שבדיה: שליח חב"ד ניצח וילדיו ימשיכו ללמוד בבית

ניצחון לשליח חב"ד בשבדיה, הרב אלכסנדר נמדר במאבק המשפטי מול העירייה, התביעה דרשה שילדיו יגיעו לבית הספר העירוני אך בית המשפט התרשם כי ילדיו של הרב מחונכים והתיר להם להישאר ללמוד בבית.

תביעה הוגשה נגד שליח חב"ד בגוטבורג שלימד את ילדיו בביתו מחוסר ברירה, השבוע הסאגה המשפטית הגיעה לסיומה כשבית המשפט אישר לו להמשיך וללמד את ילדיו בביתו.

קרא עוד:

[postim]

הרב אלכסנדר נמדר משמש כשליח חב"ד בעיר גוטבורג בשבדיה, ומחוסר מסגרת חינוך יהודית בעיר הוא נאלץ להשאיר את ילדיו בבית וללמדם בעצמו.

במשך מספר שנים לימד הרב נמדר את ילדיו ללא כל הפרעה, ומשתמש בתוכנית יחודית שנקבעה לתלמידים שאין להם בית ספר מתאימים בסביבה.

הלימודים התנהלו כסדרם, הילדים נהנו ללמוד מאביהם אך בבת אחת נאלצו להיכנס לסערה משפטית בעקבות צרות עין של מס' גורמים אנטישמיים בעיר.

הללו הגישו תלונה לרשויות החוק בתואנה שילדיו של הרב לא מגיעים לבית הספר ובעקבות כך הם עלולים לגדול "אנאלפביתים". מגישי התלונה הסתמכו על חוק מיוחד הקיים בשבדיה ונחקק במיוחד עבור ילדי המהגרים.

בעקבות התלונה נשלח צו לבית הרב בו נכתב כי על הילדים להתייצב בבית הספר העירוני בתוך 30 יום, אחרת ייקנסו ההורים בסך 2,400$ לשבוע.

הרב לא התרגש והחליט לתבוע את העירייה. עו"ד מיוחד נשכר למטרה ודיבר בשם הילדים, בתביעה אמר העו"ד לבית המשפט כי מדובר בהפרה בוטה של חופש הדת המוכר באיחוד האירופאי. בנוסף, טען עורך הדין כי הילדים לומדים בביתם פי שניים מכל ילד שבדי אחר.

במשך זמן ארוך נמשכה התביעה, כשהעירייה מצידה לא מוכנה לוותר בטענה כי 'חוק הוראה בבית' אינו כולל סיבות דתיות. והילדים חייבים להגיע לבית הספר.

בית המשפט ניסה למצוא פתרון לבעיה אך בסופו של דבר התרשם כי החינוך שמוענק לילדים בביתם אינו פחות מהחינוך אותם מקבלים הילדים בבית הספר ופסק להשאיר את הילדים בביתם.

גורמים משפטיים טענו כי פסיקה זו הינה תקדימית באיחוד האירופאי ויתכן בהחלט כי ישתמשו בה במקרים דומים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו