תמונת אילוסטרציה • צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

האיראנים מפיצים פייק ניוז: "הרגנו עשר סוכני מוסד מהמפקדה בצפון עיראק"

"נפצעו ונהרגו כעשר מבין הציונים במרכז של המוסד הישראלי בארביל, בצפון עיראק, שם הם מבצעים פעילות מודיעינית", דיווחו האיראנים על נקמה בעקבות התקיפה במתקן הגרעין בנתנז • הכורדים הכחישו רשמית: "אין בסיס של המוסד באזור כורדיסטן בעיראק"

תקיפת התקן הגרעיני בנתנז: האיראנים הבטיחו נקמה, אותה בינתיים לא הצליחו לספק. אולי לכן, הפיצו בכלי תקשורת פרו איראניים דיווח שקרי על תקיפת בסיס של המוסד הישראלי בצפון עיראק.

מדובר בשטח של 'כורדיסטאן' וברקע הידיעות שפורסמו זה מכבר כי ישראל מאמנת ותומכת במורדים הכורדים, להם שאיפה להקמת מדינה עצמאית על חלקים מעיראק, טורקיה וסוריה.

בדיווח השקרי, שנועד ככל הנראה לרצות את דעת הקהל האיראני, נטען כי עשר מבין הציונים במרכז של המוסד הישראלי בארביל, נפצעו ונהרגו. בדיווח אף ידעו לספר על הפעילות המודיעינית שישראל עורכת מהמקום, וציינו שמות של "קצינים ישראלים שנהרגו".

אך כורדיסטאן פרסמה הכחשה רשמית לטענה האיראנית, סיפרה כי היא לא יודעת על תקיפה שבוצעה בשטחה השבוע וכי אין בכלל בסיס של המוסד בכל כורדיסטאן שבצפון עיראק.

כזכור, למרות שאין לכך אישור ישראלי רשמי, גורמי מודיעין מערביים וגורמים רשמיים באיראן הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל כנושאת באחריות לתקיפה במתקן הגרעיני בנתנז.

אחרי ימים של הכחשות, אף אישרו האיראנים כי הצנטריפוגות שהוצבו במקום נפגעו, ואיימו בנקמה נגד ישראל. כחלק מצעדי הנקמה, אף הודיעו כי יגבירו את פעילות העשרת האורניום לשיא חדש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו