אתר רשמי

כצפוי: "התליין" איברהים ראיסי זכה בבחירות ונבחר לתפקיד נשיא איראן

איש הדת השמרני-קיצוני איברהים ראיסי נבחר כצפוי לנשיא איראן כאשר קיבל 62% מקולות הבוחרים • חמינאי בירך: "המנצחת הגדולה בבחירות אתמול היא האומה האיראנית, שהציגה נוכחות מרשימה בקלפיות" • אמנסטי דורשת להעמידו לדין

ראש מערכת המשפט באיראן איברהים ראיסי זכה ברוב גדול בבחירות במדינה, והפך לנשיא החדש. ראיסי, המקורב למנהיג העליון עלי חמינאי, קיבל 17.8 מיליון קולות, כשהוא מוביל בפער ניכר על שלושת המועמדים שנותרו במרוץ.

מתוך כ-59 מיליון בעלי זכותך בחירה, רק כ-28 מיליון מימשו אותה, כאשר למעלה ממחצית האיראנים בחרו להחרים את הבחירות שכן זהות המנצח הייתה ברורה מראש, ולכן העדיפו לא לקחת חלק במשחק.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי אמר בתגובה, "המנצחת הגדולה בבחירות אתמול היא האומה האיראנית שעמדה שוב נגד תעמולת כלי התקשורת של שכירי החרב והתגברה על פיתוי הפושעים והרוצחים".

"איראן הראתה את נוכחותה בלב הזירה הפוליטית במדינה למרות תלאות העניים, למרות התפרצות המגפה ולמרות ההפרעות במהלך יום ההצבעה. הנוכחות הגדולה והמרגשת בבחירות הוסיפה עמוד נוצץ של כבוד לספר ההיסטוריה של איראן".

ראיסי, מוגדר בפי האופוזיציה במדינה בתואר "התליין", בשל העובדה ששפט אלפי מתנגדי משטר להוצאה להורג. לפי ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל, הוא היה אחד מארבעה שופטים שפיקחו על עונש המוות שניתן לכ-5,000 אסירים בשלהי המלחמה עם עיראק.

"העובדה שאיברהים ראיסי נבחר כנשיא במקום להיחקר על פשעים נגד האנושות על רצח, העלמות כפויות ועינויים, היא תזכורת עגומה לחסינות השוררת באיראן", אמרה מזכ"לית הארגון, אגנס קאלאמרד, בהצרה שמסרה לאחר ההכרזה על ניצחונו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו