הרפובליקנים לנשיא אובמה תפטר את שר האוצר תימוטי גייטנר

 

החלטתה של סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס להוריד את דירוג האשראי של ארצות הברית, מדרגה של AAA לדרגת AA+, גררה אחריה תגובות מבית ומחוץ, כמו גם הזהרות של סוכנויות דירוג נוספות לפיהן דירוג האשראי האמריקאי עשוי להיפגע אם הצעדים הבאים של התמודדות עם החוב הלאומי והגרעון לא יצאו לפועל.

חברת הקונגרס הרפובליקנית מישל בכמן, נציגת תנועת מסיבת התה אמרה כי "מדובר באירוע משמעותי ורציני עבור ארה"ב. דירוג האשראי שלנו שרד את השפל הגדול, מלחמת העולם השנייה, מלחמות קוריאה, ויאטנם ופיגועי ה11 בספטבמר. הנשיא הזה הורס את יסודות הכלכלה האמריקאית. עליו לפטר מייד את שר האוצר שלו תימוטי גייטנר, להגיש תוכנית קיצוצים ולאזן את התקציב".

מושל מסצ'וסטס לשעבר מיט רומני המתמודד על הנהגת המפלגה הרפובליקני,  אמר כי "האשראי של אמריקה הפך לקרבן האחרון ברקורד הכושל של המנהיגות הכלכלית של הנשיא אובמה. מדיניותו הובילה לאבטלה גואה, גרעון בשמיים, וכעת, אבדן חסר תקדים של דירוג האשראי שלנו".

יו"ר בית הנבחרים, הרפובליקאי ג'ון ביינר אמר "זו תוצאה של בזבזנות שיצאה משליטה בוושינגטון ונמשכת כבר כמה עשורים, זה הוביל לחוסר וודאות כלכלית שהורסת מקומות עבודה ומאיימת על שווקי האשראי שלנו".

זו הפעם הראשונה מאז תחילת פרסום דירוגי האשראי ב-1941, שסוכנות S&P מורידה את דירוגה המושלם של ארה"ב AAA ולרמה של AA+. למרות ששתי סוכנויות הדירוג הגדולות האחרות, פיץ' ומודי'ס, הותירו את ארה"ב בדירוג מושלם – "הרוח הרעה" של הסכם תקרת החוב הלאומי וההתנהלות סביבו, הובילה לצלילה הגדולה בוול סטריט ופאניקה בבורסות ברחבי העולם.

מחזיקת החוב הגדולה של ארה"ב, סין, המחזיקה באג"ח אמריקאיות בשווי של 1.1 טריליון דולר, מסרה דרך סוכנות הידיעות הממשלתית ש"ארצות הברית צריכה להיגמל מההתמכרות שלה לחוב, להתחיל לחיות במסגרת האמצעים שלה ולקזז בהוצאות הביטחון הענקיות שלה ובתוכניות סוציאליות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו