איראן ממשיכה במירוץ לגרעין על אף הסנקציות

נשיא איראן הנכנס, רוחאני מנסה לפייס את המערב | קולו של חמינאי נשמע מגרונו | תוכנית הגרעין תמשיך | על הסנקציות: ישראל המרוויחה היחידה

לא ברור האם נשיא איראן הנכנס, חסן רוחאני, יביא עמו בשורה אחרת מזו של קודמיו, או שהוא בסך הכל עוד בובה במערכת של חמינאי. במערב מביעים תקווה זהירה ואילו העם האיראני הגביר ציפיות.

קרא עוד:

[postim]

אמש הצהירה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, כי תוכנית הגרעין של איראן מתקדמת ביציבות, חרף כל העיצומים המוטלים על המדינה. עוד הוסיפו בסוכנות, כי לא נקבעו שיחות חדשות, מאז סבב השיחות בתחילת השנה שעברה.

בנאום שנשא במסיבת עיתונאים, בטון פייסני, כמי שמבקש למתן את התוקפנות ששידר חמינאי במהלך כל השנים, אמר רוחאני, כי טהרן מוכנה להגביר את השקיפות סביב תוכנית הגרעין שלה, אך באותה נשימה הדגיש כי איראן לא סוטה מהחוק הבינלאומי בתחום הגרעין, והיא שומרת על זכויותיה להעשרת אורניום. התייחס לסנקציות, "אפילו המערב מתמודד עם קשיים כלכליים, וגם הם עצמם יודעים שהעיצומים האלו מזיקים להם גם כן. אם מישהו מרוויח מהעיצומים זאת רק ישראל ולא אף מדינה אחרת".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מזהיר את המעצמות לבל ייפלו במלכודת הדבש של רוחאני. "הקו האדום לא השתנה, גם לא החתירה האיראנית להגיע אליו תוך כדי משיכת זמן. זה הכול טקטיקות", הסביר.

גם שר הביטחון, משה בוגי יעלון, הצטרף לדברי נתניהו. "מאוד ברור שמי שקובע באיראן, מי שקבע באיראן ומי שיקבע באיראן זה מה שהם קוראים המנהיג העליון – חמינאי. ייתכן שיש לאיראן עניין להציג פנים יפות כלפי חוץ – להשיג ויתורים בתחום הסנקציות הכלכליות, אך להמשיך לשעות אל יכולת צבאית גרעינית. ימים יגידו אם החששות שלנו מוצדקים או לא, אבל בשום פנים ואופן אסור לנו לחיות באשליות לנוכח ההתפתחויות הללו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו