מו"מ בין ארה"ב לכוחות הטאליבן באפגניסטן

האפגנים קיבלו היום מנאט"ו את השליטה הביטחונית בארצם | שיחות השלום ייפתחו בקטאר בהשתתפות נציגים מהממשלה בקאבול | דובר הטליבאן: שואפים לסיים את המלחמה ולהגיע לפתרון פוליטי.

הבית הלבן הודיע הערב (שלישי) על תחילת שיחות ישירות עם הארגון ועם הממשלה בקאבול. ההודעה על פתיחת משא-ומתן ישיר מתלווה להכרזת כוחות הביטחון האפגנים על קבלת השליטה הביטחונית בארצם מידי חיילי נאט"ו.
ההודעה נמסרה בשולי הפגישות בין הנשיא ברק אובמה למנהיגי המדינות המתועשות הנערכת באירלנד הצפונית.

קרא עוד:

[postim]‬‏

מקורות בוושינגטון אמרו כי בשיחות ידונו בתחילה חילופי אסירים, אך הודו כי מדובר בצעד ראשון בלבד ב"דרך ארוכה מאוד", וכי אין כל ערובה להצלחת השיחות. לדברי הממשל, בשלב הראשון ינסו הצדדים "לבדוק ולגשש את האינטרסים אלה של אלה". התנאי שמציבה ארה"ב להשגת הסכם הוא שטליבאן יזנח את נשקו, ינתק את קשריו עם אל-קאעדה ויכבד את החוקה האפגנית – הכוללת מתן זכויות לנשים ולמיעוטים.

פגישת המו"מ הראשונה בין ארה"ב לטליבאן תיערך בקטאר כבר בימים הקרובים. נשיא אפגניסטן, חמיד כרזאי, אמר כי גם ממשלתו תשלח נציגים לשיחות הללו.

בעבר סירבו מפקדי הטליבאן להיפגש עם נשיא אפגניסטן כרזאי או עם בכירי ממשלתו, ואמרו כי הם "בובות של הממשל האמריקני". בצהריים הודיעה טליבאן על פתיחת "לשכה" בדוחה בירת קטאר, ודובר הארגון הכריז על רצונו לסיים את המלחמה בת 12 השנים באפגניסטן. לדבריו, טליבאן שואף לפתרון פוליטי שיסייע להקמת ממשלה שוויונית ולסיים קץ לכיבוש הזר. ארה"ב אמורה לסגת מאפגניסטן בתום השנה הבאה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו