למרות הקיצוץ בתקציב, אמריקה תגדיל את הסיוע הביטחוני לישראל

אמריקה מקצצת בתקציבים אך תגדיל את סיוע הביטחון לישראל | 268 מיליון דולר לפיתוח מערכות יירוט | מימון רכש סוללות ברזל נוספות

למרות הקיצוצים החריפים בתקציב הביטחון האמריקאי, ארצות הברית תגדיל את הסיוע הביטחוני החריג לישראל לצורך פיתוח ורכש של מערכות נוספות ליירוט טילים ורקטות, עוד מעבר לתוכנית המקורית כך עולה מנוסח חוק שאושר בוועדה של בית הנבחרים בוושינגטון בשבוע שעבר.

קרא עוד:

[postim]

את ההצעה הגיש יו"ר הוועדה, הווארד מקיאון, בדבר "חוק סמכויות הביטחון הלאומי" – הוא חוק תקציב הביטחון. על-פי נוסח ההצעה, תקציב ארצות הברית 268 מיליון דולר נוספים בשנת 2014 לצורך פיתוחן של שתי מערכות יירוט, הנעשה במשותף בידי ארצות הברית וישראל, ולצורך הצטיידות ישראלית במערכות. ועדת השירותים המזוינים בבית הנבחרים האמריקאי אישרה את ההצעה בשבוע שעבר.

בנוסף, מתוכננת הקצבה נוספת של 220 מיליון דולר ב-2014 למימון רכש סוללות נוספות של מערכת "כיפת ברזל", שהיא למעשה פיתוח ישראלי בלעדי, אולם ארצות הברית מממנת את רוב הפרויקט. הצעת החוק צריכה לעבור כעת לאישורה של ועדת ההקצבות בבית הנבחרים ובשלב מאוחר יותר תוגש לאישור הסנאט.

מחוות חשובות אלו, מהוות סימן מעודד לנתניהו, כי על אף חילוקי הדעות השוררים בינו לבין הנשיא אובמה, ישראל זוכה לתמיכה יוצאת דופן מאמריקה.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו