"התגברות האנטישמיות בפריז מחזקת את הקהילה היהודית"

כך אומר הרב מיכאל אדרי מראשי הקהילה בצרפת שם נערכו אמש (א') הפגנות מחוץ לבית כנסת בפריז בעקבות המבצע בעזה, ואלפי המוסלמים המתפרעים חסמו את היציאה מבית הכנסת.

התפרעויות בצרפת: בעקבות מבצע 'צוק איתן' נכרים ברחבי העולם גילוי אנטישמיות. בצרפת השליכו אלפי מפגינים מוסלמים פרו פלשתינים אבנים לתוך בית הכנסת המרכזי – 'לה רוקט' ברובע ה-11 בפריז.

אלפי המתפרעים סביב בית הכנסת, סגרו את הכניסות לבניין ומנעו את יציאתם של מאות המתפללים היהודים, אשר הגיעו לתפילת מנחה.

המפגינים התכנסו תחילה בכיכר הבסטיליה שבמרכז פריז והשמיעו קריאות נגד פעילות ישראל, משם יצאו אלפי המפגינים ל'מצעד מחאה' ברחובות פריז, כשהגיעו לרובע ה-11 שם בסמוך לבית כנסת המרכזי הספרדי של הקהילה היהודית המקומית, הם נעצרו וצרו על המקום.

להערכת המשטרה המקומית כשבעת אלפים בני אדם הפגינו נגד פעילות ישראל בעזה, ונשאו שלטים בגנות היהודים ה"רוצחים" ו"כולנו עם הפלשתינים" וכן על זה הדרך, המפגינים השליכו אבנים וחפצים לתוך בית הכנסת. כוחות גדולים של משטרת פריז חילצו את היהודים שלכודים בפנים. המשטרה התעמתה עם המפגינים ופיזרה אותם בגז מדמיע.

במהלך ההשתלטות על המפגינים, שוטרים חסמו את הכניסה לבית הכנסת הסמוך, כדי להגן על המתפללים.

מדיווחים מפריז עולה כי בחור יהודי נפצע בעימותים עם הפעילים הפרו פלשתינים במקום היו עוד כמה פצועים קל וצוותי הצלה העניקו להם טיפול רפואי. מדיווח אחר עולה כי שלושה צעירים יהודיים פונו לבית חולים אחר שספגו מהלומות ממפגינים.

בשיחה שערך כתבנו עם הרב מיכאל אדרי מראשי הקהילה המקומית, אמר כי "אנו נוכחים לגלות כי בעת שהאנטישמים מרימים ראש, הקהילה שלנו רק מתחזקת".

לדברי הרב אדרי, "יהודים רבים אשר אינם מבקרים בבית הכנסת מידי יום, באים להזדהות עם המתפללים הקבועים".

במענה לשאלתנו האם ניכרת חששות בקרב בני הקהילה בעקבות המקרים האחרונים הוא אומר כי ההפך הוא הנכון, "בני הקהילה חזקים ברוח, ניכרת התחזקות בכל התחומים", דברי הרב אדרי. עם זאת הוא אומר, כי ראשי הקהילה קראו לצעירים היהודים לא לשוטת בחוצות העיר, בעקבות החשש כי יפגעו ע"י מוסלמים קיצוניים.

יוסי גל, השגריר הישראלי בפריז, אמר אמש כי המשטרה המקומית ניסתה להגן על המתפללים מפני הפורעים הקיצוניים. לדברי השגריר, נשיא צרפת פרנסואה הולנד מבין את ישראל ואת הסיבות שיציאה למבצע 'צוק איתן' אך הוא מודאג מההסלמה באזור.

מאיר חביב, חבר בפרלמנט הצרפתי, שהיה בעבר סגן יו"ר הקריף -ארגון הגג של הארגונים והקהילות היהודיות בצרפת – אמר אתמול בשעות הערב: "קיבלתי פניות רבות ממספר קהילות שטוענים כי בעקבות הפגנות פרו פלסטיניות שמתקיימות באיזורם, לא קיימו תפילות כסדרן בבתי הכנסת שלהן לראשונה מזה עשרות שנים".

"לא יאומן כי בשנת 2014, מוצאים את עצמם יהודים, נצורים בתוך בתי הכנסת ובחוץ צועקים אלפים 'מוות ליהודים' ושאר קריאות גנאי. מדובר במצב חמור ומדאיג". חבר הפרלמנט האשים ואמר כי התקשורת בצרפת היא זו שמלבה את האש.

"אני חושש שאסונות כמו שאירעו בטולוז ובברוקסל יחזרו על עצמם", אמר חביב.

חביב ציין כי, נשיא צרפת פרנסואה הולנד עושה כל שביכולתו למיגור תופעות אלו, ועל כך הודה לו במכתב מיוחד אותה שיגר על הנשיא.

במכתבו של חביב נכתב: "בשמם של למעלה מ-150,000 אזרחים צרפתיים אשר מתגוררים עתה במדינת ישראל, ברצוני להודות לך על התמיכה הבלתי מסויגת בישראל".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שבת היא:ברית בנינו לבין מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.
,,ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת לדורותם ברית עולם:ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם"(חומש שמות לא,פסוקים-טז-יז),,ויאמר ה', אל-משה לאמור. ואתה דבר אל-בני ישראל, לאמור, אך את-שבתותיי,תשמורו:כי אות היא ביני וביניכם,לדורותיכם–לדעת,כי אני ה' מקדשכם.ושמרתם, את-השבת,כי קודש היא, לכם"(חומש שמות פרק לא,יג)השבת היא ברית ביננו לבין ה'.כשאנו מפרים את הברית,אז אנו יותר לא בני ברית עם ה'.ואז השמירה מעלינו מסתלקת,וממילא אויבינו יכולים,תנחשו לבד את ההמשך.כשיהודי חוטא הוא עלול לפגוע בכל עם ישראל.
משל למה הדבר דומה:לספינה ששטה בים,והנה איש אחד החליט לקדוח חור בתאו בקרקעית הספינה,נגשים אליו חבריו ואומרים לו,מה אתה עושה?
אתה תטביע את כולנו.
והוא משיב להם,מה אכפת לכם?אני קודח חור בתא שלי.
ואמרו רבותינו:אם שומרים כל ישראל שני שבתות מיד נגאלים.
ומי שלא לומד תורה(מקרא,הלכות,תורה שבכתב ותורה שבעל פה),כי הוא אומר אם אני ידע,אני יצטרך לקיים,עכשיו שאני לא יודע,אני לא צריך לקיים,יקבל עונש כפול,גם על זה שלא למד,וגם על זה שעבר על ציווי התורה.
ה' אוהב כל יהודי ויהודיה באשר הם.
🙂
אנא העבירו בבקשה לפחות לעוד שישה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו