכר והיכו מפגינים שהיו בה. כוחות הצבא ניסו להפריד בין המפגינים ולפי הדיווחים ביצע מעצרים באזור.

אל-חרירי התגורר שנים רבות בערב הסעודית, שם ניהל את תאגיד הבנייה אוז'ה הנמצא כיום בקשיים כלכליים. הוא חזר לארצו לאחר החיסול של אביו, ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי, ומהפכת הארזים שהביאה ליציאת הכוחות הסורים מהמדינה. ב-2009 הוא מונה לראשונה על ידי הפרלמנט להרכיב את הממשלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו