מהומות בוושינגטון: תומכי טראמפ פרצו לגבעת הקפיטול – אישה נהרגה מירי

תומכי הנשיא התפרעו בקפיטול ופרצו לבניין הקונגרס שבו התנהל הדיון שבסיומו תוצאות הבחירות אמורות להיות מאושרות. אישה נורתה ומתה מפצעיה, חלונות נופצו, וכלי נשק נשלפו. עוצר הוטל על וושינגטון, המשמר הלאומי שלח כוחות והשיגו שליטה במבנה

בקונגרס האמריקני נפתחה הערב (רביעי) הישיבה הדרמטית שבה צפויים הסנאט ובית הנבחרים לאשר את הצבעת האלקטורים, שבחרו בג'ו ביידן לנשיא ארה"ב. זמן קצר אחרי תחילת הישיבה פרצו עימותים בין שוטרים לבין תומכי טראמפ שניסו להיכנס לבניין הקונגרס, ועוצר הוטל על הבניין. בצל העימותים בחוץ והעוצר שהוטל על הקפיטול נעצר הדיון בסנאט על אישור התוצאות.

תומכי טראמפ פרצו לתוך בניין הקונגרס, ועל פי דיווחים הם הגיעו עד לקומת הסנאט. סגל הקונגרס ועיתונאים שהיו במקום התבקשו להישאר במקומם ולהיזהר. הישיבות שהתקיימו באותה העת בסנאט ובבית הנבחרים הופסקו באופן פתאומי. בצל העימותים הודיעה ראש העיר וושינגטון על הטלת עוצר בבירה החל מהשעה 18:00 שעון מקומי (01:00 בלילה שעון ישראל).

כשהמפגינים פרצו גדרות מחוץ לבניין הקונגרס והסתערו עליו, השתמשו שוטרים בגז מדמיע בניסיון להדוף אותם. חברי הקונגרס התבקשו להישאר במקומם ולקחת לידיהם את מסכות הגז המונחות מתחת למושביהם. באולם בית הנבחרים התפתח עימות בין אנשים שנמצאו בתוך האולם לבין מפגינים שהיכו על דלת הכניסה אליו מבחוץ וניסו לפרוץ פנימה, ובמהלך העימות הזה נשלפו כלי נשק.

דווח גם על ירי במקום כלשהו בבניין, ועל צעירה שנפצעה באורח קשה מהירי, במשך היא מתה בבית החולים מפציעה. לפי CNN, במהלך המהומות נפצעו לפחות כמה שוטרים, ולפחות אחד מהם פונה לבית החולים. 13 מתפרעים נעצרו עד כה במהלך המהומות, וכמה כלי נשק הוחרמו על ידי המשטרה. משטרת הקפיטול קראה לתגבורת ופינתה את המחוקקים, ובהם סגן הנשיא פנס ויו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי.

בחלק מהתיעודים שפורסמו הערב, נראה תומך טראמפ שהצליח לפרוץ לתוך אולם בית הנבחרים. הוא תועד כשהוא עומד בדוכן הנאומים ומכריז שתוצאות הבחירות לא חוקיות – ושטראמפ הוא למעשה המנצח בבחירות. המתפרעים הצליחו להגיע גם לתוך משרדה של יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית ננסי פלוסי והשאירו על שולחנה פתק עם המסר "אנחנו לא ניכנע".

קיילי מקנאני, דוברת הבית הלבן, עדכנה כי בהתאם להוראה של טראמפ, 200 חיילי המשמר הלאומי נמצאים כעת בדרכם לקפיטול. "אנחנו חוזרים על קריאתו של טראמפ נגד האלימות ושמירה על מחאות שקטות", כתבה. גם ה-FBI נפרס באזור על מנת לסייע לכוחות הביטחון להגן על רכוש פדרלי. גורמים רשמיים מסרו בהמשך כי הבניין פונה מאנשים לחלוטין וכי הוא מאובטח.

הנשיא טראמפ, שרק שעה קודם לכן שלהב אלפים מתומכיו בהפגנה נגד אישור התוצאות שנערכה ליד הבית הלבן, קרא בטוויטר לתומכיו שלא לנקוט אלימות: "אנא תמכו בשוטרי הקפיטול. הם באמת בעד ארצנו. הקפידו למחות בדרכי שלום". סגן הנשיא פנס פרסם הודעה חריפה בהרבה, והבטיח בה שהמפגינים המעורבים באלימות בגבעת הקפיטול יועמדו לדין והחוק ימוצה איתם במלואו.

"האלימות וההרס המתרחשים בגבעת הקפיטול חייבים להיפסק, וחייבים להיפסק עכשיו. כל המעורבים חייבים לכבד את כוחות הביטחון ולעזוב את הבניין באופן מידי", כתב סגן הנשיא פנס בטוויטר. "הפגנה בלתי אלימה היא הזכות של כל אמריקני, אך המתקפה על הקפיטול שלנו לא תעבור בשתיקה ונמצה את הדין עם המעורבים".

גם סגנית הנשיא הנבחר קמאלה האריס כתבה: "אני מצטרפת לנשיא הנבחר ג'ו ביידן בקריאה לסיום המתקפה על הקפיטול ועל עובדי הציבור של האומה, וכפי שאמר, 'לאפשר לדמוקרטיה להמשיך הלאה'". גם הנשיא הרפובליקני לשעבר ג'ורג' בוש אומר שהוא "נדהם מחוסר הזהירות של מנהיגים פוליטיים מאז הבחירות".

הסנאטור מיט רומני, אחד ממבקריו החריפים ביותר של טראמפ במפלגה הרפובליקנית ומי שהיה מועמד המפלגה לנשיאות ארה"ב ב-2012, האשים אמש כי טראמפ הוא שאחראי ל"התקוממות" הזו, כלשונו. מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, קווין מקארתי, אמר כי "ההפגנות – פעולה לא אמריקנית. המפגינים חייבים להפסיק". הוא הוסיף כי "טראמפ אמר לי שלא ציפה שאנשים יעשו את זה".

לפחות שני מטעני צינור שהוטמנו ברחבי וושינגטון וגבעת הקפיטול אותרו ופוצצו באופן מבוקר. בתוך כך, פצצה נמצאה בבניין המטה הלאומי של המפלגה הרפובליקנית ונוטרלה על ידי המשטרה. מטה המפלגה הדמוקרטית פונה מיושביו. גם במדינת ג'ורג'יה הגיעו אנשי מליציות חמושים סמוך לבית המחוקקים של המדינה וכוחות רבים של משטרה נמצאים במקום.

חברת הקונגרס הדמוקרטית אילהן עומאר אמרה כי היא מנסחת סעיפי הדחה נגד טראמפ בעקבות האירועים הללו. כדי להדיח נשיא, יש צורך ברוב רגיל וברוב של שני שלישים בסנאט. במקביל, כמה חברי קונגרס דמוקרטים קוראים לפנס להפעיל את התיקון ה-25 בחוקה המאפשר להדיח את הנשיא בתמיכה של רוב חברי הממשל.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המשיח בדרך…
העולם משתגע.

זה מאד ניכר שאתם נגררים אחרי התקשורת החילונית, לפחות עשו עצמכם כאילו שאתם פונים לקהל שלכם.

כל אחד נהיה פה חכם העיר…
ניכר במה בדיוק???? איך עלית על הגילוי המרעיש??:/

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו