הפדרציה היהודית בברזיל מבקשת מהתובע הציבורי לחקור את התגברות האנטישמיות

הפדרציה של הקהילות היהודיות במדינת ריו גרנדה דו סול שבדרום ברזיל תבקש מלשכת התובע הציבורי לחקור מקרים של גזענות ואנטישמיות במדינה

הפדרציה של הקהילות היהודיות של מדינת ריו גרנדה דו סול, אחת ממדינות ברזיל, הגובלת בארגנטינה ואורוגוואי, תגיש ביום שלישי בבוקר ללשכת התובע הציבורי של ברזיל דו"ח ובו מפורטות תלונות בגין אירועי אנטישמיות אשר אירעו לאחרונה במדינה הברזילאית הדרומית, במהלך הקרבות בין ישראל לבין ממשלת חמאס, אשר הסתיימו בשבוע שעבר עם השגת הסכם הפסקת האש ברצועת עזה.

"אנו מגנים את הגזענות ואת האנטישמיות", הודיעה הפדרציה של הקהילות היהודיות היום בהודעתה לתקשורת. נשיא הארגון, מריו קרדוני, טוען כי עקב פעולות האיבה, פרצו הפגנות גזעניות ומפלות, "כפי שנראו פעמים בודדות מאז ימי גרמניה הנאצית".

הארגון מצפה שהתלונות תופנינה אל משרד התובע הפלילי, לצורך חקירתם של אירועים אלה כפשעים של פגיעה על רקע גזעני, על פי הקבוע בקובץ הדינים הפלילי הברזילאי. בנוסף, הדגיש הארגון כי מבחינה היסטורית הוא מטפח גישה לפיה אין לייבא את הסכסוך במזרח התיכון אל הטריטוריה של ברזיל, ובפרט אל המדינה הברזילאית הדרומית ביותר, ריו גרנדה דו סול. "נהפוך הוא, אנו חותרים לייצא למזרח התיכון דו-קיום של שלום והרמוניה השורר בין יהודים ופלסטינים בברזיל", דברי הסיום של הארגון בהודעתו לתקשורת.

השחתה שלט שגרירות ישראל בברזיל. אנטישמיותשלט שגרירות ישראל בברזיל שהושחת במהלך ימי 'צוק איתן'

כבר בימים הראשונים של המבצע בעזה, הודיעה ברזיל כי היא מחזירה את שגרירה ל'התייעצויות'. ישראל הביעה אכזבה לנוכח החלטת ממשלת ברזיל ובמשרד החוץ אמרו כי למרות שהחלטה זו אינה משקפת רמת היחסים בין המדינות, היאמתעלמת מזכותה של ישראל להגן על אזרחיה. צעדים כאלה אינם תורמים לקידום השקט והיציבות באזור. הם מעניקים רוח גבית לטרור, ומטבע הדברים משליכים גם על יכולתה של ברזיל להשפיע. הצעד שנקטה ברזיל גרר אחריו מדינות נוספות באזור דרום אמריקה שהחזירו אף הן את שגריריהן.

בעקבות המשבר הדיפלומטי בין ברזיל לישראל על רקע מבצע צוק איתן, הצהירה אנה אמיליה מלו פרנקו, מועמדת מטעם המפלגה העממית הסוציאליסטית (PPS) למושב בפרלמנט המקומי של מדינת ריו דה ז'ניירו כי יש להחרים ולעקל את נכסיהם של יהודי ברזיל.

"יש להקל את כל נכסי הקהילה היהודית בברזיל, אשר לאמיתו של דבר משמשת כמכבסת כספים של ההון הפיננסי היהודי, וברגע שיוכרז על החרמתם ועיקולם של כל נכסי הקהילה היהודית בברזיל, האנשים האלה יזיזו את עצמם נואשות כדי לדרוש הפסקת אש!"

"געו בכספה של הקהילה ותראו האם הם לא ידרשו מיד לעצור את ההרג הזה!!!" אמרה בארסיות. עקב האמירות האלה, ננקטים כעת נגדה הליכים משפטיים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עשו שונה לעקוב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו