צילום: הבית הלבן

נאום 100 הימים של הנשיא ביידן: "קיבלתי אומה במשבר, ועכשיו אנחנו שוב בתנועה"

נשיא ארה"ב נשא את נאומו הראשון בקונגרס במלאות מאה ימים לכניסתו לתפקיד, וקרא לשתי המפלגות לשתף פעולה בחקיקה • הוא דיבר על הצורך להתגבר על הקורונה והצהיר כי ארה"ב תהפוך ל"ארסנל החיסונים של העולם"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הלילה (שעון ישראל) את נאומו הראשון בפני הקונגרס במלאות מאה ימים לכניסתו לתפקיד. מדובר היה בנאום ארוך שנמשך יותר משעה, ובו טען כי קיבל את אמריקה במצב של משבר, וכעת ארה"ב מוכנה שוב להמראה כלשונו.

"באתי לדבר על משבר והזדמנות. על לבנות את האומה הזו מחדש. אחרי מאה ימים אני יכול לדווח לכם, אמריקה חזרה למסלול. אמריקה שוב בתנועה!", אמר ביידן בנאומו.

ביידן הוסיף, "אני ניצב כאן בשעה חיונית בחיי הדמוקרטיה שלנו, ויכול לומר בביטחון מוחלט – מעולם לא הייתי אופטימי יותר לגבי עתידה של אמריקה. אנחנו עובדים שוב, חולמים שוב, חוקרים שוב ומובילים את העולם שוב. הראינו זה לזה ולעולם – אמריקה לא פורשת".

"ירשתי אומה במשבר – בעיצומה של המגפה הנוראית ביותר במאה האחרונה, המשבר הכלכלי הגרוע ביותר מאז השפל הגדול והמתקפה הגדולה ביותר על הדמוקרטיה מאז מלחמת האזרחים. לפני 100 ימים אמריקה בערה. היינו חייבים לפעול. כעת, 100 ימים אחרי, אני יכולה להגיד לאומה – אמריקה שוב בתנועה, הופכת כל סיכון לאפשרות, כל משבר להזדמנות וכל נסיגה לחוזקה".

במהלך נאומו התייחס לאיראן ולצפון קוריאה ואמר כי "תוכנית הגרעין של המדינות האלו מהוות איום רציני לביטחון של ארצות הברית והעולם. נעבוד בצמוד עם בעלות הברית שלנו כדי לטפל באיומים באמצעות דיפלומטיה והרתעה".

ביידן התייחס כמובן למשבר הקורונה, סקר את מבצע החיסונים המוצלח של ארה"ב וקרא לאזרחים: "לכי להתחסן, אמריקה. החיסונים זמינים, כולכם זכאים עכשיו". יצוין כי בימים האחרונים החלו לחסן בארה"ב החל מגיל 16.

עוד הוסיף ביידן כי ארה"ב תהפוך ל"ארסנל החיסונים של העולם" – בדיוק כפי שהייתה "הארסנל של הדמוקרטיה" אחרי מלחמת העולם השנייה. כבר הלילה הודיע הבית הלבן כי חיסוני אסטרהזניקה שהזמין יועברו להודו, שמתמודדת עם שיעורי תחלואה חמורים במיוחד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו