Tomer Neuberg/Flash90

לראשונה באירופה: אוסטריה מחייבת להתחסן נגד קורונה כדי "להימנע מסגר"

באירופה כבר הטילו בחלק מהמדינות חובת התחסנות נגד הנגיף על עובדים חיוניים ואזרחים ותיקים, אך באוסטריה הולכים צעד אחד קדימה ומכריחים את כל האזרחים מעל גיל 18 להתחסן • זעם בציבור: "הופכים מיליונים לאזרחים סוג ב'"

בקרוב בישראל? לראשונה באירופה, אוסטריה העבירה חוק המחייבת את כל האזרחים, מגיל 18 ומעלה, להתחסן נגד נגיף הקורונה. עד כה, המדינות שמחייבות חיסונים, עשו זאת בעיקר לעובדים חיוניים ואוכלוסיות ותיקות, ולא לכל הציבור.

החוק אושר בפרלמנט ברוב של 137 מחוקקים, מול 33 מתנגדים. החוק לא יחול על חריגים: מחלימים בחצי שנה הראשונה, נשים לפני לידה, ובעלי פטור רפואי המונע מהם להתחסן.

המשטרה תתחיל לדרוש מאזרחים ברחוב תעודות התחסנות. מי שיעברו על החוק ולא יוכיחו שהם מחוסנים יקבלו קנס של עד 600 אירו. גובה הקנס של סרבני החיסונים עלול להגיע בסופו של דבר, אחרי כמה התראות שיישלחו אליהם, ל-3,600 אירו.

שר הבריאות האוסטרי, וולפגנג מוקשטיין הסביר בפרלמנט כי "זו הדרך שבה אנחנו יכולים לברוח מהמחזוריות של פתיחות וסגירות, של סגרים". לדבריו, לא מדובר רק במאבק בזן האומיקרון, אלא גם בווריאנטים שעלולים להגיע בהמשך. "לכן אנחנו צריכים את החוק הזה בצורה דחופה כל כך עכשיו".

גם מפלגות האופוזיציה תמכו בחוק, למעט מפלגת הימין הקיצוני. מנהיג מפלגת החירות, הרברט קיקל אמר בתגובה: "אני נחרד, אני נדהם, אני מזועזע ואני המום". לדבריו, חובת ההתחסנות מהווה "מכה אנושה לחירותם של האוסטרים".

"חובת החיסונים שוללת מאנשים את החירות שלהם", אמר קיקל, והוסיף שהצעד הופך מיליונים ל"אזרחים סוג ב'".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו