דיווח: חיל האוויר הישראלי תקף מטרות בגבול סוריה – לבנון

מצפון תפתח הרעה? ע"פ דיווחים זרים: ישראל תקפה בלב אדמת סוריה | ארבעה מטוסי קרב ישראלים חדרו למרחב האווירי של לבנון, וטסו מעל העיירה רמיש | ע"פ הסוכנות הלבנונית, הם טסו מעל אזורים שונים, ועזבו את שטח לבנון ב-21:05.

המתיחות בצפון גוברת: האם החלה מלחמה בצפון? דיווח בארה"ב טוען כי מטוסי קרב ישראלים תקפו הלילה בסוריה, ככל-הנראה שיירה שהובילה נשק. על פי הדיווח באתר רויטרס: דיפלומט מערבי ומקור ביטחוני מסרו כי כוחות ישראליים תקפו מטרות בגבול סוריה-לבנון.

קרא עוד:

[postim]

דיווח זה מצטרף לדיווח שהתקבל מסוכנות הידיעות הלבנונית שדיווחה כי אתמול בשעה 16:30 אחר הצהריים חדרו ארבעה מטוסי קרב ישראליים למרחב האווירי של לבנון, וטסו מעל העיירה רמיש. לפי הדיווח בסוכנות הלבנונית, מטוסי הקרב טסו מעל אזורים שונים, ועזבו את שטח לבנון ב-21:05.

צבא לבנון דיווח כי בשעה 21:05 חדרו למרחב האווירי של לבנון ארבעה מטוסי קרב נוספים, וגם הם טסו בשמי לבנון. הלבנונים טוענים כי המטוסים עזבו את שטח לבנון בשעה 02:00 בלילה.

בנוסף – נודע כי שרים שאמורים לעלות היום למשכן הנשיא וימליצו לנשיא על נתניהו לא עצמו עין בלילה ועסקו כל העת בדיווחים מהנעשה בצפון. יש לזכור כי בשל הצנזורה אנו נמנעים לפרסם את כל הפרטים שדלפו עד כה.

הדיווחים המדאיגים באים על על-רקע הפירסומים על פריסת שתי סוללות של מערכת כיפת ברזל בשני מוקדים בצפון, אחת באזור הקריות והשנייה בגליל העליון. בצה"ל אומרים שמדובר בחלק מתהליך הקליטה המבצעית של המערכת להגנה מפני רקטות.

מערכת הביטחון הציבה לראשונה סוללה של מערכת כיפת ברזל באזור חיפה. הסוללה של מערכת יירוט הטילים תהיה מופנית לכיוון לבנון, כשברקע החשש מזליגה של נשק כימי לידי גורמים קיצונים במדינה, במקרה של נפילת משטר אסד. בדוברות צה"ל אישרו את הדיווח אך ציינו כי הסוללות הוצבו לפי תוכנית שהתקבלה מראש.

כזכור, בשבוע שעבר בוצע ניסוי מוצלח במערכת משודרגת של כיפת ברזל במטרה שכמה שיותר יישובים יזכו להגנה, כאשר בראש סדר העדיפויות נמצאים מתקנים אסטרטגיים.

משרד הביטחון ממשיכים לפתח את מערכת ההגנה מטילים לטווחים קצרים, הן מבחינת תוכנה והן מבחינת חומרה. במשרד הדגישו כי השדרוג נועד לתת מענה מורחב לאזורים שונים במדינה על פי הצורך המבצעי.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב"הארץ" כי נתניהו כינס ביום רביעי דיון ביטחוני מיוחד וחריג שעסק במלחמת האזרחים בסוריה, אליו זומנו כל בכירי מערכת הביטחון. בין היתר השתתפו בדיון הרמטכ"ל בני גנץ, ראש המוסד תמיר פרדו, ראש אמ"ן אביב כוכבי ומפקד חיל האוויר אמיר אשל. שר הביטחון אהוד ברק, ששהה בפורום הכלכלי בדאבוס, נעדר, ואת מקומו מילא השר להגנת העורף אבי דיכטר.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך אתם יכולים לשמוח כשדם ישראל יופקר ח"ו מההתגרות שלהם בשכיניהם השבעתי אתכם ………..אם תעברו על השבועה………………..אני מתיר את בשרכם ד יצילנו מההפקרות של הציונים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו