הישג לחמאס: מזל"ט חדר מהרצועה לישראל

ארגון החמאס הצליח הבוקר לשגר מזל"ט לעבר ישראל | הכלי יורט במאצעות טיל פטריוט באזור אשדוד | דקות ארוכות הסתובב הכלי באזור החוף | חמאס הודיע: שיגרנו מספר כלי טיס לישראל, לצורך "משימה מיוחדת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חיל האוויר יירט הבוקר מעל חופי אשדוד באמצעות טיל פטריוט כלי טיס בלתי מאויש שהמריא מרצועת עזה וחדר לשטחה האווירי של ישראל. כוחות של חיל הים הוקפצו לערוך סריקות למצוא את שיירי הכלי. גדודי עז א-דין אל-קסאם הזרוע הצבאית של חמאס, קיבלו את האחריות לפעולה והודיעו כי שלחו "כמה מטוסים ללא טיס לשם ביצוע משימה מיוחדת בעומק השטח הציוני". ואף הגדירה את העניין כ"הפתעה של הארגון" לישראל.

כמה מתושבי העיר דיווחו כי הבחינו בכלי הטיס באזור החוף וושמעו אותו במשך זמן רב באזור החוף, אולם לא הבינו במה מדובר. בצה"ל בודקים כיצד הצליח החמאס להחדיר לשטחה האווירי של ישראל עצם גדול כל כך, וכך גם למה לקח זמן רב עד שהבחינו בו ויירטו אותו.

הבוקר נמשך ירי הרקטות לעבר הדרום. רקטות התפוצצו במועצה האזורית חוף אשקלון, אחת מהן סמוך לבית בקיבוץ במועצה. איש לא נפגע, אך נגרם נזק. רקטה נוספת יורטה באמצעות "כיפת ברזל" בשמי אשקלון. שמונה רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק, בחוף אשקלון, בשדות נגב, בנתיבות ובמועצה האזורית שער הנגב. אזעקות נשמעו הבוקר גם באשדוד.

צה"ל מצדו המשיך ביממה האחרונה בתקיפות נרחבות בעזה. ב-24 השעות האחרונות תקף צה"ל 204 יעדים, בהם 28 משגרים מוטמנים, 18 פתחים של אזורים החשודים כפתחי מנהרות ו-11 מתחמים צבאיים. מתחילת המבצע תקף צה"ל כמעט 1,500 מטרות.

במהלך הלילה חוסלו 11 פעילי טרור מתקיפות צה"ל, בהם שישה פעילי הג'יהאד האיסלאמי, שני פעילי חמאס, ושלושה אנשים נוספים שהשתייכותם הארגונית אינה ברורה. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי מניין ההרוגים מאז תחילתו של מבצע "צוק איתן" בלילה שבין שני לשלישי בשבוע שעבר עלה ל-173. מספר הפצועים עלה ל-1,230.

הגזרה הצפונית גם הייתה מתוחה הלילה, שתי רקטות שוגרו ככל הנראה מלבנון לעבר נהריה ויישובי הגליל המערבי בסביבות חצות הלילה, אזעקות נשמעו באזור, תושבים דיווחו  על הדי פיצוצים. כוחות צה"ל והמשטרה החלו בסריקות, ודווח כי הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק . שיגור דומה היה יממה קודם לכן, בלילה שבין שבת לראשון. אתמול אחר הצהריים הופעלה האזעקה באזור בשל ירי רקטה מרצועת עזה – זו נחתה בשטח פתוח בחיפה.

בתגובה השיב צה"ל בירי ארטילרי מסיבי של פגזים לעבר מקור השיגורים. כוחות הביטחון בלבנון אישרו כי היה ירי של צה"ל ועדי שמיעה שם סיפרו כי לפחות חמישה פיצוצים נשמעו בצדו הלבנוני של הגבול. שום ארגון לא קיבל עד כה אחריות לירי הרקטות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture