צילום: ויקיפדיה

דיווח: המליארדר הסיני שנעלם נמצא בביתו בעיר האנג'הו

לאחר שמועות רבות על מיקומו של המליארדר הסיני ג'ק מא, מי שהיה האיש העשיר בסין עד שהסתכסך עם השלטונות,- הבוקר דווח ברשת האמריקנית CNBC כי הוא לא נעלם, אלא רק שומר על פרופיל נמוך. כתב הרשת אמר הבוקר בשידור: "הוא לא נעלם"

לאחר שהתפשטו שמועות רבות על מיקומו של המליארדר הסיני ג'ק מא, מי שהיה האיש העשיר בסין עד שהסתכסך עם השלטונות, התפשטו בתקשורת העולמית – הבוקר (רביעי) דווח ברשת האמריקנית CNBC כי הוא לא נעלם, אלא רק שומר על פרופיל נמוך. כתב הרשת אמר הבוקר בשידור: "הוא לא נעלם, מה שאני יכול להגיד לכם זה שככל הנראה הוא נמצא בעיר האנג'הו שבסין, עיר הולדתו ואיפה שממוקם המטה הראשי של עליבאבא, הוא בכוונה פחות מושך את תשומת הלב… אבל זה לא אומר שהוא נעלם".

בהופעתו האחרונה בציבור ביקר מא את שלטונות סין ואת הרגולציה הפיננסית במדינה. בעקבות הנאום התוקפני ביטלה ממשלת סין את ההנפקה המתוכננת של חברת הפינטק של מא, אנט'ס גרופ, הנפקה שהייתה אמורה להיות הגדולה ביותר בהיסטוריה.

כזכור, לפני יומיים פורסם כי המיליארדר, שנעלם מעין הציבור מסוף חודש אוקטובר, לאחר שביקר את הרשויות בארצו, לא הגיע להשתתף בתכנית ריאליטי אותה הוא ייסד, דבר שגרם לגל שמועות אודות מצבו ברחבי המדינה הקומניסטית. דובר חברת המסחר האלקטרוני "עליבאבא" אותה ייסד המלייארדר מא, אמר לעיתון פייננשל טיימס כי "מא לא השתתף בתוכנית בשל התנגשות בלוח הזמנים שלו".

לפני כחודשיים קרא מא לרפורמה במערך הרגולציה בסין וביקר את הבנקים במדינה. בספטמבר 2019 פרש מא מתפקיד יו"ר עליבאבא, הונו של מא הוערך בכ-61.7 מיליארד דולר. אולם בעקבות ביטול הנפקת חברת הפינטר "אנט גרופ" שבבעלותו – בלחץ הממשלה הסינית, הונו צנח ל-50.9 מיליארד דולר.

במקביל להיעלמותו, פתחו הרשויות בסין בחקירה נגד המונופול בראשו עומד ג'ק מא, שידוע בביקורת העביר כלפי ההתנהלות הכלכלית של המשטר המקומי ואף הביע תמיכה בנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. בנוסף, החלו להתפתח תיאוריות קונספירציה רבות בנוגע לגורלו של מא, המשוות את היעלמותו של מייסד "עליבאבא" לזו של טייקון סיני נוסף שנעלם בחודש מרץ האחרון לאחר שהביע ביקורת בנוגע להתנהלותו של הנשיא הסיני שיי וכינה אותו "ליצן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו