צילום: Adam Schultz / Biden for President

אחרי המהומות בקפיטול: הקונגרס אישר את בחירת ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב

חברי הקונגרס אישרו את ניצחונו של ג'ו ביידן בהצבעת האלקטורים. לביידן הוענקו 306 קולות אלקטורים, לעומת 232 לדונלד טראמפ, זאת לאחר שמוקדם יותר במהלך הלילה פרצו מהומות בוושיגנטון והמון פרץ לישיבת הקונגרס שהייתה באמצע ההצבעה

הקונגרס של ארצות הברית אישר הבוקר (חמישי) באופן סופי את הניצחון של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות, חצי יממה אחרי המהומות האלימות של תומכי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. במהלך הדיונים הביעו חלק מחברי הקונגרס הרפובליקנים התנגדויות לניצחון של ג'ו ביידן בכמה מדינות מפתח, אך אלו נדחו לאחר שעיכבו את הדיון.

קודם לאישור הסופי, בית הנבחרים דחה את ההסתייגות של הרפובליקנים נגד תוצאות הבחירות מפנסילבניה שהעניקו את הניצחון בבחירות לג'ו ביידן. הסתייגות זו, שנדחתה, הייתה הניסיון החוקי האחרון שבאמצעותו אפשר היה לשלול את הבחירה במועמד הדמוקרטי. הסנאט ובית הנבחרים דחו גם את ההתנגדויות לבחירת האלקטורים של ג'ורג'יה. הרפובליקנים התנגדו גם לתוצאות הבחירות באריזונה, נבדה ומשיגן – אך לבסוף ההתנגדויות הללו לא עלו כלל לדיון.

כזכור, בקונגרס האמריקני נפתחה אמש הישיבה הדרמטית שבה צפויים הסנאט ובית הנבחרים לאשר את הצבעת האלקטורים, שבחרו בג'ו ביידן לנשיא ארה"ב. זמן קצר אחרי תחילת הישיבה פרצו עימותים בין שוטרים לבין תומכי טראמפ שניסו להיכנס לבניין הקונגרס, ועוצר הוטל על הבניין. בצל העימותים בחוץ והעוצר שהוטל על הקפיטול נעצר הדיון בסנאט על אישור התוצאות.

תומכי טראמפ פרצו לתוך בניין הקונגרס, ועל פי דיווחים הם הגיעו עד לקומת הסנאט. סגל הקונגרס ועיתונאים שהיו במקום התבקשו להישאר במקומם ולהיזהר. הישיבות שהתקיימו באותה העת בסנאט ובבית הנבחרים הופסקו באופן פתאומי. בצל העימותים הודיעה ראש העיר וושינגטון על הטלת עוצר בבירה החל מהשעה 18:00 שעון מקומי (01:00 בלילה שעון ישראל).

כשהמפגינים פרצו גדרות מחוץ לבניין הקונגרס והסתערו עליו, השתמשו שוטרים בגז מדמיע בניסיון להדוף אותם. חברי הקונגרס התבקשו להישאר במקומם ולקחת לידיהם את מסכות הגז המונחות מתחת למושביהם. באולם בית הנבחרים התפתח עימות בין אנשים שנמצאו בתוך האולם לבין מפגינים שהיכו על דלת הכניסה אליו מבחוץ וניסו לפרוץ פנימה, ובמהלך העימות הזה נשלפו כלי נשק.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי שמכיר את מה שקורה מתחת לפני השטח יודע שזה עוד יום עצוב ושחור ליקום ואני תקווה שזה עדיין לא הסוף ושנראה את האור …

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו